Ga naar inhoud

Middenconsole afdekkap knop afgebroken.


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds een aantal weken een Z4 3.0 van 2003.

ik heb deze auto particulier gekocht van een liefhebber.

Op zich rijd de auto heel goed en ben ik er heel blij mee.

Nu ben ik er wel achter gekomen dat er een kunststof plaat los zit. ( zie foto hieronder uit een youtube filmpje )

Ik heb de plaat los gehaald en het blijkt dat de knop aan de bovenkant los zit.

Het mechanisme bestaande uit wat veren is afgebroken.

Nu heb ik gezien dat de plaat vastgezet moet worden met twee schroeven. Op dit moment zitten er geen schroeven om de plaat vast te houden.

Dus zat ik te denken om de plaat vast te zetten met de (twee schroeven bestellen) en de plaat niet te helemaal te vervangen.

Of Is het wel belangrijk om deze plaat te vervangen?

 

Graag jullie mening.

 

 

 

 

IMG_0371.jpeg

IMG_0372.jpeg

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

Even aannemend dat jij niet een van de weinige Z4s met een handmatig dak gekocht hebt: ik denk dat de bovenste knop bij jou sowieso functieloos is.  Als je een handmatig bediend dak hebt vergrendel je het dak daarmee in open toestand, maar als je een elektrisch bediend dak hebt, gaat die vergrendeling dus niet handmatig. 

 

Ik vraag me wel af of je (a) geen gerammel krijgt als er zaken zijn afgebroken en (b) of je deze afdekking niet "voor weinig" tweedehands op de kop kunt tikken uit een sloop Z4. Je zou dat bijvoorbeeld eens kunnen navragen bij de BMW Jager in Gorredijk, of Sylvia Auto-Onderdelen in Maasbommel. Beide hebben regelmatig sloop Z4s staan en dit onderdeel is bij mijn weten universeel voor LHD en RHD Z4s (anders dan bijvoorbeeld een aantal van de dashboard onderdelen).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.