Ga naar inhoud

Accu leeg!?!


Michel#1

Aanbevolen berichten

Nou ja zeg!

Heb de ZzZ een paar daagjes niet gebruikt. Maar nu is de accu leeg! :lol:

Had ooit eens, in het begin toen ik m kocht, gehoord dat ik niet met startkabels mag starten.

Maar wat moet ik nou?

(Als deze vraag al eerder is gevraagd, dan verontschuldig ik me hierbij)

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat verschilt per motorblok heb ik begrepen. Al heb ik nooit een BMW 4 cilinder gehad (houw houw houw), maar ik begrijp dat de accu bij de 4 cilinder (weegt minder) voorin zit voor het gewichtsverdeling en bij de (zware) R6 achterin. Als hij dan achterin zit heb je een + onder een kapje voorin en kan je de - op open metaal zetten/klemmen.

Link naar reactie
maar ik begrijp dat de accu bij de 4 cilinder (weegt minder) voorin zit voor het gewichtsverdeling en bij de (zware) R6 achterin.

dat heb je dan helemaal fout. alleen bij hele vroege zit ie voorin heb ik begrepen. bij mij gewoon achterin

Link naar reactie

In elk geval de accu laten testen. Waarschijnlijk zit er een kromme cel in waardoor er een soort kortsluiting ontstaan is. Een gezonde accu raakt zo snel niet leeg. Aantrekken of starten met startkabels bij een VOLLEDIG ontladen accu kan leiden tot schade aan het management omdat er een piekspanning ontstaat als de motor aanslaat.

Link naar reactie
Van de ene op de andere dag? :lol:

Of deed ie wel eens vreemd?

Ik heb met mijne nooit problemen gehad. (tot nu dan...)

Maar opladen ofzo was/is geen optie..?

gewoon ff aan de druppellader en dan opnieuw proberen. Als motor loopt, ff klemspanning meten.

Link naar reactie
Van de ene op de andere dag?  :rolleyes:

Of deed ie wel eens vreemd?

Ik heb met mijne nooit problemen gehad. (tot nu dan...)

Maar opladen ofzo was/is geen optie..?

Ja, van de een op de andere dag. Op is op, hoe jammer ook.

En dan kun je wel allerlei nood-ingrepen doen (nog maar weer een poging om op te laden) om de dood van de accu uit te stellen, maar je zult er ooit aan moeten geloven: het is nu eenmaal een keer over en uit met een accu.

Proberen op te laden een optie? Zeker, proberen! Maar nogmaals, als het niet werkt is de accu over en uit. Helaas, aan alles*) komt een eind.

*) Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei. :m:

Link naar reactie
Van de ene op de andere dag?  :huh:

Of deed ie wel eens vreemd?

Ik heb met mijne nooit problemen gehad. (tot nu dan...)

Maar opladen ofzo was/is geen optie..?

Ja, van de een op de andere dag. Op is op, hoe jammer ook.

En dan kun je wel allerlei nood-ingrepen doen (nog maar weer een poging om op te laden) om de dood van de accu uit te stellen, maar je zult er ooit aan moeten geloven: het is nu eenmaal een keer over en uit met een accu.

Proberen op te laden een optie? Zeker, proberen! Maar nogmaals, als het niet werkt is de accu over en uit. Helaas, aan alles*) komt een eind.

*) Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei. :D

Zal de eventuele nieuwe eigenaar blij mee zijn Rob, vijf jaar zo oud is jou accu heb ik gezien is een nette leeftijd om het voor gezien te houden, ik heb ze wel korter gehad.

Om op het starten met kabels terug te komen, bij jou auto zit een zwart vierkant doosje met daaronder de plus en op de veerpoot bij je domstrebe een zeskante bout met de min.

