Ga naar inhoud

Gasklep "plakt"


rdeknegt

Aanbevolen berichten

Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Rob de Knegt en ben 55 jaar oud en sinds 5 weken de trotse bezitter van een rode 1.8 z3 van 2/99 (oud model)

Van af begin, lijkt het net of het gaspedaal blijft "plakken" na bv een week kost het kracht om het pedaal in te trappen. Na de 1e keer is het verschijnsel zo goed als over, sta ik bv 2 minuten stil dan zit ewr weer een zwaar punt in.

Heb pedaal, kabel en gasstangbediening in spruitstuk al van olie voorzien. Heb uitgevonden dat het toch ergens in het spruitstuk moet zitten, daar door met de hand de stangen te bewegen ontstaat het zelfde probleem.

Iemand hier ervaring mee?

gr rob

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zowaar de tweede Rob met een 1.8 <_< Welkom!

Weet niet of mijn probleem hetzelfde is, maar het komt wel overeen. Warm of koud, maakt niet uit, moet ik een kleine weerstand overwinnen op één bepaald punt. Het gehele kleppenmechanisme heb ik al eens van wat olie voorzien maar dit schijnt niet te helpen. Een kickdown is het zeker niet, daar ligt het punt simpelweg te hoog voor.

Link naar reactie

Hi Rob, welkom op het forum. Nog een "rooie"!!!! mooi! Onze groep Bijzondere Mooie (kleur) Wagens wordt steeds groter!!

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag aangezien ik zelf dit probleem niet heb gehad, bovendien heb ik geen 1.8...... Aad HELP!!!

Rob....... ^_^ ;) willen we van jou "Red Devil" zien hoor in de Members Gallery!!! ;)

Link naar reactie

Ik ken het verschijnsel, oplossing bij een 4cilinder 8 klep motor voor de aanzuigbuis zit een aluminium huis met daarin een messing klep die open en dicht gaat bij gas geven, die klep schrangt in het aluminium huis klep heb ik rondom heel licht afgevijld zodat hij vrijloopt (motor had al heel wat kilometers gemaakt )

Link naar reactie
Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Rob de Knegt en ben 55 jaar oud en sinds 5 weken de trotse bezitter van een rode 1.8 z3 van 2/99 (oud model)

Van harte welkom Rob! Met je 55 haal je de gemiddelde leeftijd op ons Forum niet bepaald naar beneden, maar vooruit maar. ^_^

En mocht je dit verkeerd opvatten (als je hier nog niet thuis bent kan ik me dat goed voorstellen), kijk dan even in mijn Profiel hier; dat verklaart iets. ;)

Link naar reactie

Aad, bedankt, zal eens een blik werpen in het gasklephuis, denk door eenvoudig het rubber gedeelte te demonteren ik hier wel bij moet komen. Alleen oppassen voor slijpsel neem ik aan.

De andere Rob, ik kan dit wel waarderen, schijnt aan de naam te liggen, ben zelf , naar men zegt, ook vaak sarcastisch. ^_^

Vwb de leeftijd, mijn vrouw zegt "hou ouder , hoe gekker"

Heb trouwens mijn Z3 gekocht na inruil van mijn BMW K100LT, dus blijft in de familie

gr rob

Link naar reactie

Een nieuwe member die Rob heet, motor rijdt en nog eens fraai fotografeert kan niet meer stuk. ;) We zijn nu helemáál benieuwd naar mooie fotos van je Z3. ^_^ Zoals Chris al vroeg: plaats ze s.v.p. in de Members Gallery met wat toelichting.

Link naar reactie

Gezien de mooie foto's op uw homepage kan u goed fotograferen,dan moet dat wel goedkomen in de MG,en uw computerkennis is het niet moeilijk om de mooie foto's te plaatsen. ^_^

Link naar reactie
Gezien de mooie foto's op uw homepage kan u goed fotograferen,dan moet dat wel goedkomen in de MG,en uw computerkennis is het niet moeilijk om de mooie foto's te plaatsen. ^_^

Mij heb je nog nooit met "u" aangesproken, Huub. ;) :schater:

Link naar reactie
Gezien de mooie foto's op uw homepage kan u goed fotograferen,dan moet dat wel goedkomen in de MG,en uw computerkennis is het niet moeilijk om de mooie foto's te plaatsen. ^_^

Mij heb je nog nooit met "u" aangesproken, Huub. ;) :schater:

Valt wel op meneer Rob maar zal U in het vervolg niet meer Tutoyeren en U als oudere persoon behandelen. ;)

Link naar reactie
Gezien de mooie foto's op uw homepage kan u goed fotograferen,dan moet dat wel goedkomen in de MG,en uw computerkennis is het niet moeilijk om de mooie foto's te plaatsen. ;)

