Ga naar inhoud

S50 airbox


r.hellenbrand

Aanbevolen berichten

  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je probeert lucht door een smalle opening te zuigen, ontstaat er een drukverschil.

Ff weer wijsneus en irritantje spelen (ff zuigen). Er ontstaat geen drukverschil. Je het een drukverschil nodig om lucht door een smalle opening te "zuigen". :rolleyes::blush: ^_^

Link naar reactie

Hi Ivo,

Ja, is mijn auto.

De box wordt van binnen tegen de gaskleppen vast geschroefd, zodat we het uiterlijk van der e46 m3 csl box hebben gekregen.

Het dekseltje aan de bovenkant is er om de box makkelijker te kunnen monteren.

Was bang dat die schroeven (deksel) aan de bovenkant het design zouden verpesten, maar achteraf vind ik het wel geslaagd.

Box in combinatie met nokkenassen en einddempers gaan een zeer goede straat motor opleveren.

We hebben de box ontwikkeld om vooral koppel te krijgen, natuurlijk hebben we een niet verkeerde vermogenswinst (kan nog 6kW beter, maar dan verlies je onderin te veel koppel)!

Als alles klaar is moeten we elkaar eens treffen, kunnen je een stukje rijden.

Heb je gelezen dat ik aan gemodificeerde ABS computers kan komen, heb er een om te proberen, is een heel verschil met de OEM ABS computer!

Pierre, Als je volgende week tijd hebt, kom maar even kijken!

Groet,

Ron

Link naar reactie

GruppeM heeft CF CAI voor de 2.8.

Ron,

Een aantal vragen, ben niet zo bekend met de S50/S54 motoren en toebehoren, so enlighten me :lmao:

Is in deze airbox de filter hetzelfde als de OEM filter?, misschien een vervangings filter van K&N maar toch....... geen verandering.

Wat is nu het wezelijke verschil? 784fo.png

Er is nu een airbox gemaakt dat wat minder bochten heeft zodat de luchttoevoer nu gewoon wat minder wordt "restricted" . Ik wil je design niet afkraken hoor, het ziet er goed uit en zal zeker een aanvulling zijn op de looks van je motorcompartiment :rolleyes: Ongetwijfeld door de lucht meer ongehinderd aangevoerd kan worden heb je verbetering (ook altijd goed)

Is de keus voor CF cosmetisch en verkooptechnisch gemaakt, de standaard airbox is immers van plastic en werkte ook prima. (toch?)

Kijk er is zoveel in de handel en natuurlijk is niemand beroerd een mede forum lid te steunen in zijn handeltjes. Je kent de gezegde wel van het bomen en het bos. ;)

Link naar reactie

Is de keus voor CF cosmetisch en verkooptechnisch gemaakt, de standaard airbox is immers van plastic en werkte ook prima. (toch?)

He Chris, die carbon fiber gruppeM van jou, is dat puur cosmetisch of kon hij net zo goed van plastic worden gemaakt? :schater: Sorry, moest even. :lmao:

:schater::schater: eat that Chris! :rolleyes:

Link naar reactie

Hi Chris.

De S54 motor zit in de M3 E46 en de laatste modellen van de Z3M.

De S50 motor is er in 2 varianten een 3.0 (E36 M3) en een 3.2 (E36 M3 en Z3M).

Als je goed kijkt naar onze airbox (1e plaatje) zie je dat die uit twee delen bestaat.

Tussen die 2 delen hebben we een grootte plaat filter geplaatst (hetzelfde wat ze bij de E46 M3 CSL hebben gedaan).

Met een airbox heb je geen restrictie meer, zodat de motor ongehinderd lucht kan aanzuigen.

Verder is het volume afgesteld op de motor en hebben de trechters in de box voldoende plaats, zodat elke cilinder dezelfde vulling heeft.

Ontwikkeling van een box is niet goedkoop!

Daarom ben ik van het ideeën om voor de 2.8 een airbox te maken afgestapt.

De 2.8 heeft maar een centrale gasklep, waardoor een opzet zoals bij de S54 en S50 motoren niet mogelijk is, of je moet natuurlijk elke cilinder een eigen gasklep geven.

Heb even grof gerekend (airbox met gaskleppen) en kom al snel op een prijs van boven de 5000,- euro uit, en moet er dan ook nog minimaal 15 kits verkopen om uit mijn ontwikkelingskosten te komen!

Wat we doen is serieuze tuning.

Dat BMC airbox filters, of aanverwante producten vermogen oplevert, blijkt na een objectieve meting vaak niet te kloppen.

Waarom geef je dan 200 euro uit voor iets waar je niets aan hebt?

Groet,

Ron

Link naar reactie
Ik proef hier toch enige kritiek...

Ik denk dat Ron gewoon zegt ieder mens zou zeggen als die alle feiten kent zoals Ron die kent. En in dat laatste zit 'm nou juist ons probleem. Wij doen maar wat, omdat we gewoonweg de kennis niet hebben. Iets wat voor veel vakgebieden opgaat denk ik... :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.