Ga naar inhoud

Verwarmde buitenspiegels


Andre

Aanbevolen berichten

Mijn Z is helaas niet met verwarmde buitenspiegels uitgerust, dit wil ik eigenlijk wel voor de winter realiseren.

Wie weet of de voorbereiding er standaard in zit (bedrading?) voor ik de hele zooi weer loshaal.

En zijn dan alleen de spiegelglazen te vervangen of zit er in de spiegelunit ook nog iets voor deze verwarming?

Wanneer gaan deze verwarmingselementen aan? gelijk met de achteruitverwarming of automatische aan/ afslag na ... minuten?

Groet André

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik geloof dat het verwarmingsgedeelte aan het spiegelglas vastzit.

Deze gaan aan zodra je de auto hebt gestart, hoef je zelf niets voor te doen.

Of de bedrading er ligt? Het kan bijna niet anders, dit kun je ook checken op het elektrisch schema.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast Gast_M3GTDRIVER

Ja ja, verwarmde spiegels, op mijn M3 GT zitten ze ook maar om nou te zeggen dat de condens er af vliegt, laat staan het ijs, nou niet echt dus.

Ik heb het al eens doorgemeten maar het 'slimme' zit achter op het spiegel glas, samen met de verwarming, onder een laagje kit. Daar kom je dus, zonder het allemaal kapot te maken, niet bij.

Het 'slimme' is een NTC of PTC in serie met het verwarmings element. De voeding komt van de spanning die op de spiegelverstelling staat.

Dus als je voorzichtig je spiegelglas uit de houder wipt (eerst de spiegel helemaal naar binnen verstellen en dan met een houten spatel (lollie houtje, lange nagels volstaat ook) de spiegel aan de buitenkant uit het spiegelhuis wippen).

Het mooie is dat je het glas niet eens hoeft vast te houden, als er al spiegelverwarming op zit blijft ie aan de draadjes hangen en als de spiegel kapot valt kun je meteen nieuwe verwarmde spiegels kopen á €75,00 ongeveer.

Tja gemak komt niet voor niets en als je geluk hebt vallen ze niet eens.

Succes M3GTDRIVER

Link naar reactie
Hm... toch eens kijken of ik nou wel of niet verwarmde heb dan.... -_-

Ik heb nog geen eskimo's om m'n auto zien rondhangen :D (je weet wel die hun handen aan de spiegels aan het warmen zijn :huh: )

Mocht je de spiegel demonteren, moet je dit doen met twee bijv. verf roerhoutjes

die je een tussen afstand geeft van ongeveer 50 mm, om de spiegel er af te wippen.

Op die afstand zit de onderste klemming van de spiegel, op deze manier zal de spiegel NOOIT breken.

Link naar reactie
Op die afstand zit de onderste klemming van de spiegel, op deze manier zal de spiegel NOOIT breken.

Vanaf de rand bedoel je? en dan vanonder (zoals in de gebruiksaanwijzing ) of van opzij?

Blijft toch wel een beetje spannend... :lol:

Vanaf de onderzijde, ik gebruik twee plastic keggen, ik gaf een roer houtje als voorbeeld, maar misschien is het te slap.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.