Ga naar inhoud

Eisenmann


ChrisXL

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

www.sportwheels.de vragen!!

Ah.. dat is die uitlaten boer waar enkele anderen hun Eisenmann vandaan hadden gehaald.

Ik heb alleen vergelijking met de 4x70 onder mijn 2.8

Bij Braspenning 700 euro incl. montage

Bij Sportwheels?? (dit is mij ontschoten).

Link naar reactie

voor Z4 zijn IMHo Eisenmann en Schmidt-tech dé merken...

een goedkoper alternatief: Bastuck in 2x76mm. Een klein 400 euro geplaatst bij Motortec in Belgie (www.motortec.be). Als ik met niet vergis komt er nog 200 euro bij als je de twee pijpen neemt ipv de tussenresonator en dus wat meer gebrubbel als je van het gas gaat. Rechtstreeks vanaf de kat.

0000080.jpg

In 4x76mm:

NeuHP1%20(14).JPG

foto van Cabriofanat

Schmidt-tech in 4x76mm:

DSCF0052.jpg

DSCF0060.jpg

DSCF0081.jpg

foto's van Jokin

Groeten,

GVfB

Link naar reactie
www.sportwheels.de vragen!!

Ah.. dat is die uitlaten boer waar enkele anderen hun Eisenmann vandaan hadden gehaald.

Ik heb alleen vergelijking met de 4x70 onder mijn 2.8

Bij Braspenning 700 euro incl. montage

Bij Sportwheels?? (dit is mij ontschoten).

Heb je wel een speciale prijs gekregen bij Braspenning want op hun site is €818 hun verkoopprijs ex btw en montage

Bij Sportwheels koste mij €673 incl. btw en montage de Eisenmann 4x70

<_< een beetje

Link naar reactie

Hi Chris,

Sorry, had ik even niet door <_<

Bij de Z4 hebben we een Supersprint nog niet uitgeprobeerd.

Supersprint maakt absorptie demper.

Door de constructie van deze dempers hebben ze een zeer lage tegendruk, waardoor vaak iets vermogen komt.

Bij de Z3 2.8 komt zo 6kw, bij mijn Z3M was het 9kW!

Persoonlijk vind ik die brommende dempers niet mooi, heb ze ook geprobeerd, ben ik gelukkig nu van af!

Na een half uur begon dat gebrom me gewoon te irriteren.

Zal Supersprint volgende week vragen of ze van plan zijn een dubbele uitlaat voor de Z4 te maken.

Groet,

Ron

Link naar reactie
Is nog steeds over Eisenmann én Braspenning.. dus toch wel on topic <_<

Oke maar dit is het Z4 gedeelte. Maar heb toen ook gebeld met BP en kon lange na niet tippen aan de prijs van SW kon voor de prijs van BP bij SW een MSD+ESD kopen en was dan nog goedkoper uit.Jij hebt daar nu een hele speciale prijs gekregen je had ook genoeg andere dingen daar op dat moment gekocht toch??

Link naar reactie

De supersprint op Z4 in 2x80mm benodigd ook de Y-pijp (2x54mm -> 1x70mm als ik me niet vergis. Uit het spruitstuk komen immers 2 pijpen van 54mm en de SS einddemper heeft 1 ingang van 70mm)... Het geluid is zwaar tegenvallend: op stationair minder geluid dan standaard... alleen als ie echt zeer warm staat, dan klinkt het een beetje luider en dieper als standaard bij hogere toeren.

Voor Europa heeft BMW immers een beetje zever gehad om de Z4 6cyl (dus niet de 2.0) gehomologeerd te krijgen met de standaard uitlaat. Voor Zwitserland zat ie namelijk 2 dB te luid.

Het vervangen van de einddemper alleen en niet de middelste resonator heeft niet veel zin BEHALVE wanneer je een Eisenmann demper gebruikt, zoniet is het effect van de einddemper niet echt groot.

Natuurlijk is dit allemaal IMHO!

groeten,

GVfB

Link naar reactie
Zal Supersprint volgende week vragen of ze van plan zijn een dubbele uitlaat voor de Z4 te maken.

Ron - De dubbele uitlaat (je bedoelt toch 4x80mm he?) van Hamann is van Supersprint makelij! Supersprint als dusdanig heeft'm niet officieel in het gamma onder hun eigen naam.

hamann-4-rohr.jpg

Je ziet op deze foto ook dat de ingang van deze demper uit 1 pijp bestaat, vandaar de noodzaak van die Y-pijp net NA de middelste demper (na de kat). Ik zou die middelste demper er zelf van tussenuitflikkeren...

groeten,

GVfB

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.