Ga naar inhoud

hardtopvoorbereiding


napoje

Aanbevolen berichten

Hoera... Ik heb nu eindelijk een (BMW) hardtop. Alleen de kabel van de verwarming moet er nog komen en een schakelaar... nu heb ik deze link gevonden maar snap het niet helemaal. Hoor er onder je console een kabel te liggen waar een schakelaar op geplaatst word? En zit er onder je opbergvak ergens een kabel die naar de hardtopverwarming getrokken kan worden?

Wie o wie heeft dit eerder gedaan?

kan iemand mij aan partnummers helpen btw van de schakelaar en de kabel?

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:fez: bedrading zit er al, schakelaar en tussenkabeltje plaatsen in middenconsole achter handrem op de bestaande draadboom.

links bij de aansluiting van de HT ligt de kabelboom waar de + en - kabel met stekkers ook al aanwezig zijn, hier ook een tussenkabel plaatsen.

hoop dat je er zo uitkomt ? :blush:

Link naar reactie

waar koop je die stekkerts?

waar is die tweede stekker aan K voor?

l en m heb ik niet en kom ik nergens tegen...

afbeelding29cc.png

Link naar reactie
waar koop je die stekkerts?

waar is die tweede stekker aan K voor?

l en m heb ik niet en kom ik nergens tegen...

afbeelding29cc.png

:fez: stekkers / tussenkabels gewoon bij bmw dealer, ik denk niet dat ze in de tussenhandel verkrijgbaar zijn.

zoals ik het zo kan zien gaat stekker k naar tussenstekker k1 die naar de schakelaar gaat.

Link naar reactie

De stekker van de kabelboom bij mij is 2 polig. de stekker van de hardtop driepolig... volgens de handleiding kan dit en moet je het met een paar pinnetjes, die overigens niet eens los verkrijgbaar zijn in elkaar gaan pielen. lijkt mij geen goed plan... Ik denk: bij helfords of braakzan een paar autostekkers halen en die op de kabels vervangen... goed gedacht of niet?

Link naar reactie
De verbinding hoeft toch nooit meer los.

:blink: ik wil zomers wel zonder hardtop rijden hoor!

EDIT- ah natuurlijk de hardtop zit met een soort kontaktplaatje rond de pennen... :blink:

aangepast door napoje
Link naar reactie

Aan het einde van de handleiding "Vorbereitung für Hardtop" staat de volgende tekst:

"Desweiteren sind die Arbeiten nach den Vorgaben der Einbauanleitung "Hardtop-Erstmontage" durchzuführen."

Als ik het goed heb betekend dit dat je vervolgens de handleiding van "Hardtop-Erstmontage" moet volgen. Klopt dit?

Zo ja wie heeft deze digitaal of een link naar een site waar deze te vinden is.

Link naar reactie
Aan het einde van de handleiding "Vorbereitung für Hardtop" staat de volgende tekst:

"Desweiteren sind die Arbeiten nach den Vorgaben der Einbauanleitung "Hardtop-Erstmontage" durchzuführen."

Als ik het goed heb betekend dit dat je vervolgens de handleiding van "Hardtop-Erstmontage" moet volgen. Klopt dit?

Zo ja wie heeft deze digitaal of een link naar een site waar deze te vinden is.

in het engels

maareh :huh: wat moet een QPer met een hardtop? :blink:

Link naar reactie

Dakloos geworden. Dak er afgezaagd en dan moet je wat. Dus dan maar maar een hardtop erop.

Nee hoor!!!

Een collega van mij, met een Z3 roadster, heeft van het weekend een Hamann hardtop gekocht. Om de hardtop en de daarbij behorende hardtopvoorbereiding te monteren zal ik een handje toesteken. Omdat ik voor dergelijke dingen graag vooraf wat op de hoogte ben, leek het me raadzaam deze eerst eens even door te lezen.

Bedankt voor de informatie. En voor alle duidelijkheid. In het verleden een cabrio gehad, weleens waar een golf, maar in de zomer mis ik het open gevoel wel.

Link naar reactie
Aan het einde van de handleiding "Vorbereitung für Hardtop" staat de volgende tekst:

"Desweiteren sind die Arbeiten nach den Vorgaben der Einbauanleitung "Hardtop-Erstmontage" durchzuführen."

Als ik het goed heb betekend dit dat je vervolgens de handleiding van "Hardtop-Erstmontage" moet volgen. Klopt dit?

Zo ja wie heeft deze digitaal of een link naar een site waar deze te vinden is.

Niet bang van worden, kan ik me niks onder voorstellen, heb al tal van HT's ook als erstmontage ingebouwd.

Staat ook niks van in het instructieboekje bij de paragraaf HT inbouwen en zeker niet van toepassing bij de Hamann HT ^_^

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
De stekker van de kabelboom bij mij is 2 polig. de stekker van de hardtop driepolig...

Ik ben bezig om de achterruitverwarming van mijn hardtop aan te sluiten en stuit op hetzelfde probleem... het is alweer even geleden, maar hoe heb je dit opgelost?

Ik vind onder mijn console tussen de stoelen ook een 2-polig stekkertje, maar ik vraag mij af of dit de juiste is voor de schakelaar van de achterruitverwarming. Zeker omdat aan de schakelaar drie draden steken (plus, min en verlichtingsplus neem ik aan). Moet ik deze hebben en zo ja, hoe aan te sluiten? Of moet ik verder zoeken en ligt er misschien nog ergens een stekker verborgen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.