Ga naar inhoud

REMSCHIJVEN


bmw.z3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De prijs lijkt oke, maar je weet er niks van, en je hebt ook geen garantie ofzo. Ik ga zelf binnekort aan de voorkant nieuwe remblokken, schijven en slangen kopen. Die laat ik er door Detmar opzetten, dan weet ik dat het goed gebeurd.

-Remschijven: geventileerd EN MET groeven (je kan ook nog met groeven en perforatie kopen maar dat is nog duurder en eigenlijk niet nodig)

-Remblokken: ik hoop dat ik hier aan Greenstuff kan komen, remblokken met kevlar speciaal voor gegroefde schijven.

-slangen: met roestvrijstaal versterkt, om fading tegen te gaan.

Remmen ga je pas waarderen als je ze ineens heel hard nodig hebt, moet je dus niet op bezuinigen.

Grotere remklauwen zouden nog mooier zijn maar ik hebme laten vertellen dat dat een dure grp wordt om dat dan alles aangepast moet worden. Kom je al snel op 1500 a 2000 euro uit.

Link naar reactie

Groeven ziet er wel stoer uit, maar komt de slijtage van je blokken niet ten goed (ondanks dat je EBC Greenstuff er op wilt zetten).

Je kunt er hier makkelijk aan komen hoor. Gewoon bestellen..

Je kunt beter voor geperforeerde gaan als het je gaat om warmte afgifte.

Of helemaal niet, is natuurlijk allemaal afhankelijk hoe je rijdt en hoe heet je remmen worden bij je rijstijl............. ^_^

Link naar reactie
Groeven ziet er wel stoer uit, maar komt de slijtage van je blokken niet ten goed (ondanks dat je EBC Greenstuff er op wilt zetten).

Je kunt er hier makkelijk aan komen hoor. Gewoon bestellen..

Je kunt beter voor geperforeerde gaan als het je gaat om warmte afgifte.

Of helemaal niet, is natuurlijk allemaal afhankelijk hoe je rijdt en hoe heet je remmen worden bij je rijstijl............. ^_^

Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik dacht altijd dat groeven ook beter remden juist omdat je meer weerstand creeert. perforaties zijn voor betere warmte afgifte weet ik idd, maar dat is idd meer voor racers zoals jij :blush:

Link naar reactie

http://www.formeldiscbrakes.com/

Kijk hier maar ff, heb ik wel goede ervaringen mee.

Ik heb er eens geboorde remschijven gekocht voor mijn Mazda MX6 B)

Ze hebben heel veel en niet te duur, heb al documentatie opgevraagd.

BTW je hoort ze wel hoor met remmen, die gaatjes, een raar gezoem.

Link naar reactie
Gast Gast_Z3 coupe' freak
De prijs lijkt oke, maar je weet er niks van, en je hebt ook geen garantie ofzo. Ik ga zelf binnekort aan de voorkant nieuwe remblokken, schijven en slangen kopen. Die laat ik er door Detmar opzetten, dan weet ik dat het goed gebeurd.

-Remschijven: geventileerd EN MET groeven (je kan ook nog met groeven en perforatie kopen maar dat is nog duurder en eigenlijk niet nodig)

-Remblokken: ik hoop dat ik hier aan Greenstuff kan komen, remblokken met kevlar speciaal voor gegroefde schijven.

-slangen: met roestvrijstaal versterkt, om fading tegen te gaan.

Remmen ga je pas waarderen als je ze ineens heel hard nodig hebt, moet je dus niet op bezuinigen.

Grotere remklauwen zouden nog mooier zijn maar ik hebme laten vertellen dat dat een dure grp wordt om dat dan alles aangepast moet worden. Kom je al snel op 1500 a 2000 euro uit.

neem geen ebc!!!! ik heb er slechte ervaring mee! de remscijven zijn misschien wel ok maar ik had ook de blokken en ik werdt er gek vanik lange piep als je remde echt niet doen!!!

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar op circuit gaan rijden (Zolder) met standaard remmen en blokken. In augustus kreeg ik na minder dan een uur rijden (niet konstant, telkens reeksen van 5 rondjes) fading.

De originele schijven heb ik dan vervangen door schijven van Zimmermann (blijkbaar parralel met originele) en vooraan heb ik Ferodo blokken gestoken.

