Ga naar inhoud

Ivo, wat was je ook weer voor je grote beurt kwijt


pierrez101

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vandaag hem gebracht voor de Inspectie II, nu hoorde ik dat de standaard kosten voor een Inspectie II voor de B) 720 euro is B) , en dat nog zonder extra zaken zoals nieuwe remmen (schijven en/of blokken).

Komt voor een groot gedeelte voor rekening van de (Castrol TWS) olie en de kleppen stellen begrijp ik, dat hebben de "gewone"jongens niet (kleppen) of goedkoper (olie).

Komt er nog een nieuw achterruitje monteren bij zal ik wel rond de 1000 euronen kwijt zijn, gelukkig rijd ik maar 5000 km per jaar dus de volgende Inspectie is een flink eindje weg ^_^

Als pleister op de wonde wel een e90 325i met Vollaustattung als huurauto gratis meegekregen. :D Wel mooi 'die nieuwe motor en die nieuwe gimmicks zoals startknop, Navi professional, I-drive enz.

groetjes,

Pierre

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

auw! sterkte dan maar ^_^ B) B)

Geplaatst:

InspII pas volgend jaar, net wel oliebeurt gehad, maar rekening komt nog <_<

InspI met kleppen en bougies was volgens mij bijna EUR 700,- ;)

Geplaatst:

De castrol TWS is bijna 10 euro per liter duurder geworden lees ik op een ander forum, dus kan kloppen ongeveer <_<

Bij Inspectie II AFAIK worden toch pas de bougies vervangen, of heb je dat extra laten doen ;)

Geplaatst:

Tenslotte nog een potmeter vervangen maakte in totaal 800 euro dan nog een nieuwe achterruit en montage voor ca 200 euro, plus nog een nieuwe antennevoet(incl. versterker) waar mijn zoontje aan was gaan hangen maakt in totaal weer rond de 1070 euro autokosten :D

En dan heb ik het nog niet over de benzinekosten ;) Die SUV mannen zich toch SUF ergeren als ze een volle tank moeten afrekenen :D

PS: Die nieuwe 325i met magnesium blokje rijdt wel lekker, alleen die runflat banden in combi met 18 inch en sportonderstel maken het stugger dan mijn huidige touring met Eibach en 19 inch ;)

Geplaatst:
De castrol TWS is bijna 10 euro per liter duurder geworden

koste me EUR 14,81 per liter, INCL BTW (TWS 10 W60 natuurlijk) ;) 7 liter (dat is incl. extra flesje) was ik kwijt :blush:

Kleine beurt (oilservice) kostte me vorige week EUR 325,- maar daar zit 50 euro voor remvloeistof verversing in en ook een APK-tje ;)

Geplaatst:

Dan hebben wij maar weer mazzel. Ik was 444 euro kwijt incl nieuw K&N filter, nieuwe aircoaandrijfriem, bougies en de gebruikelijke reutemeteut. 2 uurtjes werk a 42,50 het uurtje.

Waarom hoeven er bij ons geen kleppen gesteld te worden trouwens?

Geplaatst:
Waarom hoeven er bij ons geen kleppen gesteld te worden trouwens?

omdat jullie motor ná de 2e wereldoorlog is ontwikkeld en dus hydraulische klepstoters heeft ;)

Uurtje bij BMW kost me acht tientjes, geloof ik :blush:

Geplaatst:
Waarom hoeven er bij ons geen kleppen gesteld te worden trouwens?

omdat jullie motor ná de 2e wereldoorlog is ontwikkeld en dus hydraulische klepstoters heeft :D

Uurtje bij BMW kost me acht tientjes, geloof ik ^_^

aha! Bij de Maserati moesten bij de grote beurt ook de kleppen gesteld worden. Als je dat bij de dealer (Hessing) deed was je voor de grote beurt geloof ik 1200 euro kwijt :lol: (of was het nou toch 1900 euro :( )

Geplaatst:

We hebben het nu ook over echte auto's, geen Italiaanse reut............. waar altijd weer van alles opnieuw afgesteld moet worden........ ^_^

Geplaatst:
We hebben het nu ook over echte auto's, geen Italiaanse reut............. waar altijd weer van alles opnieuw afgesteld moet worden........ ^_^

wel mooie reut.... Of speur ik hier toch iets van....jaloezie? Het was een brik Chris... :lol:

Geplaatst:

Als je Italiaanse exoten of Porsche gaat rijden wordt het alleen nog maar duurder is een <_< rijden bijna goedkoop (en daarbij net zo veel pret en exclusiviteit) :muur:

Geplaatst:

pfff........ ben ik toch blij dat ik voor de 2.8 ben gegaan ipv een :lol: .

