Ga naar inhoud

Knoppen vervangen center console dak bediening


Zwippet

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de knoppen in het center paneel voor dak openen en parkeer sensor?

Kan voor 280 euro een heel nieuwe paneel kopen maar vind dat best veel. Ik heb een YouTube video gezien waarin iemand dat zelf doet.

 

het goedkoopste is via AliExpress: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-BMW-e89-knoppen-dak.html?spm=a2g0o.productlist.search.0

nog best prijzig zo’n knopje maar ieder geval goedkoper.

heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie

Nohh, € 15 / € 25, dat valt toch mee lijkt me. Als ik de knopjes zo zie, dan zitten die vast geklikt. Onder de knopjes zit vast een bordje met micro switches.

Haal nou eerst je paneeltje er eens voorzichtig uit en probeer dan de knopjes er af te klikken. Zo dat gelukt is, nieuwe bestellen. Eventueel zet je het bestaande spul weer tijdelijk in elkaar🤣. Succes.

Ps. Ik zou voor de zekerheid wel even de -pool van de accu los nemen bij het demonteren van het paneeltje; je weet maar nooit, kortsluiting is vlot gemaakt!

  • Like 1
Link naar reactie
16 minuten geleden, patje007 zei:

 

Ziet er netjes uit! Wel iets kleurverschil lijkt maar zal waarschijnlijk komen omdat ze nieuw (schoon) zijn. ;-)

Is het een beetje je toe doen het openen van het middenconsole? Ik heb een automaat en dat laten ze niet zien (alleen een foto) op video. Niet dat ik iets gelijk kapot trek.

Ook accu los?

Link naar reactie

het kleurverschil viel alleen op de foto op, irl valt het inderdaad amper op ... gewoon met een klein schroevendraaiertje of plastic spateltje de onderkant even omhoog klikken (knopjes niet de ganse console), ik heb wel tape geplakt op de zilveren console ivm eventuele krasjes. Accu moet zeker niet los, oude knopjes losklikken en nieuwe gewoon weer erop klikken. Ik heb ook een automaat. 

 

20220701-181037-resized.jpg

  • Thanks 1
Link naar reactie
4 uren geleden, Zwippet zei:

@patje007
Ik zit je post nog eens te lezen en lijkt alsof je zegt dat je alleen de knopjes zelf omhoog gewipt hebt zonder alles (middenconsole etc) los te halen. Klopt dat? Zou enorm qua werk schelen en paar minuten werk.

klopt ... gewoon de knoppen eruit wippen en de nieuwe weer op z'n plaats klikken. 

Link naar reactie
Op 31/10/2023 om 13:35, patje007 zei:

klopt ... gewoon de knoppen eruit wippen en de nieuwe weer op z'n plaats klikken. 

Waar zet je dan een schroevendraaier oid tussen? Volgens video lijkt het dat je dat aan de bovenkant van knop doet maar daar is weinig ruimte om bij te komen.

 

IMG_2499.jpeg

Link naar reactie
Op 07/11/2023 om 08:33, Horus zei:

Je zal hier toch zo een kunststof 'breekijzertje' voor moeten gebruiken. Een schroevendraaier beschadigd de boel.

Die 'breekijzertjes' bij de automaterialenhandel.

 

klopt ... heb ik ook gebruikt ... 👍

Op 07/11/2023 om 03:33, Zwippet zei:

Waar zet je dan een schroevendraaier oid tussen? Volgens video lijkt het dat je dat aan de bovenkant van knop doet maar daar is weinig ruimte om bij te komen.

 

IMG_2499.jpeg

 

gewoon aan de kant van de asbak, oude knoppen mag je kapot (omhoog)wringen, maakt toch niks uit ... de nieuwe klikken er gewoon meteen weer in . ik heb wel tape geplakt op de console, waar je de knop omhoogwrikt, dan krijg je geen krassen op het zilver gedeelte... 

aangepast door patje007
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.