Daarnaast de remolie vervangen door Mobil 1 DOT 4.

Afgelopen vrijdag heb ik weer een uurtje op circuit gereden en niks geen fading meer. Nochtans was de buitentemperatuur niet min.

Moet wel toegeven dat ik ook een vervelende piep bemerk, maar niet bij fors remmen...

Link naar reactie

Remblokken ben ik uit: Ferodo wordt het, de racing line.

Is er een remmenexpert in de zaal? ^_^

Remschijven worden Brembo's maar dan: geperforeerd of gegroeft?

De geperforeerde schijven zijn fors duurder vergeleken met de gegroefte.

Kan iemand mij vertellen of dit z'n geld waard is? (met groeven 70 of 80 euro p/stuk, geperforeerd 110 p/stuk geloof ik :D )

Ik heb niet het idee dat ik nog betere koeling voor m'n schijven nodig heb. Maar wel betere remkracht en ik dacht eigenlijk dat groeven meer weerstand gaven (en blokken sneller laten slijten) is dit ook zo? iemand?

En klopt het dat de groeven remslijpsel beter afvoeren waardoor minder fading ontstaat?

@Sledge: waar had jij die Stahlflex stalenremleidignen gezien? En weet iemand of hier ook nog kwaliteits verschillen zijn? ik zag ze b.v. ook van Wilwood en Sparco

Link naar reactie

Na internet onderzoek en advies van Biesheuvel Autosport het volgende geleerd:

Het verschil tussen gegroefde en geperforeerde schijven:

Brembo Sport drilled brake rotors are not recommended by The Tire Rack for track use or intended to be used in conjunction with race compound brake pads on the street. For severe duty brake demands see Brembo Sport slotted brake rotors.

Brembo Sport slotted brake rotors can be used in conjunction with race compound brake pads on the track for drivers’ schools and lapping days.

IMPORTANT REMINDER: Slotted, drilled or dimpled rotors offered as OEM replacements should not be considered appropriate for high-speed track use.

PLUS:

Gegroefde schijven maken meer lawaai dan geperforeerde. Ze zijn daarom eigenlijk meer voor circuit en ralley gebruik. Gegroefde schijven zijn bedoeld in combinatie met racecompound brakepads zoals de DS 3000 van Ferodo. Deze moeten echt opwarmen voordat ze goed remmen. Zou je deze voor straatgebruik inzetten, zijn ze gewoon gevaarlijk omdat ze in onopgewarmde staat gewoon NIET GOED REMMEN

CONCLUSIE:

cicuit en ralley: Brembo gegroefde schijven met Ferodo DS 3000 of andere zoals yellow of bluestuff

straat en zwaar straat gebruik: Brembo geperforeerde schijven met Ferodo DS 2500 of EBC greenstuff of redstuff hoewel de laatste ook moet opwarmen.

tevens zouden EBC blokken piepen en Ferodo niet. EBC blokken geven wel minder remstof.

Ook werd ik gewaarschuwd voor de hoeveelheid geperforeerde schijven van inferieure kwaliteit die op de markt zijn.

Vergeet overigens ook niet dat de OEM schijven ook van Brembo zijn

Link naar reactie

Ik heb de post aangepast met extra info. lees nog maar een keer.

Ik lees hier geen verschil... alleen een aanbeveling van Tire Rack.

Maar logisch toch? Een gegroefde schijf heeft betere remeigenschappen, is alleen de pest voor je blokken.

Het verschil zit 'm dus in het feit dat je voor beide verschillende blokken nodig hebt. Een gegroefde schijf kan alleen met race compound schijven worden gebruikt (tenzij je om de haverklap blokken wil vernieuwen) maar race compound blokken moeten nu eenmaal opwarmen. kortom niet doen voor een toer/sportauto zoals de Z. Als je lekker aan het toeren bent en je moet een noodstop maken doen je remmen het gewoon niet goed genoeg.

Link naar reactie

Blijft jammer dat de kit van braspenning nog te duur is €2000 maar dat is nog goedkoop invergelijk met de Brembo kits :muur:

Misschien een prijs opgaaf in groepsbestelling €1000 is dan wel aantrekkelijk :unsure: (niet serieus bedoeld)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.