Mij heb je nog nooit met "u" aangesproken, Huub. ;) :schater:

Valt wel op meneer Rob maar zal U in het vervolg niet meer Tutoyeren en U als oudere persoon behandelen. ;)

^_^ Nee hè? ;) :schater:

Link naar reactie
Gezien de mooie foto's op uw homepage kan u goed fotograferen,dan moet dat wel goedkomen in de MG,en uw computerkennis is het niet moeilijk om de mooie foto's te plaatsen. :(

Mij heb je nog nooit met "u" aangesproken, Huub. ;) :schater:

Valt wel op meneer Rob maar zal U in het vervolg niet meer Tutoyeren en U als oudere persoon behandelen. ;)

:lmao: Nee hè? ;) :schater:

ga ik maar niet aan beginnen dan gaan misschien(Michiel,Aad enzo)meer mensen van mij eisen,was ook maar een emalige axie zie hier geen onderscheid op het forum.

Link naar reactie

Huub, begin mij nu heel oud te voelen, hoewel ,ik neen aan dat U in BE woont, dan kan ik het wel hebben. Werk zelf nl ook gedeeltelijk in BE en ben niet anders gewend, doe het zelf ook.

Vwb mijn probleem, heb via de voorkant (rubber verbinding tussen luchthoeveelheidmeter en gasklephuis) bovenkant van gasklep en onderkant van gasklephuis licht opgeschuurd. Nu werkt het zoals het zou moeten.

zal proberen een paar foto's van de Z3 te plaatsen, heb er nl nog niet zo veel

gr rob

Link naar reactie

Je hebt heb het advies van Aad opgepakt, begrijp ik.

Huub is geen Belg, al lijkt het er wel eens op. :(

Tip: klik voor een profiel even op de naam linksboven in een bericht. Je ziet daar wat persoonlijke info, hoe summier ook. :lmao:

Link naar reactie
Huub, begin mij nu heel oud te voelen, hoewel ,ik neen aan dat U in BE woont, dan kan ik het wel hebben.  Werk zelf nl ook gedeeltelijk in BE en ben niet anders gewend, doe het zelf ook.

Ben inderdaad geen belg en het met U aanspreken was een geintje las dat je wel van een geintje hield.

"De andere Rob, ik kan dit wel waarderen, schijnt aan de naam te liggen, ben zelf , naar men zegt, ook vaak sarcastisch."

Zal U voortaan ook met jij en je aanspreken.

hier op het forum is vaak serieus praat maar ook veel onzinpraat, gezien dat Ivo er een ranking systeem eropnahoud en je bij 2500 posten je een

:( status krijgt zijn wij redelijk fanatiek aan het posten :lmao:

Link naar reactie

Huub, moet voor Batman toch geen probleem zijn. Heb je jouw zzz al als Batmobiel verbouwd?

rob

ps. heb ik er weer een posting by :schater:

Link naar reactie
Huub, moet voor Batman toch geen probleem zijn.  Heb je jouw zzz al als Batmobiel verbouwd?

rob

ps. heb ik er weer een posting by :schater:

Mijn foto's waren ff weg maar heb er weer een paar ingeplakt via Image shack,dit is mijn Batmobieltje :lmao:

dsc004875au.jpg

Link naar reactie

Huub, mooie auto, eerlijk gezegd ben ik toch meer fan van de roadster :D

Heb je geen problemen met de zwarte lak. Ik bedoel, zie je niet elk steenje dat de auto geraakt heeft?

Ik rijdt sinds 8 maanden in een zwarte Prius, en de motorkap (aluminium) en de voorbumper zien er niet meer uit. Lijkt wel of er een schot hagel op afgevuurd is. Dealer doet het af met: ja dat heb je met die milieu vriendelijke lakken.

gr rob

Link naar reactie

Heb ook wel een beetje steenslag maar kan niet zeggen o wat erg.

Hoe ver rij je achter je voorganger,meestal dat bumperklevers meer last van steenslag hebben dan niet bumperklevers. :D

Link naar reactie

Huub, geen bumperklever. Is dat fijne zoab (A16) en milieu lakken. Dit is mijn eerste auto waar dit gebeurt, maar heb het idee dat je op zwart alles ziet.

gr rob

Link naar reactie

Ik heb ook een titanzilveren, OK de steenslag zie je niet zo erg, maar valt bij mijn zwarte ook wel mee, idd een kwestie van genoeg afstand houden ;)

Maar bij die titanzilveren zie je onderlangs bij de dorpels ieder teervlekje en een heleboel vliegenstront als je hem een keertje buiten hebt staan, meer werk dan mijn zwarte auto's :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.