Ga naar inhoud

Ivo, wat was je ook weer voor je grote beurt kwijt


pierrez101

Aanbevolen berichten

Heb vandaag hem gebracht voor de Inspectie II, nu hoorde ik dat de standaard kosten voor een Inspectie II voor de B) 720 euro is B) , en dat nog zonder extra zaken zoals nieuwe remmen (schijven en/of blokken).

Komt voor een groot gedeelte voor rekening van de (Castrol TWS) olie en de kleppen stellen begrijp ik, dat hebben de "gewone"jongens niet (kleppen) of goedkoper (olie).

Komt er nog een nieuw achterruitje monteren bij zal ik wel rond de 1000 euronen kwijt zijn, gelukkig rijd ik maar 5000 km per jaar dus de volgende Inspectie is een flink eindje weg ^_^

Als pleister op de wonde wel een e90 325i met Vollaustattung als huurauto gratis meegekregen. :D Wel mooi 'die nieuwe motor en die nieuwe gimmicks zoals startknop, Navi professional, I-drive enz.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tenslotte nog een potmeter vervangen maakte in totaal 800 euro dan nog een nieuwe achterruit en montage voor ca 200 euro, plus nog een nieuwe antennevoet(incl. versterker) waar mijn zoontje aan was gaan hangen maakt in totaal weer rond de 1070 euro autokosten :D

En dan heb ik het nog niet over de benzinekosten ;) Die SUV mannen zich toch SUF ergeren als ze een volle tank moeten afrekenen :D

PS: Die nieuwe 325i met magnesium blokje rijdt wel lekker, alleen die runflat banden in combi met 18 inch en sportonderstel maken het stugger dan mijn huidige touring met Eibach en 19 inch ;)

Link naar reactie
De castrol TWS is bijna 10 euro per liter duurder geworden

koste me EUR 14,81 per liter, INCL BTW (TWS 10 W60 natuurlijk) ;) 7 liter (dat is incl. extra flesje) was ik kwijt :blush:

Kleine beurt (oilservice) kostte me vorige week EUR 325,- maar daar zit 50 euro voor remvloeistof verversing in en ook een APK-tje ;)

Link naar reactie
Waarom hoeven er bij ons geen kleppen gesteld te worden trouwens?

omdat jullie motor ná de 2e wereldoorlog is ontwikkeld en dus hydraulische klepstoters heeft ;)

Uurtje bij BMW kost me acht tientjes, geloof ik :blush:

Link naar reactie
Waarom hoeven er bij ons geen kleppen gesteld te worden trouwens?

omdat jullie motor ná de 2e wereldoorlog is ontwikkeld en dus hydraulische klepstoters heeft :D

Uurtje bij BMW kost me acht tientjes, geloof ik ^_^

aha! Bij de Maserati moesten bij de grote beurt ook de kleppen gesteld worden. Als je dat bij de dealer (Hessing) deed was je voor de grote beurt geloof ik 1200 euro kwijt :lol: (of was het nou toch 1900 euro :( )

Link naar reactie

pfff........ ben ik toch blij dat ik voor de 2.8 ben gegaan ipv een :lol: .

Hoe geweldig ik de ;) techniek ook vind, als ik dit soort bedragen weer lees....... Onze auto's worden steeds ouder en er zal dan ook uiteindelijk steeds vaker en meer aan gedaan moeten worden. Dit is met de "gewone" al een aderlating, laat staan met een :m: .

Ik geniet er wel van op de meetings en als ik er eentje voorbij zie flitsen ;)

Link naar reactie
pfff........ ben ik toch blij dat ik voor de 2.8 ben gegaan ipv een  ;) .

Hoe geweldig ik de  :m: techniek ook vind, als ik dit soort bedragen weer lees....... Onze auto's worden steeds ouder en er zal dan ook uiteindelijk steeds vaker en meer aan gedaan moeten worden. Dit is met de "gewone" al een aderlating, laat staan met een  :D .

Ik geniet er wel van op de meetings en als ik er eentje voorbij zie flitsen ;)

Sluit ik me helemaal bij aan. Ben blij dat op het moment van kiezen tussen de twee het verstand net iets harder schreeuwde dan het hart :D En zo doen we de :m: rijders toch ook weer een plezier, zijn ze nóg exclusiever.. :lol:

Link naar reactie

Klinkt een beetje poenerig maar ik heb nooit voor iets anders gekeken dan voor een ;) . Was een jaar of tien geleden verkocht toen ik in een e36 3.0 M3 van mijn monteur mocht rijden en toen reed ik ook al een 325icoupe met 192pk. Wat een ervaring of je op een crossmotor op vier wielen reed zo ging dat ding de toeren in :m:

Wat zou zijn ///M in mijn geval nu duurder zijn?? met mijn 5000 km per jaar gemiddeld ongeveer 500 euro (verzekering, wegenbelasting, onderhoud) per jaar meer dan een vergelijkbare 3.0 ;) :lol:

Maar dan rijd je wel in racetechniek voor op straat :D

Link naar reactie
Klinkt een beetje poenerig maar ik heb nooit voor iets anders gekeken dan voor een ;) . Was een jaar of tien geleden verkocht toen ik in een e36 3.0 M3 van mijn monteur mocht rijden en toen reed ik ook al een 325icoupe met 192pk. Wat een ervaring of je op een crossmotor op vier wielen reed zo ging dat ding de toeren in :m:

Wat zou zijn ///M in mijn geval nu duurder zijn?? met mijn 5000 km per jaar gemiddeld ongeveer 500 euro (verzekering, wegenbelasting, onderhoud) per jaar meer dan een vergelijkbare 3.0 ;) :lol:

Maar dan rijd je wel in racetechniek voor op straat :D

De sleutel van je betoog zit hem in de woorden: in mijn geval met 5000 km per jaar. :D

Mijn geval wil dat ik hem dagelijks rijdt, soms met veel files en zo'n 20.000 km per jaar.

:m:

Link naar reactie

en daarom staat er nu ook een Daflatsu voor de deur :muur:

liever gezegd: om de hoek :sleepy: :schater:

En daarvan ga ik het onderhoud zelf doen; mijn eerste distributieriem vervangen binnenkort, woeiiiii ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.