Ga naar inhoud

polijsten van plastic en glas


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een goed middel om m'n cabriodakruitje weer doorzichtig te maken. Ook m'n koplampunits zouden wel wat helderder kunnen. Ik merk nu ik Xenon heb dat er wel een beetje een waasje opzit wat idd een beetje strooilicht veroorzaakt.

Het BMW spul voor je achterruit werkt dat ook echt? Iemand ervaring? en andere middelen? En dan hetzelfde voor hard plastic?

Ik heb iets van die turtle gehaald voor 7,50 en dat werkt voor geen meter. Ook al noemen ze het cleaner en poijstmiddel. Misschien wil ik wel het spul van Zaino proberen maar het is rete duur vanuit Duitsland (21 euro)

Voor de vooruit van m'n vriendin moet ik ook iets hebben....

Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

DJ, bij de volgende wasbeurt ga ik het BMW-spul op mijn ruitje loslaten. Ben net zo benieuwd als jij. Het schijnt dat je er geen wonderen van moet verwachten. Slechter kan het er niet van worden, vermoed ik. Ik laat het wel weten. Een vergelijking van alle producten heb je daarmee echter nog niet.

Link naar reactie
DJ, bij de volgende wasbeurt ga ik het BMW-spul op mijn ruitje loslaten. Ben net zo benieuwd als jij. Het schijnt dat je er geen wonderen van moet verwachten. Slechter kan het er niet van worden, vermoed ik. Ik laat het wel weten. Een vergelijking van alle producten heb je daarmee echter nog niet.

Ik ben ook heel benieuwd. waneer weet je het?

Link naar reactie
Ik ga dit weekend met het Renovo spul aan de slag. ^_^

waar heb je het gehaald? En staat er ook iets op over hardplastic (zoals koplampen)

Heb het rechtstreks uit de UK laten komen. Staat niets over hardplastic op, maar ga wel kijken hoe het op de koplampen werkt.

De softtop cleaner ervan ben ik al heel tevreden over. Dat werkt fantastisch!! :muur:

Link naar reactie
DJ, bij de volgende wasbeurt ga ik het BMW-spul op mijn ruitje loslaten. Ben net zo benieuwd als jij. Het schijnt dat je er geen wonderen van moet verwachten. Slechter kan het er niet van worden, vermoed ik. Ik laat het wel weten. Een vergelijking van alle producten heb je daarmee echter nog niet.

Ik ben ook heel benieuwd. waneer weet je het?

Zal het ruitje morgen aanpakken.

Link naar reactie
DJ, bij de volgende wasbeurt ga ik het BMW-spul op mijn ruitje loslaten. Ben net zo benieuwd als jij. Het schijnt dat je er geen wonderen van moet verwachten. Slechter kan het er niet van worden, vermoed ik. Ik laat het wel weten. Een vergelijking van alle producten heb je daarmee echter nog niet.

Wonderen bestaan niet, ik kan je wel vertellen dat als je de tube gebruikt die BMW levert , het resultaat verbluffend is wel goed poetsen natuurlijk het leek bij mij wel als ik door de achteruitkijk spiegel keek, of er een glasruit zat.

Moet je je harde kappie er weer afhalen ROB.

Link naar reactie
Moet je je harde kappie er weer afhalen ROB.

^_^ Wat bedoel je Aad? Snappum even niet.

Ik dacht gelezen te hebben dat je je hardtop gemonteerd had ?

Nee, dat ben ik niet. Ik meen dat DJ dikwijls met HT rijdt tegen het lawaai.

Link naar reactie

Vanmorgen het ruitje aangepakt. Om met de deur in huis te vallen: teleurstellend.

Goed gewassen, spul erop en poetsen maar. In no time mijn zachte doek pikzwart (en toch écht goed schoongemaakt) en maar cirkeltjes draaien. Uitgepoetst en geen verschil. Nog maar een keer dus, met hetzelfde resultaat. Tja, hij voelt nu zijdezacht aan, dat wel...

Eerlijk gezegd verwachtte ik er niet al te veel van; mijn ruitje is al (blijkbaar té) ver heen. Dat wordt t.z.t. dus een nieuwe. :angry:

Wat heb jij hier nu aan, DJ? Echt vergelijken kun je hiermee nog niet. Het feit dat het bij mij niets deed zegt niets; lees de reactie van Aad. Hij heeft het over een spiegel. Eens kijken wat de resultaten bij Chris zijn. En hebben anderen nog iets te melden over het polijsten van het achterruitje?

Link naar reactie

Nou wel tof dat je het op korte termijn hebt geprobeerd. Ik ben inmiddels ook weer verder met zoeken zij het dat ik geen antwoord heb op de vraag: welke is het beste

Het is lastig om uit reviews te halen of het geloofwaardig is of niet.

Ik was voor het wassen & waxen bij Zaino uitgekomen maar daar heb ik inmiddels ook weer nadelen van gelezen wat betreft sommige produkten uit de lijn zoals Z5 de polish. Ik durf dan ook niet in 1 keer de glas en de plastic polish te bestellen omdat ik bang ben dat het weer tegenvalt

Waarschijnlijk is er voor iedere applicatie een produkt wat het beste is, maar kom daar maar eens achter

Voor het coating van je auto schijnt Zaino toch wel het beste te zijn maar is erg veel en hard werk om aan te brengen. De polish van Zaino Z5 is weer niet zo goed.

Zaino is geen wax en onder andere daarom stoot het vuil af i.p.v. aantrekken zoals Wax doet. Het bied echter geen bescherming tegen vogelpoep, wat wax weer WEL doet.

Wat betreft de glas en palstic polishes ben ik nog geen onafhankelijke reviews tegen gekomen. D'r is dus wat op MZ3.net maar die geloof ik niet zo gezien het feit dat de foto's uit de reportage ook gebruikt worden voor reclame van Mequiars

Deze merken schijnen ook goede produkten te leveren

3M

Mothers

Mequiar's

Engelse verkoopsite

review site

Heb hier een aantal goede reviews over car care artikelen gelezen

Dat Renovo is anders ook niet bepaald goedkoop! :angry:

Raggtop schijnt dan weer goed te zijn voor de kap

Link naar reactie
Dat klinkt wel veel belovend. Helaas heb ik het niet op tijd meer binnen als ik nu bestel (bruiloft Q en I) :rolleyes: Moet uit de UK komen dus? Of verkopen ze die zooi hier in n.l. ook?

Geen idee, met 4 dagen heb je het in huis maar dat is vast al te laat. :huh:

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Het is al een oud topic, maar wou even laten weten dat het spul van Meguiars echt helemaal top werkt...wat een MEGA verschil!!!!

Sowieso zijn de spullen van Meguiars top vind ik......(nee heb geen aandelen in dit bedrijf...hahah)

Vriend van mij heeft een 1932 Ford Hot Rod en zweert ook bij Meguiar...

:muur::(:thumbup::thumbup::thumbup:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een goed middel om m'n cabriodakruitje weer doorzichtig te maken. Ook m'n koplampunits zouden wel wat helderder kunnen. Ik merk nu ik Xenon heb dat er wel een beetje een waasje opzit wat idd een beetje strooilicht veroorzaakt.

Het BMW spul voor je achterruit werkt dat ook echt? Iemand ervaring? en andere middelen? En dan hetzelfde voor hard plastic?

Ik heb iets van die turtle gehaald voor 7,50 en dat werkt voor geen meter. Ook al noemen ze het cleaner en poijstmiddel. Misschien wil ik wel het spul van Zaino proberen maar het is rete duur vanuit Duitsland (21 euro)

Voor de vooruit van m'n vriendin moet ik ook iets hebben....

Wat de koplampunits betreft, ik heb ze gepolijst met de fijnste versie van Commandant. Dat is een polijstmiddel dat je bij de autoaccessoirehandel kunt kopen. Werkt perfect. Helemaal transparant, op de diepere putjes na.

Groet,

Adriaan :blink:

Link naar reactie
Het is al een oud topic, maar wou even laten weten dat het spul van Meguiars echt helemaal top werkt...wat een MEGA verschil!!!!

Sowieso zijn de spullen van Meguiars top vind ik......(nee heb geen aandelen in dit bedrijf...hahah)

Vriend van mij heeft een 1932 Ford Hot Rod en zweert ook bij Meguiar...

:blink: :foto: B) ;) :thumbup:

Yep. Helemaal mee eens!

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Het is al een oud topic, maar wou even laten weten dat het spul van Meguiars echt helemaal top werkt...wat een MEGA verschil!!!!

Sowieso zijn de spullen van Meguiars top vind ik......(nee heb geen aandelen in dit bedrijf...hahah)

Vriend van mij heeft een 1932 Ford Hot Rod en zweert ook bij Meguiar...

:rolleyes::party::party::thumbup::thumbup:

Iemand een idee waar deze producten te koop zijn in België? Eventueel online te bestellen?

Als ik deze zou bestellen in Duitsland of Nederland kost me dat 25 euro aan verzending....

Het product kost maar een goeie 12 euro.....

Zou die PlastX nodig hebben voor mijn softtop achterruitje....

Of iemand die een shop kent in Oost of West-Vlaanderen of juist over de grens waar ik dit product kan aanschaffen?

Ik hoor het graag...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.