Ga naar inhoud

Becker radio/navigatie


sledgehammer

Aanbevolen berichten

heb jij dan niet zo'n bmw blok waar je het verloopstuk opkoppelt? daar zit ie standaard op (een witte) alleen vaak niet op de verloopstukken. Ik heb hem wel en ik heb echt niet zo'n nieuwe Z.

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit is mijn blok, en volgens de omschrijvingen moet de GAL draad op nummer 10 zitten. Deze is bij mij dus leeg.

naamloos2yc.png

Het zijn in totaal 15 draadjes, waaronder een witte inderdaad. Kan het dus zijn dat de GAL draad op een andere positie zit? Hoe kan ik zien/meten - naast de kleur - welke draad de GAL draad is?

dsc011721od.jpg

dsc011738xv.jpg

dsc011746gg.jpg

Link naar reactie

ehhh... ik ga morgen ff een foto schieten voor je.... bij mij zat ie gewoon in het blok.... Gal is wit met zwart dacht ik.

btw: had je deze al gevonden. ik lees niets over het ontbreken van een gal.

Link naar reactie

Lees dit... Jij hebt toch een Harman Karton?

AW: wo Tachosignal wenn nicht PIN10 am Radiostecker?

PN ist raus an Dich. Wirst wohl einen 96 er oder 97er mit HK Soundsystem haben. Da liegt das Signal nur bis an den Verstärker im Kofferraum.

Das Tachosignal kommt vom Getriebe und geht in das Kombiinstrument. DORT WIRD ES AUFBEREITET - UND NUR DIESES SIGNAL DARFST DU NEHMEN.

Vom Kombi geht es dann normalerweise u.a. zum Radio bzw. in alten Bausereien mit HK nur zum Verstärker.

Du kannst das Signal am Kombiinstrument abgreifen (2xTorxschrauben oben lösen, Kombi nach vorne und zur Seite nach rechts ziehen, auf halbem weg die 3 Siemensstecker mit dem Haltehebel lösen).

Stecker X16 - 26 Pins, weiß

Stecker X17 - 26 Pins, blau

Stecker X271 - 12 Pins schwarz

Du musst an X17, Pin2 - schwarz/weißes Kabel.

Alternativ findest Du es unter der Fußstütze im Fahrerfußraum im Kabelstrang. Dort liegt auch das Rückfahrsignal.

Rückfahrsignal (IST NICHT ZWINGEND NÖTIG - WENN DU ES NICHT ANKLEMMST, DANN BITTE NICHT SO EINEN UNFUG WIE DAS SIGNAL AM RADIO AUF MASSE ZU LEGEN):

KABEL BLAU/GELB, 0.5qmm

Ich würde beides unter der Fusstütze im Kabelbaum raussuchen und dort anschließen.

bron

Link naar reactie
Inderdaad Rob. :) Doet het perfect, super bediening, lekker snel, en zeer gebruiksvriendelijk. Wel nog altijd een lichte ruis, maar daar open ik zodadelijk wel een nieuw topic voor. :)

Mooi Sledge, knap werk, zoiets zelf inbouwen! Hoop dat je de ruis nog weet weg te werken. Succes! :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.