Ga naar inhoud

Waarschuwingslampjes ABS en ACT-S branden soms


Yellowrider

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...

Huub,

De mijne heeft er af en toe last van. Gemiddeld eens in de twee weken. Meestal gaat het na één of twee keer starten en een paar meter rijden weer weg (de sensor reset zich elke dan). Ik heb wel het idee dat ik er meer last van heb tijdens vochtig weer. Waarschijnlijk ergens een slecht contact of vuil. Wie de echte oplossing heeft mag het zeggen.

Link naar reactie
Huub,

De mijne heeft er af en toe last van. Gemiddeld eens in de twee weken. Meestal gaat het na één of twee keer starten en een paar meter rijden weer weg (de sensor reset zich elke dan). Ik heb wel het idee dat ik er meer last van heb tijdens vochtig weer. Waarschijnlijk ergens een slecht contact of vuil. Wie de echte oplossing heeft mag het zeggen.

Hmm bij mij is het juist met warm weer... :thumbup: . Ik heb het gemiddeld eens in de 2 a 3 wkn en meestal gaat ie idd gewoon weer uit.

Het zal hem waarschijnlijk wel in een sensor zitten of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast adriaan
Huub,

De mijne heeft er af en toe last van. Gemiddeld eens in de twee weken. Meestal gaat het na één of twee keer starten en een paar meter rijden weer weg (de sensor reset zich elke dan). Ik heb wel het idee dat ik er meer last van heb tijdens vochtig weer. Waarschijnlijk ergens een slecht contact of vuil. Wie de echte oplossing heeft mag het zeggen.

En ja hoor. Vanavond een stukje stevig gereden op de A1 en wat gebeurt er zomaar: beide lampjes gaan aan. Gaan ze ook zomaar weer uit??? Morgenochtend zal ik de suggestie van Roodkapje opvolgen en de accupool even loshalen zodat de zaak kan resetten....

Adriaan

Link naar reactie
Gast adriaan
Hmm bij mij is het juist met warm weer... :thumbup: . Ik heb het gemiddeld eens in de 2 a 3 wkn en meestal gaat ie idd gewoon weer uit.

Het zal hem waarschijnlijk wel in een sensor zitten of iets dergelijks.

Accupool (-) losgehaald, maar er gebeurt niets. Beide lampjes ABS en ACS blijven gewoon branden. Kunnen wij als betrekelijke leek dat zelf oplossen?? Ik bedoel het schoonmaken van de wielsensoren.

Adriaan

Link naar reactie

Heb ergens gelezen plus en minpolen losmaken en even een paar minuten tegen elkaar. Dan starten en rijden en zouden na zo'n 50 meter de lampjes uit moeten gaan.

Hielp ook bij mij, alleen plus loshalen hielp ook niet.

Ruud heeft toen de boel uitgelezen en er bleek een klep in de abs te zijn blijven hangen, gereset en is tot nu toe (afkloppen) na zo'n 4 duizn km nog niet teruggekomen

rob

Link naar reactie
Accupool (-) losgehaald, maar er gebeurt niets. Beide lampjes ABS en ACS blijven gewoon branden. Kunnen wij als betrekelijke leek dat zelf oplossen?? Ik bedoel het schoonmaken van de wielsensoren.

Adriaan

Vanmorgen een stukje gereden en wat gebeurt er??? Inderdaad. beide lampjes zijn weer gewoon uit. Dat is dus het zelfreparerend vermogen van de ZZZ.

Adriaan

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ok...nou daar gaan we weer...

Bij mij blijft het lampje nu constant branden. Vorige week bij Ruud geweest maar uitlezen en fout wissen lukte helaas niet omdat ie geen verbinding kreeg met de computer ....echter de volgende dag waren ze wel uit...dus er is toch wel iets gebeurd en vraag me dan ook af of de ABS computer nu stuk is of niet.

Na 2 dgn gingen de lampjes weer branden en zijn tot op heden ook nog niet uit...dus nu rijst de vraag toch weer om dan maar de abs computer te vervangen hopende hiermee het probleem op te lossen...

Ik heb vanmorgen met de dealer gebeld verhaal verteld en gevraagd of zij de software opnieuw kunnen laden...antwoord was dat zij eerst moeten onderzoeken waar de storing vandaan komt...wat me dus torenhoge rekeningen zal opleveren vermoed ik zo...

