Ga naar inhoud

Chiptuning Z3


levisken

Aanbevolen berichten

Vraag me nu al een tijdje af of wel de moeite is om mijn Z3 1.8l te laten chippen, normaal gezien zou ik een winst hebben van 15 extra Pk's, is dit voelbaar?

Krijg ik hierdoor ook meer koppel?

Ik zou hem mss laten chippen bij Auto Tuning Heinz in Aalst (België) en zou dan iets van een 400 Euro kosten.

MVG Jelle

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

niet doen, chippen voor atmosferische motoren (geen turbo) heeft weinig tot geen effect, wat ze je ook vertellen  :D

is kul natuurlijk. Heeft wel degelijk effect alleen veel minder dan op turbo (diesel) motoren.

Je moet je alleen afvragen of de kosten opwegen tegen het kleine beetje winst wat je gaat boeken.

Chipstuning kan wel een extra geven als je ook je aanpassingen maakt op je lucht in- en uitlaat. Wordt dus een totaal pakket wat veeel duurder uitpakt als alleen dat stukje tunen via een andere chip

Link naar reactie
niet doen, chippen voor atmosferische motoren (geen turbo) heeft weinig tot geen effect, wat ze je ook vertellen  :blink:

is kul natuurlijk. Heeft wel degelijk effect alleen veel minder dan op turbo motoren.

Je moet je alleen afvragen of de kosten opwegen tegen het kleine beetje winst wat je gaat boeken.

Chipstuning kan wel een extra geven als je ook je aanpassingen maakt op je lucht in- en uitlaat. Wordt dus een totaal pakket wat veeel duurder uitpakt als alleen dat stukje tunen via een andere chip

chips-a.jpg

Link naar reactie

Hi,

Ik vind het altijd interessant wat chip tuners durven aan te bieden.

Hebben ook altijd voor alle modellen een passende chip, en de vermogens metingen zien er altijd zo goed uit, hoe doen ze dat!!!

Chiptuning tegenwoordig, kun je vergeten!

De motoren hebben pingel sensoren waardoor de ontsteking optimaal is.

Dus winst, door iets meer voor ontsteking in te stellen, gaat niet meer.

Aan het mengsel hoef je meestal ook niets te corrigeren.

Als dat alles optimaal is, waar moet dat vermogen vandaan komen?

Zonder gekheid, chiptuning bij "moderne" motoren kun je vergeten.

Wat je kunt doen is zorgen dat er meer lucht in de motor komt, veranderen inlaat systeem en/of nokkenassen.

Verder is er meestal ook iets aan de uitlaat te doen.

Natuurlijk moet je dan wel de computer op de nieuwe omstandigheden afstellen.

Groet,

Ron

Link naar reactie
Wat ik al zei dus ^_^

Dus Ivo's reactie is kul, maar zelf zeg je precies hetzelfde ???

Er ligt nog een prachtige toekomst voor je in den Haag :schater:

Bij benzine auto's is er weinig winst te boeken, de inspuitkast heeft een programma wat voldoet voor de grote serie auto's, zeg maar grootste gemene deler.

Maar met een specifiek voor de auto gemaakt kenveld is (beperkte) winst mogelijk.

En verder moet er idd meer lucht en brandstof in, brandstof is niet zo lastig.

Maar om meer lucht te verpompen, filter, kleppen, nokkenassen, uitlaat.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.