Ga naar inhoud

4e Toerrit: 18 september 2005


corabossers

Aanbevolen berichten

:( helaas... op die data ben ik op vakantie. Helaas kan je niet altijd erbij zijn.
Link naar reactie
  • Reacties 566
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat lijkt me ook een goed idee.

paar dingetjes:

1. zo'n tocht organiseren doe je niet in je eentje

2. je moet wel een "road-king" zijn om alles in je hoofd te hebben (zoals Chris) Of heel veel tijd hebben om alles te noteren en te checken.

3. Friesland is zonde om ff snel een tochtje in elkaar te flansen

4. Een bestaande tocht scheelt veel tijd.

5. Zeeland vind ik ook nog steeds een must, maar misschien is er te weinig tijd om dat nog voor elkaar te krijgen

6. Ik heb zo'n ANWB beste boek voor de weg waar die standaard ANWB routes in staan. Is ook heel handig. En is al klaar.

7. Op het museum liggen ook nog routes. Waarvan we d'r 1 richting Utrecht al hadden proef gereden. Was op de heenweg iig een heel mooi stuk. Kan je combineren met een andere bestaande route. Op deze manier kunnen we vrij binnkort wel weer een route rijden. Ik wil ook wel weer helpen (proefrijden en de groep bijeenhouden, althans...proberen)

8. Wat is dit verslavend..... :( En wat is d'r nou eigenlijk verslavender? rijden in een Z, het rijden van een tocht, rondhangen op het forum of met een leuk stel mensen gewoon een leuke dag hebben? :blush: Of gewoon alles tegelijk :D

Link naar reactie

Hmmmm .. komt helemaal goed! Hoeveel km is gangbaar voor een tocht? En hoeveel terrasjes worden onderweg gepikt? (of zijn die tussenstops alleen voor motorrijders zodat ze tussendoor de bugs van hun tanden kunnen schrapen/spoelen?) :blush:

Ik weet nu trouwens ook weer waarom ik de laatste tijd niet meer op het forum te vinden was. Ik zit er ook nu al weer de hele ochtend en heb verder nog geen moer gedaan! :( Tijd om aan de slag te gaan. Tot vanavond maar weer.

Groetjes,

Cora

Link naar reactie

Even mijn ideeen:

* Utrecht en omgeving is vrij centraal, dus voor iedereen wat makkelijker bereikbaar dan Friesland (reistijd verhaal, zie andere post)

* Zeeland is een goed idee, wil ook graag helpen daarbij. Zal Ivo vragen of hij zin en/of tijd heeft. Misschien nog iemand die mee wil helpen?

Een tochtje door de Westerscheldetunnel is natuurlijk wel leuk om even de uitlaten te laten horen :(

Link naar reactie
Hmmmm .. komt helemaal goed! Hoeveel km is gangbaar voor een tocht?

100-150 km is eigenlijk ruim voldoende. Zeker als het veel binnendoorwegentjes zijn en met leuke stopplaatsen.

Ter info: 1e meeting was +/- 110 km, 2e meeting was ??? en de laatste +/- 190 (?).

Tijdens zo'n rit (geloof me, ik heb er vele gedaan, niet alleen met de Z) doe je zo'n 30 km/h gemiddeld. :(

Link naar reactie

Ik vond het af en toe nog wel erg vlot gaan, zolang je achter chris reed ging het allemaal goed maar zodra je in de achterste regionen van de sliert beland word het erg moeilijk om aansluiting te houden, vooral als je geen medewerking krijgt van het overige verkeer die dan toch ook overduidelijk zien dat je in clubverband rijdt en er gewoon tussen douwen :(

Link naar reactie
Ik vond het af en toe nog wel erg vlot gaan, zolang je achter chris reed ging het allemaal goed maar zodra je in de achterste regionen van de sliert beland word het erg moeilijk om aansluiting te houden, vooral als je geen medewerking krijgt van het overige verkeer die dan toch ook overduidelijk zien dat je in clubverband rijdt en er gewoon tussen douwen :blush:

Vandaar dus meerdere "doorrijders" die de route kennen verspreid door de kolonne gewenst........... :(

We hebben al:

Superduper

Ivodl

Cora

ik

Remmuz??

Dat moet toch mooi te verdelen zijn denk ik?

