Ga naar inhoud

wat is de beste autohoes?


Aanbevolen berichten

Al even ben ik aan het zoeken naar een goede autohoes voor mijn Z3 Coupé.

Ik heb er vanalles over gelezen en onderzocht maar hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel over wat de beste oplossing is. Komt erop neer dat een autohoes beide goed en slecht voor je auto is.

Mét hoes bescherm je hem tegen omstandigheden van buiten, maar kan het ook juist weer probleempjes opleveren zoals krasjes van vuil wat er nog onder lag en vervolgens gaat schuiven, of te veel vocht wat blijft hangen..

 

Ik ben op zoek naar een hoes die ik erop kan leggen als ik mijn auto een paar weken moet laten staan. Mijn Mini heeft er een van shopforcovers, echter vind ik de niet echt zacht en laten de laagjes bij de naden los dus ben ik niet echt geneigd deze voor mijn coupe ook te halen.

ik wil goed voor mijn bakkie zorgen:) dus op zoek naar een goede, ademende hoes, met zachte binnenkant en op maat gemaakt voor buitenstalling. Wil er iemand meedenken?

Link naar reactie

Een autohoes voor buitengebruik...tja daar blijven de meningen over verdeeld. Zelf gebruik ik alleen zo'n ademende stretch-hoes als de auto in de winter binnen staat. Naar mijn mening heeft een autohoes voor buiten meer nadelen dan voordelen, met name opgesloten vocht. Als je een echt ademende hoes hebt, zoals een binnenhoes, is ie in feite weer niet waterdicht en schiet je er dus niets mee qua vocht als de auto toch nat wordt. Dus ik zou voor buiten zonder hoes gaan, en wellicht een keer vaker wassen. Daarbij maakt het ook groot verschil waar je de auto parkeert. Onder de bomen, op tegels waar plassen op blijven staan, of -erger nog- op het gras o.i.d. Vuiligheid haal je er wel af, maar vocht (en dus roest) is echt een killer.

  • Thanks 2
Link naar reactie
Op 06/02/2024 om 15:53, Gentry zei:

Een autohoes voor buitengebruik...tja daar blijven de meningen over verdeeld. Zelf gebruik ik alleen zo'n ademende stretch-hoes als de auto in de winter binnen staat. Naar mijn mening heeft een autohoes voor buiten meer nadelen dan voordelen, met name opgesloten vocht. Als je een echt ademende hoes hebt, zoals een binnenhoes, is ie in feite weer niet waterdicht en schiet je er dus niets mee qua vocht als de auto toch nat wordt. Dus ik zou voor buiten zonder hoes gaan, en wellicht een keer vaker wassen. Daarbij maakt het ook groot verschil waar je de auto parkeert. Onder de bomen, op tegels waar plassen op blijven staan, of -erger nog- op het gras o.i.d. Vuiligheid haal je er wel af, maar vocht (en dus roest) is echt een killer.

Bedankt voor de reactie, klopt ja. Ik moet wel zeggen dat mijn mini, met de shopforcovers Starcover buitenhoes nooit last van vocht heeft gehad, hij ademt dus goed maar zoals ik al zei heb ik liever een zachtere. Ik denk dat ik hem indd voorlopig even zonder laat staan en misschien dat ik ooit ergens tegenaan loop. Auto staat nu op de oprit met wat kleine boompjes ernaast, gelukkig geen grote takken die erop vliegen. 

Link naar reactie
  • Administrator

BMW adviseert zelf bij hun OEM buitencovers om auto’s daar ook niet te lang onder te laten staan. Ik denk dat als je je auto buiten laat staan, je hem beter wat vaker echt goed met de hand kunt wassen dan een buitenhoes te gebruiken. Ook al omdat je niet weet of het in die paar weken heel hard gaat waaien of gaat regenen.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.