Ga naar inhoud

Rollenbank resultaten


Ivo

Aanbevolen berichten

bhp/rpm lb.ft/rpm

Superbow 1998 S50 47000 CF induction 327 7312 262.9 5597

Broccers 1999 S50 30000 Stock 322 7242 261.5 5582

jon_XL 1999 S50 53500 Supersprint exhaust 321.4 7450 264.8 5468

j1muv 2002 S54 21000 Induction, Exhaust 318.7 6913 280.5 5048

Jno S54 315.8 7351 256.1 5511

Col 1999 S50 65000 ‘slightly modded’ airbox 310.5 7267 255.4 5426

Jules78 1999 S50 58000 314.5 7438 253.1 5566

sgwilt999 1999 S50 7000 313.9 7361 254 5565

blackZm 2002 S54 47000 305.5 7034 269.4 4834

‘MC’ MarkC 1998 S50 58000 CF intakeRe-mapACS exhaust 305.5 7448 250 4761

Khooni 2000 S50 10000 K&N panel+Exdos 303.9 7204 246.7 5734

Cyclone TVRCerbera 406 7150 357 5285

Dus 300 pk is niet zo'n probleem, S50 in het algemeen beter dan de S54 :lmao: :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Actually an SAE hp is slightly bigger than a DIN PS.

You get 1.0139 PS per hp.

DIN is German and SAE is the US standard.

The ISO measure of Power is the kW and there are 1.36 PS per kW.

zoiets?

Link naar reactie
Maar zie ik het nou goed dat die eerste 2 niet getuned zijn? en wel meer pk's hebben? en b.v. het hebben van een airbox of Supersprint geen moer uitmaakt? :huh: ^_^

originalo heerscht, my friends :schater:

Link naar reactie

Pfff, moet ik het nu weer uitleggen: je hebt meer kans dat je 300 pk hebt dan 321 als originalo, de twee die ik gezien heb hadden ie geval minder, verder lees je hierover ook veel op de diverse fora.

Weet verder niet of al deze metingen op dezelfde rollenbank zijn gedaan :(

Moeten we maar eens een meeting bij Ron houden, dan weten we het zeker ;)

Wat bedoelen ze trouwens met Induction???

Verder heb ik al een aantal keren geroepen dat airbox en co op de ///M niks oplevert zonder alpha-n, behalve dan minder pk'tjes ;)

Link naar reactie
Wat bedoelen ze trouwens met Induction???

Verder heb ik al een aantal keren geroepen dat airbox en co op de ///M niks oplevert zonder alpha-n, behalve dan minder pk'tjes ;)

Da's ook best logisch als je de standaard ;) airbox bekijkt, die is al behoorlijk optimaal. Ik had ook al een vermoeden dat de :D uitlaten ook niks mis mee was. Ik ben er inmiddels achter dat heel veel BMW onderdelen OEM eigenlijk gewoon het beste zijn. Ook niet zo gek eigenlijk als je bedankt dat ze de auto zelf gemaakt hebben :(

Het is dus best lastig om nog bottlenecks te vinden in je BMW en om de juiste dingen te tunen. Maar dat maakt het ook wel weer een leuke uitdaging.

Valt me wel een beetje tegen van :m: dat ze specs opgeven die ze niet halen. Voel je je wel genaaid zeg! Betaal je bijna 2 x zo veel voor een :m: krijg je maar een paar pk's extra ;)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Moeten we maar eens een meeting bij Ron houden, dan weten we het zeker ;)

:D Ik zou zeggen regel maar z,n meeting best wel interessant.

zet mij maar op de lijst vast.

ik denk dat er best wel meerdere belangstelling hebben B)

Ik zou de mijne ook wel eens op de rollenbank willen zetten.

Zijn de opgegeven vermogens geen krukaspk's? Want dan zou het wel kunnen kloppen dat je 300pk op de achterwielen hebt.

Greetzzz BmwM-optic

Link naar reactie

Hi,

Originele z3m heeft tussen 295 en 308 pk op onze vermogens bank!

321 pk hebben we bij de z3m nog nooit gemeten, maar misschien hebben we alleen de kneusjes gehad. B)

Meting is erg afhankelijk van de omstandigheden.

Als ik je vertel dat we bij een M5 benzine moesten bijvullen en direct daarna we 10kw minder hadden, gelooft me dat niemand!

In de tank was Vpower, hebben ook Vpower bijgevuld.

Daarom kun je vermogenmetingen niet met elkaar vergelijken, omstandigheden zijn nooit gelijk (zeker niet als ook nog op verschillende vermogensbanken is gemeten).

Begin je met een ontwikkeling, moet je zorgen voor dezelfde omstandigheden.

Zeker moet je met benzine oppassen, genoeg op voorraad nemen.

Als je dit niet doet, vergelijk je appels met peren.

Bij mijn z3m hebben we verschillende dingen uitgeprobeerd, kort na elkaar, en met de zelfde benzine.

We hebben 100 cellen kats geprobeerd, geen vermogens winst, alleen een inbreuk bij 2500rpm.

Uitlaat spruitstuk, teleurstellend, geen winst.

Supersprint dempers, zijn een stuk beter dan origineel, vermogens winst!!

Andere dempers geprobeerd (de op dit forum geprezen dreun dempers), geen verschil met originele dempers (dus geen winst!!!).

Winst kun je dus alleen halen door de goede dempers te kiezen.

Verder kun je de aanzuiging verbeteren, door auto op alpha-n te laten lopen.

Bij alpha-n vervalt de LMM, waardoor de motor meer lucht kan aanzuigen.

Dit hebben we bij Pierre gedaan, met originele airbox.

Wil je meer, moet je andere nokkenassen monteren.

In combinatie met nokkenassen, moet je ook de lucht aanzuiging aanpassen, carbon airbox, originele airbox kan niet genoeg lucht aanzuigen!

Een dagje organiseren, is geen probleem, maar liefst niet komende maand.

We hebben het op dit moment te druk met een paar VLN race motoren!

Groet,

Ron

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.