Ga naar inhoud

Verlagen


martijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moet je er een schroefbare set onder laten zetten,kan je de hoogte zelf bepalen kosten zo rond de €1200+ Pierre heeft het op die manier gedaan.

:muur: dubbelpost Rob jij hebt zeker een typdiploma B)

Link naar reactie

Idd met een schroefonderstel bepaal je zelf de hoogte, kostte voor de :muur: met inbouw ongeveer 1000 euro van H&R. Maar waarom wil je minder, Eibach veren (dus zonder schokbrekers) is een mooie compromis voor rond de 250 euro ;)

En een B) onderstel scheelt dacht ik 15mm en geen 25 :D

Link naar reactie
Maar is het niet zo dat de instelbare schroefsets vanaf 30mm verlaging beginnen?

Meende ik zelf ook al eens gezien te hebben. vanaf 30 mm of 25....

Maar een B) onderstel 15 mm?

Er is maar 1 reden waarom ik geen 30 mm of meer wil, en dat is comfort.

Het hoeft geen comfortabele reiswagen te zijn, maar ik wil dus niet meemaken dat ik mezelf schrap moet gaan zetten zodra er een slecht wegdek aankomt.

En puur theoretisch hoe minder veerweg er overblijft, hoe stugger de vering moet zijn.

Link naar reactie

Correct Huub, en mijne met H&R helemaal naar beneden gedraaid (Op zijn stugst) en de 19 inches is nog niet stug :wub:

Verstelbereik is trouwens wel zo groot dat je hem AFAIK nog hoger kunt draaien dan origineel B)

Maar voor een minimaal risico op comfortverlies en toch mooi laag moet je eibach veren kopen, de ideale compromis op veel van mijn auto's gereden en vaak geen verschil merkbaar met origineel comfortmatig :foto:

Link naar reactie

Bij Eibach gaat het dus alleen om de veren. Zijn de originele schokbrekers hiervoor wel geschikt?

Ik heb ooit eens in een "stuiterbal" gezeten. Dit kwam doordat er alleen verlagingsveren waren toegepast en de schokbrekers origineel gelaten, werd mij verteld. (Het was wel een Polo :wub: )

Zijn na verlaging de wiellagers, banden en schokbrekers niet sneller versleten?

Of is dit marginaal (wel eens ergens in een topic gelezen geloof ik).

Qua kosten voor een Eibach set ben je dus zo'n € 200-250 kwijt.

Een schroefset het 4-5 voudige.

Enne weet iemand de prijzen van een B) onderstel?

Link naar reactie

Martijn,

Bij de ZZZ kun je de eibach gerust monteren op de originele schokbrekers, eibach is een serieuze fabrikant die deze speciaal hiervoor ontwikkelt.

Hier in het forum hebben een aantal mensen mijn advies gevolgd en eibach gemonteerd dacht tot volle tevredenheid of .......... :m:

Bij volkswagen wordt nog wel eens voor de goedkope wehkamp producten gekozen. ;)

Slijtage van de omliggende komponenten neemt idd marginaal toe, maar IMHO nauwelijks meetbaar met name de banden komen bij extreme verlaging schuiner te staan waardoor ze scheef kunnen aflopen. Hier geldt, wie mooi wil zijn moet een beetje pijn lijden B)

M onderstellen worden wel eens gebruikt aangeboden dan kun je ze voor klein geld kopen als je een compleet onderstel nieuw bij BMW moet kopen zal je wel rond de 600-800 euro kwijt zijn, originele spullen zijn duur :lmao:

Link naar reactie
ff paar vraagjes: Hoe kan je zien dat je met een M-onderstel zit ? Want daar twijfel ik nog aan bij mijn Z3.

Iemand soms een paar pics van Z3's die verlaagt zijn met Eibachveren ? Indien mogelijk kan erbij gezegd worden hoeveel die dan verlaagd is ?

Wist het van onze ook niet, als het er origineel onder zit zou je de dealer ff moeten contacten, met je chassisnummer kunnen ze alles natrekken.

Ik heb dus ook een B) sportonderstel B)

Ongeveer 2,5cm lager,prima

Link naar reactie

Ik heb het B) onderstel én een set Eibach verlagingsveren (30mm) en dat is naar mijn mening nét ietsje te laag. Ik loop behoorlijk vaak aan de grond en dat laat ook inmiddels op de onderkant de nodige sporen na. Als je aan verlagen denk met een ;) onderstel dan zou ik het tot 25mm houden.

Ik heb wel de originele schokdempers er nog onderzitten. Ik hoor ook vaak dat dit niet echt goed voor ze is omdat ze na verlagen niet meer hun complete slag maken, en er zich in de dode ruimte opgedroogte olie gaat ophopen wat op langere termijn de rubbers inteert waardoor de demper gaat lekken.

Dat zien we dan wel weer... B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.