Wat te doen ? Ik kan een computer krijgen maar wil natuurlijk niet onnodige kosten maken....

P.S.

Wie weet of dit het juiste onderdeelnummer is : 34 52 1 164 899

Link naar reactie

Bij mij (Z3 3.0 2001) bleven het ASC en ABS lampje soms ook branden... en soms ook weer niet. Het bleek toch in de ABS-computer te zitten. ABS werkte ook niet meer. Een tweedehandse niet gevonden, er blijken verschillende versies te zijn. Uiteindelijk heeft Ruud de computer vervangen en sindsdien is het opgelost.

Link naar reactie

Vandaag ging ook bij mij het lampje branden (en dat al na 19.000km :foto: ).

Bij de eerste de beste keer remmen schoof de auto gewoon door, blijkt dus dus dat de ABS ook volledig is uitgeschakeld als het lampje gaat branden (en ook dat de ABS standaard ingrijpt als ik rem :unsure::angry: ). Contact even omgezet en het lampje was uit. Moraal: wel even opletten als het lampje gaat branden, het is niet zomaar een loze melding.

Link naar reactie
Vandaag ging ook bij mij het lampje branden (en dat al na 19.000km :foto: ).

Bij de eerste de beste keer remmen schoof de auto gewoon door, blijkt dus dus dat de ABS ook volledig is uitgeschakeld als het lampje gaat branden (en ook dat de ABS standaard ingrijpt als ik rem :unsure::angry: ). Contact even omgezet en het lampje was uit. Moraal: wel even opletten als het lampje gaat branden, het is niet zomaar een loze melding.

Juist! En daarom lijkt me het verwijderen van de lampjes niet echt een slimme move...

Link naar reactie
Ok...nou daar gaan we weer...

Bij mij blijft het lampje nu constant branden. Vorige week bij Ruud geweest maar uitlezen en fout wissen lukte helaas niet omdat ie geen verbinding kreeg met de computer ....echter de volgende dag waren ze wel uit...dus er is toch wel iets gebeurd en vraag me dan ook af of de ABS computer nu stuk is of niet.

Na 2 dgn gingen de lampjes weer branden en zijn tot op heden ook nog niet uit...dus nu rijst de vraag toch weer om dan maar de abs computer te vervangen hopende hiermee het probleem op te lossen...

Ik heb vanmorgen met de dealer gebeld verhaal verteld en gevraagd of zij de software opnieuw kunnen laden...antwoord was dat zij eerst moeten onderzoeken waar de storing vandaan komt...wat me dus torenhoge rekeningen zal opleveren vermoed ik zo...

Wat te doen ? Ik kan een computer krijgen maar wil natuurlijk niet onnodige kosten maken....

P.S.

Wie weet of dit het juiste onderdeelnummer is : 34 52 1 164 899

Een andere oplossing is om de sensors bij de wielen met perslucht schoon te blazen, tevens.................

met een hamertje bij lopende moter voorzichtig op de ABS unit te tikken, bij mij gaf dit direct resultaat

Vermoed dat er ergens klepjes zitten die wel eens blijven hangen, met name als je over een slechte weg (verkeersdrempels oid) rijdt gaan de lampjes wel eens aan

Moeite van het proberen waard

Link naar reactie
Een andere oplossing is om de sensors bij de wielen met perslucht schoon te blazen, tevens.................

met een hamertje bij lopende moter voorzichtig op de ABS unit te tikken, bij mij gaf dit direct resultaat

Vermoed dat er ergens klepjes zitten die wel eens blijven hangen, met name als je over een slechte weg (verkeersdrempels oid) rijdt gaan de lampjes wel eens aan

Moeite van het proberen waard

Dat is wellicht nog wel even het proberen waard...dank je !

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Als de lampjes tegelijk branden doet de ACT-S het nog wel als je flink gas geeft ?

Als de lampjes branden dan werken ze beiden op dat moment niet !

Bij mij was het ABS brein stuk. Nadat Ruud deze vervangen had was het probleem verholpen.

Via Renooy (BMW onderdelen) kan je waarschijnlijk zo'n brein nog wel regelen incl. de ABS pomp (2e hands maar met 3mnd garantie) voor +/ - 225 Euro !

Succes !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.