Ga naar inhoud

Becker radio/navigatie


sledgehammer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vraag 2: BMW maakt gebruik van een aparte draad (A3) voor de achteruitrijschakelaar. Is het een groot probleem wanneer ik deze mis?

kabelbmw7cf.png

nee, in theorie is ie dan minder precies maar ik heb hem ook niet aangesloten, en nog nooit problemen gehad.

Let op:

1. constant 12v en geschakeld 12v zit bij becker omgekeerd tov andere merken.

2. De ISO kabel die ik bij bmw bestelde bevatte GEEN gal draad en die heb je wel nodig!

Link naar reactie
Ok, dan moet ik dus wel het pin-out schema weten van het orginele blok. Weet je toevallig waar ik dit kan vinden?

Als ik zo vrij mag zijn, hoeveel kwam de kabel bij BMW?

kabel was iets van 18 euro

hier alle becker/bmw info die je nodig hebt.

TrafficPro install guide

Link naar reactie

Ik zie dus dat de GAL kabel ergens verstopt zit in de kabelbundel van de radio. Losse kabel bestellen bij BMW en deze verbinden, duidelijk.

Het achteruitrijsignaal hoeft dus niet aangesloten te worden, alleen denkt de navigatie dan dat de auto achteruit rijdt, terwijl je gewoon vooruit rijdt.

Link naar reactie
Hoefde ik bij mij niet in te vullen, slechts een calibratierit en toen was het klaar ;)

Idem... even het systeem resetten en hij vraagt weer om een calibratierit.

Link naar reactie
Ok, dan gaat het verder wel lukken. Zijn de 12V constant en geschakeld al omgedraaid, of moet dit nog gebeuren?

hoe bedoel je ;) bij die kabel? Die moet ik omdraaien. (pennetjes in de ISO blokken kan je zo eruit wippen met mini schroevendraaiers. BMW blok met rust laten.) maar dat is wel per kabel verschillend dus eerst checken.!

becker.jpg

Becker (Traffic Pro): wie zu sehen, ist es stark an VW/Blaupunkt angelehnt.

unten rechts ist der GPS-Antennenstecker

oberer Stecker:

1 line out rear, left

2 line out rear, right

3 Masse / ground

4 line out, front, left

5 line out, front right

6 line out subwoofer

13 NF, Telefon Eingang

14 Masse Tel. Eing.

18 AUX, CD NF-Masse

19 AUX, CD NF links (in)

20 AUX, CD NF rechts (in)

7-12,15-17 Becker-CD-Changer

mittlerer Stecker ISO-Lautsprecher

unten ISO mit

1 GALA (Speed)

2 Signal vom Rückfahscheinwerfer

3 Tel. Mute

4 Dauerplus

5 remote out / ANT

6 light in

7 Schaltplus

8 Masse

Als de rode dus in 7 zit moet je hem omdraaien.

Bij mij staat bovenop de TrPro een sticker met dit schema... DAT aanhouden dus als je die ook hebt.

Link naar reactie

hij deed het van het weekend prima. Voor de deur van het hotel in Düsseldorf precies, en de verwachte aankomsttijd heeft ie ook prima geschat. (moest wel even de motor "doorblazen" om de files in NL te compenseren ;) ) Viel mij trouwens op dat ik met de 1.9 prima meekwam met de dikke benzen. Die gingen in een bocht vaak van het gas terwijl je de Z gewoon op volle vaart houd.

Link naar reactie

ik ben er ook heel tevreden over. precies wat je nodig hebt, zonder al die kaartjes poespas. Leid alleen maar af... En prima kwaliteit, al had er wel wat meer dan 2x 30w opgemogen van mij.

Link naar reactie

Krijg de GAL draad niet gevonden. :sleepy: Zit hij dan echt zo diep weg gestopt in het middenconsole? In dat geval zal ik weer het gehele console moeten demonteren. De radio stekker duikt links de middentunnel in. Kan iemand (waarschijnlijk Napoje) bevestigen dat de draad hier inderdaad verstopt zit?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.