Ga naar inhoud

plaats brandblusser


navigator
 Share

Aanbevolen berichten

Wie kan er mij vertellen waar er plaats voorzien is voor een brandblusser bij een Qp ?

De mijne werd al tweemaal gekeurd in Belgie, zonder dat men het opmerkte. Maar ik geloof er niet in dat ik zoveel geluk heb dat het me nog een derde keer zal lukken. En volgende maand is het zover, mijn jaarlijks bezoek aan de geliefde autocontrole...

Mijn wagen komt uit Duitsland en daar blijkt het geen verplichting, hier bij ons echter wel.

Laatst in de BMW garage in Hasselt, vertelde een monteur me dat er niet echt een plek voorzien is bij de Z3.

Hebben jullie suggesties ?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja, en ik wil het graag weten voor de Roadster. Hij ligt nu los voor de bijrijdersstoel maar dat is niet echt comfortabel. Is er een plek waar je veilig kan boren of iets dergelijks. Ik heb niet zo veel zin om in staal te gaan boren, en het plastic houdt het gewoon niet denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb plek genoeg achterin :schater:

anyway: ik heb hem linksachetr in de bak zitten. Daar zit bij mij een stuk klitteband (origineel) en daar zit-ie aan vast ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog wel een setje nieuwe rolbeugels voor je te koop hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM BMW rolbeugels nieuw en ongebruikt. Wou ze eerst zelf monteren maar gezien ik geen zin meer heb lasoperaties op mijn 96er zie ik er maar vanaf. € 100,- vaste prijs. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb PRECIES dezelfde brandblusser (dus part 1, met die clip) van Gloria eens gekocht voor mijn leasebak, voor iets van EUR 25,- dacht ik. Moet je alleen de BMW houders (2+3) kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM BMW rolbeugels nieuw en ongebruikt. Wou ze eerst zelf monteren maar gezien ik geen zin meer heb lasoperaties op mijn 96er zie ik er maar vanaf. € 100,- vaste prijs. ;)

DJLeonardo; jij was de eerste die reageerde, maar als jij ze niet wilt wil ik ze graag hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik moest ff aan het werk B)

Heb je een plaatje Napoje? zwart of chroom? recht of knilk?

Overigens zit die van mij al in een houder. Nu ik weet dat ie OEM ook daar vast zit, ga ik ff kijken hoe dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de roadster.......... suggestie

interieur10hl.jpg

Geen idee voor een QP.. B)

Voor mij geen Brandblusser, je kan er dan maar beter van af zijn, na een brandje komt het nooit meer goed.

In duitsland staan er nog genoeg 2.8 en 3 liters ( voor zeer redelijke prijzen ) te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele BMW methode vind ik maar niks, heb geen zin om mijn stoel uit te bouwen.

Dan maar op de manier van Ivo, die klitteband heb ik ook in de kofferbak zitten, maar daar zit nu de verbandtas achter. Ik zal daar maar een ander plaatsje voor zoeken.

Want als ik niet eerst kan blussen, heeft het ook geen zin meer dat ik mijn verbandtasje nog gebruik... B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DJL, orgineel is alleen maar in één uitvoering te krijgen, en dat is zwart schuin naar voren, driehoekig model.

hmm... ja ik weet welke. Moet eigenlijk even kijken. (in het eggie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoera, Hoera !!!

Ik ben vandaag naar de autokeuring geweest en hij is goedgekeurd voor een jaartje. :) :D

Maar 't heeft weer moeite gekost...

Eerste deel : nakijken van brandblusser, Ehbo-kit en gevarendriehoek.

Ha, meneer, uw brandblusser moet bereikbaar zijn vanaf de bestuurderszetel.

(Had em dus gemonteerd volgend advies van Dokter Ivo, met de klitteband links in de koffer). Er is bij deze wagen geen plaats voorzien voor een brandblusser, m'neer... Kollega werd erbij geroepen, wat vind jij ? Kijk eens of ie stevig vastzit en dan zal het wel goed zijn. Oef, eerste deel ok...

Laatste halte : ophanging en banden. (Rij dus nog steeds met originele veren, maar met 18" Asa velgen).

M'neer, deze wagen heeft geen conforme banden... Kijk maar, standaard is er 16" op en u heeft 18". Is dus twee maten te groot. Beste man, ik heb een Europees attest, opgesteld in Duitsland en op de achterzijde staat dat ie ook gehomologeerd is met 17". Ik mag een maatje groter, dus 18" is ok. En naar mijn weten is Belgiê toch nog steeds een deel van Europa... Terug een collega erbij gehaald (die kunnen dus niet zelfstandig werken...), PC geraadpleegd en uiteindelijk : Prima zo, u mag verder rijden, de wagen is ok.

En nu mijn vrienden optrommelen en de korte Schnitzer veren eronder. Ik wil zo snel mogelijk in de sectie L & B. :lol: Benieuwd hoe ie er dan zal uitzien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Had em dus gemonteerd volgend advies van Dokter Ivo, met de klitteband links in de koffer).  Er is bij deze wagen geen plaats voorzien voor een brandblusser, m'neer... Kollega werd erbij geroepen, wat vind jij ? Kijk eens of ie stevig vastzit en dan zal het wel goed zijn.  Oef, eerste deel ok...

Dokter Ivo heerscht :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels