Ga naar inhoud

S52 motor interessant?


Gast Gast_Dennis
 Share

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Dennis

Hallo, ik ben tegen een M met een S52 motor aangelopen. Is dit interessant, evt makkelijk om te zetten naar S50 spec, dmv verwijderen toerenbegrenzing??

Groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee, dit is een USA blok met 240 pk

Ervan weglopen is het slimste wat je kunt doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

I see, hmmm. Dus een soort 3ltr in M dress....

Thanks

Dennis

2.8 liter (en 2.0 en 2.5) inderdaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die M 52 ziet er eigenlijk uit als een 2.8 (met hetzelfde inlaatspruitstuk) met een 2x 3 naar 1 uitlaatspruitstuk (zoals de :angry: )

Wat mij brengt op het volgende:

Zou het dan makkelijk en/of verstandig zijn om op een 2.8 een volledige :m: uitlaat te monteren? Dus inclusief het spruitstuk. Zodat je dus ook 2 einddempers krijgt? (want daar draait het om) Dat ziet er mooier uit he, i.p.v. een dubbele Eisenmann met aan de rechter kant een lege plek waar de rechter einddemper hoort te zitten, zoals bij een :m:

Of zou je dan in de knoei komen met het motormanagement, doordat je ineens 2 katalysators hebt, en waarschijnlijk 2 lambda sondes. Je zal dan wel een hoop moeten aanpassen?

ik zie dat je kijkt r.hellenbrand... echt een vraagje voor jou ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spruitstuk gaat IMHO niet passen, andere aansluiting, en een ///M heeft geen 2 kats, de dubbele uitlaat ontstaat pas na de kat, dus passend te maken, je moet alleen de onderbodem aanpassen om plek te maken voor de tweede pot :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spruitstuk gaat IMHO niet passen, andere aansluiting, en een ///M heeft geen 2 kats, de dubbele uitlaat ontstaat pas na de kat, dus passend te maken, je moet alleen de onderbodem aanpassen om plek te maken voor de tweede pot ;)

volgens mij heeft de :m: wel een dubbele kat :m: of in ieder geval 2 pijpen vanaf het blok :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

104.png

't is niet helemaal duidelijk wat er in het geribbelde stukje gebeurt. Maar volgens mij zijn het er ook 2.... zeker als je bedenkt dat er 2 lamda sensors zijn (als ik het goed begrepen heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet Ron idd nog ff reageren die heeft 100/200 zellen kats liggen voor de ///M :D

Maar als het alleen om de dubbele potten gaat maken die kats niet uit, hoef je niet te monteren ;)

Zie het al, hij heeft op iedere naast elkaar liggende pijp een buisje en idd twee aansluitingen voor de lambda, mijn Z1 heeft in die zin ook twee kats, zitten echter aan elkaar vast, en maar een aansluiting voor de lambda ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is niet helemaal duidelijk wat er in het geribbelde stukje gebeurt. Maar volgens mij zijn het er ook 2.... zeker als je bedenkt dat er 2 lamda sensors zijn (als ik het goed begrepen heb)

dat zeg ik: 2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodat je dus ook 2 einddempers krijgt? (want daar draait het om) Dat ziet er mooier uit he, i.p.v. een dubbele Eisenmann met aan de rechter kant een lege plek waar de rechter einddemper hoort te zitten, zoals bij een ;)

Praatjesmaker! ;) :D :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Nog even een iets minder bevooroordeeld antwoord op je vraag:

De s52 is een iets minder extreme motor dan de s50 of s54 maar ook onverwoestbaar, minder zenuwachtig, zuiniger etc.

De motor heeft ongeveer 240 SAE pk dit is 250 DIN pk

Niet de moeite om en 2.8 om te bouwen, maar wel een prima goedkoper alternatief voor een europeesche M.

nog een site met aardige info http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_coupe.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een iets minder bevooroordeeld antwoord op je vraag:

De s52 is een iets minder extreme motor dan de s50 of s54 maar ook onverwoestbaar, minder zenuwachtig, zuiniger etc.

I agree :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De S52 is in feite een omgebouwde M52. Het onderblok is namelijk identiek.

De cylinderkop is aangepast, andere nokkenassen, software, spruitstuk etc... hebben de amerikaanse S52 gecreëerd.

Heel betrouwbaar blok zonder de problemen die de S50 en de S54 hebben gekend.

Deze ombouw van de 2.8 kan hier in Nederland ook gedaan worden voor rond de 6000-7000 euro meen ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit is een USA blok met 240 pk

Ervan weglopen is het slimste wat je kunt doen :muur:

ehh niet mee eens , blok is betrouwbaarder, zuiniger , voor de gemiddelde M rijder zeker genoeg power !

( lijkt mij ook wel wat een Us Z3 M )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehh niet mee eens , blok is betrouwbaarder, zuiniger , voor de gemiddelde M rijder zeker genoeg power !

( lijkt mij ook wel wat een Us Z3 M )

Verder niks mis mee maar zou er minder voor betalen :muur: :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo benieuwd naar het blok wat in de 130 zit. 3 liter met 265 pk en een compressieverhouding van 1: 10.7 geloof ik. Dat is bijna als in de :muur: (die heeft 1:11 volgens mij) Iemand hier die er ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder niks mis mee maar zou er minder voor betalen :muur: :D

uiteraard.

Staat er ergens zn Us uitvoering te koop in NL ?

dan kan ik eens een proefritje gaan maken om te zien wat voor vverschil het nu is met een 2,8

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard.

Staat er ergens zn Us uitvoering te koop in NL ?

dan kan ik eens een proefritje gaan maken om te zien wat voor vverschil het nu is met een 2,8

Bel Ekris Exclusive eens op die had er een staan :muur:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel Ekris Exclusive eens op die had er een staan :D

heeft ie volgens mij niet meer , staat iig niet bij de occasions op de site.

wel heeft de gewone B) ekris een z3m coupe staan , de europese uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft ie volgens mij niet meer , staat iig niet bij de occasions op de site.

wel heeft de gewone B) ekris een z3m coupe staan , de europese uitvoering.

Roodkapje schrijft dan ook "die HAD er een staan." :D B) B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels