Ga naar inhoud

Detcar Onderhoud


Aanbevolen berichten

Heren,

Brembo remschijven, zijn deze goed genoeg voor de Z3 2.8 voor ? :offtopic:

Vandaag mijn wagen een grote beurt gegeven in Hillegom, inclusief nieuwe schijven voor + blokken komt het op EUR 550,=

Wel wat anders dan ik gewend was bij mijn BMW dealer in Heemstede, door ChrisXS toepasselijk genaamd Stealer van der Plas BMW Heemstede.

Volgende beurt wel weer bij vd Plas, afwisselen.

Brembo kost ongeveer EUR 80 ex per schijf. ;)

greetz

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

door ChrisXS

Chris doet aan montignac de laatste tijd? :offtopic:

Het lijkt me dat er met remschijven niet zo veel verandert. Als je betere remmen wil schijn je toch wel wat te moeten aanpassen. Heb ik laatst gevraagd, grotere schijven was wat te kort door de bocht....

Link naar reactie
door ChrisXS

Chris doet aan montignac de laatste tijd? ;)

Staat wel grappig :offtopic:

Remschijven in combinatie met remblokken veranderen kan wel zin hebben.

Het hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk.

Moesten je schijven vervangen worden of was dit slechts jou keuze?

Wat voor Brembo's heb je nu? Geventileerde schijven hebben zin als je veel en hard remt. De schijf kan makkelijker de hitte kwijt, gaat dus minder snel "faden".

Er zijn verschillende goeie after market remmensets te kopen. Brembo is daar één van. Wat voor blokken heb je erbij?

Link naar reactie
Heren,

Brembo remschijven, zijn deze goed genoeg voor de Z3 2.8 voor ? :offtopic:

Vandaag mijn wagen een grote beurt gegeven in Hillegom, inclusief nieuwe schijven voor + blokken komt het op EUR 550,=

Wel wat anders dan ik gewend was bij mijn BMW dealer in Heemstede, door ChrisXS toepasselijk genaamd Stealer van der Plas BMW Heemstede.

Volgende beurt wel weer bij vd Plas, afwisselen.

Brembo kost ongeveer EUR 80 ex per schijf. ;)

greetz

Brembo is een hele goede remschijf, doet niet onder voor origineel BMW, ik heb er al vele vervangen en altijd brembo, blokken daar heb je natuurlijk vele soorten in.

Harde remvoering gaat lang mee , slijten je schijven alleen sneller.

Blokken heb ik meestal origineel bevallen mij goed, bij 100000 km vervang ik meestal alles.

Link naar reactie
Wij hebben toch helemaal geen geventileerde schijven? :lmao: Bij mij zitten er geen gaatjes in hoor.

1.8 al helemaal niet. Lijkt me ook niet nodig en overdreven om zoveel geld uit geven alleen om de naam Bembro. Mijn mening, althans.

Link naar reactie
Voor de 4 cylinder zijn zeer zeker geventileerde schijven van Brembo te krijgen

BremboCDS.gif

4 CYL Part No: 34120 34122

Location : Front Rear

Price : $220.00 (Pair) $215.00 (Pair)

Premium.gif

4 CYL Part No : 34120 34122

Location : Front Rear

Price : $55.00 (Each) $50.00 (Each)

http://www.brakeworld.com/default.asp

Dan zal ik toch de voering van de blokken af moeten halen, bepalend is de remklauw mijn schijven zijn 11mm dik als ik nieuwe blokken gemonteerd heb zijn de remzadels helemaal ingedrukt en gaat de voering net over de schijf, geventileerde schijven zijn minstens 20 mm dik dus dat gaat niet lukken.

de 1,8 16 v (yvonne haar auto ) die heeft misschien geventileerde, de 1,8 8v niet

Link naar reactie
Wij hebben toch helemaal geen geventileerde schijven? :lmao: Bij mij zitten er geen gaatjes in hoor.

Geventileerde schijven heten zo omdat het eigenlijk twee schijven zijn met een ruimte ertussen, er hoeven dus geen gaatjes in te zitten.

Op het onderste plaatje hierboven is dat goed te zien.

Link naar reactie
Wij hebben toch helemaal geen geventileerde schijven? :lmao: Bij mij zitten er geen gaatjes in hoor.

Geventileerde schijven dan denken we in eerste instantie niet aan de gaatjes die in een patroon in de schijf zijn geboord, bij de meeste auto s die geventileerde schijven hebben zitten er in de breedte van de schijf gleuven voor de koeling.

Link naar reactie
Wij hebben toch helemaal geen geventileerde schijven? :lmao: Bij mij zitten er geen gaatjes in hoor.

Geventileerd is niet noodzakelijkerwijs geperforeerd.

De 2.8 heeft wel geventileerde schijven, dat kan je zien aan de zg vakjes als je recht tegen de rand van de schijf kijkt. Massief spreekt voor zich, dan zie je geen vakjes, geventileerd dus wel. Vandaar de dikkere maat ook van de schijven. Even in Jip en Janneke taal gezegd.

Geperforeerde schijven hebben een extra warmte afgifte door het vergroten van het totale oppervlakte, zijn dus "sportiever" en blijven beter aangrijpen. Het verschil is aanzienlijk met de juiste blokken.

Lijkt me ook niet nodig en overdreven om zoveel geld uit geven alleen om de naam Bembro. Mijn mening, althans.

Dat geldt toch voor alles hier? Neem Schnitzer, Hamann en meer van de "after market" tuners.

Link naar reactie
Lijkt me ook niet nodig en overdreven om zoveel geld uit geven alleen om de naam Bembro. Mijn mening, althans.

Dat geldt toch voor alles hier? Neem Schnitzer, Hamann en meer van de "after market" tuners.

Ik bedoel met gaatjes en/of geventileerd niet nodig voor de 1.8. Voor zijn "snelheden" remt ' ie goed genoeg.

Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp zou ik met geperforeerde schijven beter moeten kunnen remmen (wat in een Z 2.8 geen overbodige luxe is) Maar waarom heeft niemand dat al gedaan dan?

Er is wel degelijk eerder over gesproken en er zullen vast mensen rondrijden met geupgrade remmen.

De remmen zoals standaard onder de 2.8 voldoen prima, maar het kan altijd beter.

Heb me trouwens laten vertellen dan BMW wel meer last heeft van "fadende" standaard remmen. Correct me if I'm wrong.

Link naar reactie
Heb me trouwens laten vertellen dan BMW wel meer last heeft van "fadende" standaard remmen. Correct me if I'm wrong.

je hebt duidelijk niet in mijn buurt gereden tijdens de meeting :schater:

glazing > PIIIEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPP ^_^

Link naar reactie
Zo ernstig, zelfs met de //M remklauwen?? :muur:

Te ZACHT remmen (zeker in zo'n optocht) geeft veel vervuiling op mijn schijven, en dan gaan ze piepen. (dus geen echte fading :m: )

1x flink doortrappen en ik ben er weer vanaf :D

Verder zijn die :m: niet echt bijzonder hoor ^_^

Link naar reactie
Heb me trouwens laten vertellen dan BMW wel meer last heeft van "fadende" standaard remmen. Correct me if I'm wrong.

je hebt duidelijk niet in mijn buurt gereden tijdens de meeting :schater:

glazing > PIIIEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPP ^_^

Ik heb er nog pijn van in mijn oren....

Maar goed, klonk beter dan de palingsound in Volendam :schater:

Link naar reactie
Dat had ik ook al begrepen van Braspenning..... het eerste wat ze onder de //M wegslopen namelijk :m:

tja, je bent een ORIGINALO of niet ^_^

Ze remmen best hoor, maar niet geschikt voor RACE doeleinden, dat hoor je overal :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.