Starten doe je met kabels, waarbij de auto die de stroom levert NIET mag lopen,

al is jou accu helemaal leeg er kan niets gebeuren, omdat jou auto reageert op de stroom toevoer alsof het jou accu is, :D :) ;)

Link naar reactie

Dat van de piekspanning klopt helaas wel. Je accu is immers stuk dus meteen als je motor aanslaat krijg je geen reactie van de acuu. Als je geluk hebt gaat je spanningsregelaar kapot en niet het management. Waarom dit risico nemen als je nu al weet dat je voor € 80 een nieuwe accu nodg hebt ?

Link naar reactie
Dat van de piekspanning klopt helaas wel. Je accu is immers stuk dus meteen als je motor aanslaat krijg je geen reactie van de acuu. Als je geluk hebt gaat je spanningsregelaar kapot en niet het management. Waarom dit risico nemen als je nu al weet dat je voor € 80 een nieuwe accu nodg hebt ?

Gaat dit niet alleen op als je accu echt dusdanig stuk is dat hij intern sluiting maakt oid? Zoals Aad zegt: als je met de startkabels start dan is voor de auto de accu gewoon beschikbaar. Op het moment dat hij loopt/rijdt zal de dynamo de accu opladen en is hij vrij snel weer op peil.

Ik heb al diverse keren met een totaal lege accu gestaan (GPS aan laten staan in de garage :guitar: ) en dan doet de auto helemaal niets meer. Met de startkabels of zo'n mobiel ding (ideaal trouwens!) is hij dan zo weer aan de praat.

€ 80,- voor 'onze' accus is zeer scherp geprijst hoor! Ik was er € 125,- voor kwijt. Bij de nieuwere accus zit ook een kleurcelletje die aangeeft wat de conditie is van de accu. Reuzehandig. Je kan dan van buiten aflezen of hij verrot is, opgeladen moet worden, of in orde..

Link naar reactie
Ik heb al diverse keren met een totaal lege accu gestaan (GPS aan laten staan in de garage  :guitar: ) en dan doet de auto helemaal niets meer. Met de startkabels of zo'n mobiel ding (ideaal trouwens!) is hij dan zo weer aan de praat.

????verbruikt een navigatiesysteem zoveel???

Merk je het dan ook in het benzineverbruik?

En hoe moet dat met mobiele navsystemen, hebben die batterijen van 2 kilo om een paar uur te kunnen leven??

Link naar reactie
Ik heb al diverse keren met een totaal lege accu gestaan (GPS aan laten staan in de garage  :guitar: ) en dan doet de auto helemaal niets meer. Met de startkabels of zo'n mobiel ding (ideaal trouwens!) is hij dan zo weer aan de praat.

????verbruikt een navigatiesysteem zoveel???

Merk je het dan ook in het benzineverbruik?

En hoe moet dat met mobiele navsystemen, hebben die batterijen van 2 kilo om een paar uur te kunnen leven??

Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoelang de auto stil staat......... (als het maar lang genoeg is kan je accu ook door je alarm leegraken)

Link naar reactie
Ik heb al diverse keren met een totaal lege accu gestaan (GPS aan laten staan in de garage  :lol: ) en dan doet de auto helemaal niets meer. Met de startkabels of zo'n mobiel ding (ideaal trouwens!) is hij dan zo weer aan de praat.

????verbruikt een navigatiesysteem zoveel???

Merk je het dan ook in het benzineverbruik?

En hoe moet dat met mobiele navsystemen, hebben die batterijen van 2 kilo om een paar uur te kunnen leven??

Geen idee hoeveel een GPS verbruikt, maar dat was het enige wat die dagen gedraaid had. Omdat hij in de garage stond neem ik aan dat hij çonstant 'aan het zoeken ' was. Na een dag of drie was de accu leeg.

Na de derde keer oid heb ik wel een andere accu gekocht, omdat ik het toch wel wat snel vond gaan - een maandje daarna de auto ingeruild.. ;)

En die mobiele consumenten nav dingen, gaan inderdaad maar max een uurtje of 6-8 mee.... maar wel op accus van 200 gr.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.