Link naar reactie
Ahum, ik heb niet écht pretvolle herinneringen aan "racen op de A12". Die ene flitspaal staat nog in mijn geheugen gegrift! :blush: Zullen we ons maar aan het gemiddelde van 30 km per uur houden :D

Ben ik helemaal met je eens, touren is om te relaxen, genieten, zien en gezien te worden :(

Link naar reactie

Gisteren waren er inderdaad momenten dat de verkeersregels even aangepast werden aan onze aanwezigheid. Ben ik zeker niet voor, en aan de reactie van de medeweggebruikers zij ook niet. Medewerking van deze laatsten zijn heel welkom, maar niet af te dwingen. Ik reed op gegeven moment achter Ivo aan het einde van de sliert en er werd vooraan erg hard doorgehaald om bij te komen. Netzoals Ivo ga ik daar niet (ver) in mee. De organisatie betaald vast geen bon, en op momenten dat ze aan je rijbewijs gaan trekken is de lol er gauw af.

Dus: zeker geen gestress. Hergroeperen op parkeerplaatsen. Mensen die de route goed kennen mooi verdelen. Telefoonnummers beschikbaar stellen was een goed idee en vooral even op je six letten.

Op gegeven moment krijgen we daar als tourrijders ervaring mee, en gaat het steeds beter... :(

Link naar reactie

Grom .. nog steeds op het forum dus (jaja, ik ben zo weg :( ).

Het is een beetje kort dag maar Superduper, Ivodl, Remmuz (nog meer?) hebben jullie vrijdag a.s. héél toevallig ook tijd? Chris en ik hebben om 10.00 uur afgesproken bij De Witte Bergen (van der Valk) aan de A1 (bij Hilversum) om de route van Remmuz alvast te testen.

Groetjes,

Cora

Link naar reactie
Gisteren waren er inderdaad momenten dat de verkeersregels even aangepast werden aan onze aanwezigheid. Ben ik zeker niet voor, en aan de reactie van de medeweggebruikers zij ook niet. Medewerking van deze laatsten zijn heel welkom, maar niet af te dwingen. Ik reed op gegeven moment achter Ivo aan het einde van de sliert en er werd vooraan erg hard doorgehaald om bij te komen. Netzoals Ivo ga ik daar niet (ver) in mee. De organisatie betaald vast geen bon, en op momenten dat ze aan je rijbewijs gaan trekken is de lol er gauw af.

Dus: zeker geen gestress. Hergroeperen op parkeerplaatsen. Mensen die de route goed kennen mooi verdelen. Telefoonnummers beschikbaar stellen was een goed idee en vooral even op je six letten.

Op gegeven moment krijgen we daar als tourrijders ervaring mee, en gaat het steeds beter... :)

Helemaal mee eens, een keertje is leuk, maar ik rijd 10x liever door een druk dorpstraatje om te genieten van de blikken dan op een snelweg om toch hele andere blikken te krijgen.

Link naar reactie
en op momenten dat ze aan je rijbewijs gaan trekken is de lol er gauw af.

en bij mij trekken ze er al aan, dus vandaar dat ik ook niet al teveel rood heb gepakt :)

Die 30 km/h gemiddeld is INLUSIEF de stukken dat je het gevoel hebt dat je echt hard aan het rijden bent :unsure:

Link naar reactie
Grom .. nog steeds op het forum dus (jaja, ik ben zo weg :) ).

Het is een beetje kort dag maar Superduper, Ivodl, Remmuz (nog meer?) hebben jullie vrijdag a.s. héél toevallig ook tijd? Chris en ik hebben om 10.00 uur afgesproken bij De Witte Bergen (van der Valk) aan de A1 (bij Hilversum) om de route van Remmuz alvast te testen.

Groetjes,

Cora

:unsure: Het enthousiasme is niet te temperen. Vrjidag as!! :lmao:

Nu is het zo dat ik vrijdags geen loonslaaf ben, dus indien de agenda het toelaat zou het inderdaad kunnen.

Link naar reactie
Grom .. nog steeds op het forum dus (jaja, ik ben zo weg :) ).

Het is een beetje kort dag maar Superduper, Ivodl, Remmuz (nog meer?) hebben jullie vrijdag a.s. héél toevallig ook tijd? Chris en ik hebben om 10.00 uur afgesproken bij De Witte Bergen (van der Valk) aan de A1 (bij Hilversum) om de route van Remmuz alvast te testen.

Groetjes,

Cora

Da's ongeveer twee minuten rijden van mijn huis, dus ik kom wel even langs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.