Ga naar inhoud

Verlagen


martijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Hallo, wie kan mij helpen.Mijn Z3 is in Belgie afgekeurd omdat de vering te laag zit en dit niet meer wettelijk is.Probleem is dat ik die vering wil behouden.Wie kan mij tips geven waarvoor dank bij voorbaat.

DAny

Link naar reactie
Hallo, wie kan mij helpen.Mijn Z3 is in Belgie afgekeurd omdat de vering te laag zit en dit niet meer wettelijk is.Probleem is dat ik die vering wil behouden.Wie kan mij tips geven waarvoor dank bij voorbaat.

DAny

Navigator (hier op het forum) heeft hetzelfde probleem. Hij heeft uiteindelijk de originele vering geplaatst :unsure:

Link naar reactie
Is Belgie dan nog moeilijker dan Duitsland daar moet je wel TUV hebben maar dan is het OK :(

Ja Pierre, volgens de belgische Z3 rijders heb je daar min. 9 cm grondspeling nodig op elk onderdeel van je bodem :blink:

En als je bijv. spiegels zet zonder E-keur (of waarvan je het E-keur hebt afgeschuurd voor het spuiten), keuren ze die ook af :muur:

Link naar reactie

De mijne is H&R verlaagd en met 18" inch (aantal mm weet ik niet exact maar gisteren gezien dat ie behoorlijk laag is vergeleken met een aantal andere Ztjes) vind het comfort nog prima, had verwacht dat het harder zou zijn.

Maar goed ik kies voor een plank op de weg heerlijk hoor, gisteren hebben we weer genoeg bochten gegumt........ :schater::schater:

Link naar reactie
Is Belgie dan nog moeilijker dan Duitsland daar moet je wel TUV hebben maar dan is het OK :blink:

Ja Pierre, volgens de belgische Z3 rijders heb je daar min. 9 cm grondspeling nodig op elk onderdeel van je bodem <_<

Zoals ik jullie afgelopen zondag reeds vertelde, bestaat de kans dat men de Belgische autokeuring om de 2 jaar gaat toepassen. (evt. ingaand vanaf 2006)

Ik ga nu in oktober naar de keuring (met standaard veren maar wel met mijn 18" velgen). Als de wet er dan doorkomt ivm die tweejaarlijkse keuring dan komt er meteen terug een verlaagde vering onder. Ik denk eraan om een extra paar voordempers te kopen, samen met een Eibach veren set (blijft nog komfortabel, niet Huub ?) en dan kan ik eens om de twee jaar aan de slag om het zootje reglementair te laten keuren.

Ik liet hun zelfs de dokumenten zien dat hij in Duitsland op die manier TUV gekeurd was, maar dat mocht niet baten.

Dus Danny, mijn raad : voorlopig ombouwen <_<

Link naar reactie
Is Belgie dan nog moeilijker dan Duitsland daar moet je wel TUV hebben maar dan is het OK :m:

Ja Pierre, volgens de belgische Z3 rijders heb je daar min. 9 cm grondspeling nodig op elk onderdeel van je bodem :blink:

Zoals ik jullie afgelopen zondag reeds vertelde, bestaat de kans dat men de Belgische autokeuring om de 2 jaar gaat toepassen. (evt. ingaand vanaf 2006)

Ik ga nu in oktober naar de keuring (met standaard veren maar wel met mijn 18" velgen). Als de wet er dan doorkomt ivm die tweejaarlijkse keuring dan komt er meteen terug een verlaagde vering onder. Ik denk eraan om een extra paar voordempers te kopen, samen met een Eibach veren set (blijft nog komfortabel, niet Huub ?) en dan kan ik eens om de twee jaar aan de slag om het zootje reglementair te laten keuren.

Ik liet hun zelfs de dokumenten zien dat hij in Duitsland op die manier TUV gekeurd was, maar dat mocht niet baten.

Dus Danny, mijn raad : voorlopig ombouwen :huh:

om de 2 jaar naar de keuring zou idd veel beter zijn. dan moet je maar om de 2 jaar de auto terug origineel maken ipv ieder jaar.

dat ze deze wet er maar snel doorduwen.

groeten bmwM-optic

Link naar reactie
En als je bijv. spiegels zet zonder E-keur (of waarvan je het E-keur hebt afgeschuurd voor het spuiten), keuren ze die ook af  :blink:

Jaja Ivo dat was bij mij het geval :muur:

altijd dat gezeur bij de keuring :angry:

Ik laat mijn vader altijd gaan (of mss de volgende keer mn zus :D ), dit geeft een andere indruk, anders denken ze van "daar is weer zo ene, die gaan we eens hebben"

en dan stapt daar zo een vrouw in mn auto, die een streep gas geeft in die hal :o en dat klinkt zo een 6 in lijn met (versleten) open uitlaat :D

greetz BmwM-optic

Link naar reactie
Of met een volledige Eibach pro-set alles terug schroeven naar de maximale hoogte, zou je het toch net moeten kunnen redden, lijkt me.

nee, helaas. Verstelbare dempers zijn ook niet toegestaan in B :D

Link naar reactie

Maar het kan ook altijd beter..... ;) De Engelse MOT eisen zijn nog zo gek niet. In Engeland is echter de verzekering niet mals!

Zelf als je een domstrebe monteerd krijg je een premie verhoging!!! Elke upgrade die als sportief beschouwd kan worden heeft een premie verhoging tot gevolg :o

Link naar reactie

In België moet je over een balkje rijden van 9 cm op de jaarlijkse autokeuring... valt het balkje om: AFGEKEURD!

Vroeger was het 11 cm :o

Mijn Z4 geraakt er niet over (18" + 30 mm verlaging door Hartge veren + dempers)

11cmlat.jpg

Eerste keuring is binnen 2 jaar, daarna elk jaar... laat ik hopen dat de wetgeving dan veranderd is.

Wat me stoort is het feit dat mijn wagen bij Hartge in Duitsland professioneel werd geprepareerd en omdat ik geen Belgisch montage attest + validatierapport van de veren heb, ik in principe illegaal bezig ben ;) :muur:

Het camber staat achteraan op -2.5° en dat is eveneens niet regelementair volgesn de Belgische wetgeving (valt niet binnen de normen van BMW), terwijl deze afstelling bij Hartge op circuit werd geoptimaliseerd... dit is echt een k*tland als het op zoiets aankomt!!

Ivo - schroefveren zijn wel toegelaten in B, vroeger moest je ze "borgen" met een borgschroef of dergelijke... Nu is dat niet meer nodig!! Je krijgt een groene kaart met opmerking "borging niet reglementair"... Probleem is dat een Bilstein PSS9 bijvoorbeeld de auto "in zijn hoogste" stand met 25mm verlaagt en dat ik dus maar 1 mm boven de 9 cm zit, wat me toch te riskant lijkt (bijvoorbeeld als de veer wat ingezakt is)... Ik wil perse niet elk jaar voor 1 dag mijn originele ophanging laten plaatsen hoor

groeten vanuit BELGIE ;)

Link naar reactie

Frustrerend!! Te meer omdat het er op lijkt dat de regels te pas en te onpas maar aangepast worden door heren (en wellicht dames) die er op uit lijken te zijn ons als auto eigenaars op kosten te jagen.

Onze mods, tov verlagen en verbreden komen de wegligging en daardoor de veiligheid juist ten goede. Als de groundclearance zodanig laag is, dat we verkeersdrempels raken dient dat onze eigen keuze te zijn. De schades zijn immers ook voor onze eigen kosten!!! :o ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.