Ga naar inhoud

Sleutel BMW Z4 E89 laadt niet meer op


Hero36a

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen geeft mijn BMW Z4 aan dat de batterij van mijn sleutel opgeladen moet worden.

Ik heb een sleutel waarin ik de batterij niet kan vervangen, maar dat hij dus via contact / rijden moet opladen.

Ondanks tamelijk lange ritten blijft hij aangeven "batterij sleutel / afstandsbed. opladen ! ".

Ik heb inmiddels mijn 2e sleutel ook geprobeerd, maar ook hiervan geeft hij dezelfde melding.

Wat kan hier aan de hand zijn, en zijn er mensen die dit eerder bij de hand hebben gehad.

Ik heb ook al gelezen dat dit kan voorkomen door een slechte accu, maar die is nog goed, en hij laadt ook prima op.

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Sleutel eerst geprobeerd op de tandenborstel oplader, maar dit werkte niet.

Een telefoonoplader gekocht en dit geprobeerd. Werkte ook niet.

De sleutel vervolgens geprobeerd in de Volvo V40 van mijn vrouw , aangezien daar de sleutel uitgenomen kan worden als de motor loopt en daar de sleutel van de BMW geplaatst. Sleutel van de BMW zat wel erg los in het contactslot, dus heb ik grote twijfels of dit uberhaupt ging werken.

Ook dit had geen resultaat.

Ik denk dat ik komende week bij een BMW expert eea laat uitlezen om te achterhalen wat er aan de hand is.

Auto kan ik nog steeds ontgrendelen met de afstandsbediening op de sleutel en auto start ook elke dag zonder problemen.

Ik vermoed dat het contactslot inclusief oplader niet meer functioneert.

Link naar reactie

Mijn BMW Z4 3.0 uit 2004 heeft hetzelfde probleem.

Kan de deur bestuurderskant wel met de hand openen.

Het alarm gaat dan wel af.

Sleutel op contact zetten,dan gaat het alarm uit.

Kan auto nog steeds starten dan.

Nieuwe sleutels zijn te bestellen bij BMW dealer.

Wel kostbaar!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.