Hoe geweldig ik de ;) techniek ook vind, als ik dit soort bedragen weer lees....... Onze auto's worden steeds ouder en er zal dan ook uiteindelijk steeds vaker en meer aan gedaan moeten worden. Dit is met de "gewone" al een aderlating, laat staan met een :m: .

Ik geniet er wel van op de meetings en als ik er eentje voorbij zie flitsen ;)

Geplaatst:
pfff........ ben ik toch blij dat ik voor de 2.8 ben gegaan ipv een  ;) .

Hoe geweldig ik de  :m: techniek ook vind, als ik dit soort bedragen weer lees....... Onze auto's worden steeds ouder en er zal dan ook uiteindelijk steeds vaker en meer aan gedaan moeten worden. Dit is met de "gewone" al een aderlating, laat staan met een  :D .

Ik geniet er wel van op de meetings en als ik er eentje voorbij zie flitsen ;)

Sluit ik me helemaal bij aan. Ben blij dat op het moment van kiezen tussen de twee het verstand net iets harder schreeuwde dan het hart :D En zo doen we de :m: rijders toch ook weer een plezier, zijn ze nóg exclusiever.. :lol:

Geplaatst:

Klinkt een beetje poenerig maar ik heb nooit voor iets anders gekeken dan voor een ;) . Was een jaar of tien geleden verkocht toen ik in een e36 3.0 M3 van mijn monteur mocht rijden en toen reed ik ook al een 325icoupe met 192pk. Wat een ervaring of je op een crossmotor op vier wielen reed zo ging dat ding de toeren in :m:

Wat zou zijn ///M in mijn geval nu duurder zijn?? met mijn 5000 km per jaar gemiddeld ongeveer 500 euro (verzekering, wegenbelasting, onderhoud) per jaar meer dan een vergelijkbare 3.0 ;) :lol:

Maar dan rijd je wel in racetechniek voor op straat :D

Geplaatst:
Klinkt een beetje poenerig maar ik heb nooit voor iets anders gekeken dan voor een ;) . Was een jaar of tien geleden verkocht toen ik in een e36 3.0 M3 van mijn monteur mocht rijden en toen reed ik ook al een 325icoupe met 192pk. Wat een ervaring of je op een crossmotor op vier wielen reed zo ging dat ding de toeren in :m:

Wat zou zijn ///M in mijn geval nu duurder zijn?? met mijn 5000 km per jaar gemiddeld ongeveer 500 euro (verzekering, wegenbelasting, onderhoud) per jaar meer dan een vergelijkbare 3.0 ;) :lol:

Maar dan rijd je wel in racetechniek voor op straat :D

De sleutel van je betoog zit hem in de woorden: in mijn geval met 5000 km per jaar. :D

Mijn geval wil dat ik hem dagelijks rijdt, soms met veel files en zo'n 20.000 km per jaar.

:m:

Geplaatst:

Als je een :huh: 20.000 km per jaar rijdt wordt het idd erg duur, zou ik ook liever voor een 3.0 gaan zoals mijn touring :blush:

Geplaatst:

en daarom staat er nu ook een Daflatsu voor de deur :muur:

liever gezegd: om de hoek :sleepy: :schater:

En daarvan ga ik het onderhoud zelf doen; mijn eerste distributieriem vervangen binnenkort, woeiiiii ;)

Geplaatst:
heren heren! even ONTOPIC blijven alstublieft! geen japanse automerken.... alleen Z's :muur:

Off Topic lounge -> Praatgroep

;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.