Ga naar inhoud

Speakers achter voorstoelen


Remmuz

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om speakers achter de voorstoelen in te bouwen, zoals op het plaatje;

250rear4mc.jpg

Ik weet dat sommige modellen deze speakers al standaard hebben, maar weet iemand ook hoe groot ze mogen zijn? (en dan met name de inbouwdiepte)

Ik heb begrepen dat de standaard speakers 10 cm doorsnee zijn, maar zou iets groter ook nog passen?

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij mij zitten de originele er ook in, zijn een cm of 8 doorsnee, maar met wat meten gaat 13cm er wel in maar je moet idd de inbouwdiepte in de gaten houden, weet niet hoeveel dat is maar ik kon met m`n hand achter de speaker komen.

Ik moet het ook nog doen. ;)

Link naar reactie

Die van MarcZ3 zijn 13 cm, maar het is inderdaad de inbouwdiepte die problemen kan opleveren.

Ik ga toch maar een keer de boel uit elkaar halen om te kijken hoe het precies zit.

(als het weer eens droog is; je komt er toch wat makkelijker bij met het dak open)

Ik zal dan gelijk wat foto's maken.

Link naar reactie

Volgende keer dat we samen de route rijden of gaan bekijken, moet je anders even bij mij kijken wat je maximaal kwijt zou kunnen. Ik heb immers nu een groot gapend gat achter de bijrijders stoel nadat ik het rolmechanisme moest repareren.

gesloopt4cd.jpg

Link naar reactie
Volgende keer dat we samen de route rijden of gaan bekijken, moet je anders even bij mij kijken wat je maximaal kwijt zou kunnen. Ik heb immers nu een groot gapend gat achter de bijrijders stoel nadat ik het rolmechanisme moest repareren.

Goed plan, maar ik ben inmiddels het eerst obstakel al tegen gekomen;

Er zitten bij steuntjes gemonteerd waar mijn windscherm in klikt, waardoor de ruimte aardig beperkt is.

Link naar reactie
Heb ook vaak gedacht om speakers achter de stoelen te plaatsen, maar wist dat er weinig plek voor was.

Is het misschien een idee om een 1 speaker in de minime opbergvak in te bouwen?

Met dat idee loop ik nou dus ook rond, aangezien de speakers achter de stoelen bij mij wat te klein uit zullen vallen.

Aangezien het grote opbergvak bij mij toch niet open kan (vanwege het windscherm)

Wil ik er een subwoofer in plaatsen die "uitblaast" op de plaats waar nu het kleine vakje zit.

Link naar reactie

Ik heb de hele boel vandaag uit elkaar gehad om de speakers achter de voorstoelen te plaatsen. Dat uit elkaar halen valt nog wel mee, het is een klein half uur werk.

De meeste tijd ben ik bezig geweest met het zagen van de gaten, het monteren van de speakers en het trekken van de bedrading. Om de boel wat te verstevigen heb ik aan de binnenkant een plaat MDF gemonteerd waar de speakers in geschroefd zitten.

Het ziet er nu zo uit:

achterspeaker4vj.jpg

Tobias; als je ooit van die sub af wilt hou ik me aanbevolen!

Link naar reactie
Ik heb de hele boel vandaag uit elkaar gehad om de speakers achter de voorstoelen te plaatsen. Dat uit elkaar halen valt nog wel mee, het is een klein half uur werk.

De meeste tijd ben ik bezig geweest met het zagen van de gaten, het monteren van de speakers en het trekken van de bedrading. Om de boel wat te verstevigen heb ik aan de binnenkant een plaat MDF gemonteerd waar de speakers in geschroefd zitten.

Het ziet er nu zo uit:

achterspeaker4vj.jpg

Tobias; als je ooit van die sub af wilt hou ik me aanbevolen!

mooi gedaan, die HK sub is voor `t 2e type, is iets kleiner dan het type wat er bij jou in hoort, die is van NOKIA en een stuk breder.

Maar ik doe `m niet weg, de HK speakers die er in zitten zijn 2ohm en ga ik waarschijnlijk vervangen door 4ohm, `t hele systeem wat er in zit is 4ohm en 2ohm is denk ik wat te gevoelig, zijn ook maar 30 watt, en ze komen op een versterker van 150 watt ^_^

Link naar reactie
Ik heb de hele boel vandaag uit elkaar gehad om de speakers achter de voorstoelen te plaatsen. Dat uit elkaar halen valt nog wel mee, het is een klein half uur werk.

De meeste tijd ben ik bezig geweest met het zagen van de gaten, het monteren van de speakers en het trekken van de bedrading. Om de boel wat te verstevigen heb ik aan de binnenkant een plaat MDF gemonteerd waar de speakers in geschroefd zitten.

Het ziet er nu zo uit:

achterspeaker4vj.jpg

Tobias; als je ooit van die sub af wilt hou ik me aanbevolen!

Ziet er mooi uit, maar even voor mijn orientatie: waar heb je ze nu in gebouwd? Achter de stoel, of in de middenconsole..?

Link naar reactie
Ik heb de hele boel vandaag uit elkaar gehad om de speakers achter de voorstoelen te plaatsen. Dat uit elkaar halen valt nog wel mee, het is een klein half uur werk.

De meeste tijd ben ik bezig geweest met het zagen van de gaten, het monteren van de speakers en het trekken van de bedrading. Om de boel wat te verstevigen heb ik aan de binnenkant een plaat MDF gemonteerd waar de speakers in geschroefd zitten.

Het ziet er nu zo uit:

achterspeaker4vj.jpg

Tobias; als je ooit van die sub af wilt hou ik me aanbevolen!

Ziet er mooi uit, maar even voor mijn orientatie: waar heb je ze nu in gebouwd? Achter de stoel, of in de middenconsole..?

Zo te zien achter de stoel <_<

Link naar reactie
Zitten er zo te zien heel netjes in Remmuz. Ben benieuwd hoe het klinkt.... deze week weer rijden met z'n allen? <_<

Het klinkt prima, maar met speakers van 10 cm kun je natuurlijk niet te veel laag verwachten, dus ik mis toch nog een beetje een subwoofer.

Deze week rijden komt mij goed uit, ik ben namelijk de hele week vrij ;)

Ik zag dat superduper de route heeft uitgebreid, ik ga hem morgen even bestuderen.

Link naar reactie

Is die 10 cm de maximale maat geweest voor achter?

Cora kan alleen donderdag of vrijdag tot 15:00... Donderdag dan maar??

Weet niet hoe het met IvoDL en Superduper is voor die dag, mij maakt het ook niet veel uit namelijk, ik ben deze week ook vrij!! <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.