Ga naar inhoud

Relais (?) ratelt bij Navi scherm


haroldv

Aanbevolen berichten

Hi!

 

We hebben sinds kort raar geluid vanuit het dashboard waar het navi scherm ongeveer zit. Het klinkt als een relais wat erg snel gaat tikken, even kort ophoudt en dan weer gaat tikken. Enz. Enz. Meestal stopt dit na enkele minuten, maar het blijft steeds langer duren. Alles werkt gewoon, geen meldingen of iets te merken. Ventilatie heeft geen invloed, ook de radio niet.
Hij doet het al voordat de motor start, sterker nog, voordat de sleutel erin zit. Zodra je de auto ontgrendelt, begint het geratel.

 

Iemand een suggestie?

Link naar reactie

Bij mijn weten zit op die centrale plek geen relais.

Zou het ook geluid van een haperend DC motortje kunnen zijn?

  • Werkt je klapschermpje zelf wel naar behoren?
  • De CD speler, werkt die goed? Als het laadmechanisme de fout in gaat kan dat ook heel wat "gerammel" veroorzaken.
  • De stelmotoren van je airco kunnen ook de positie kwijt zijn en gaan "zoeken".

Je kunt het navischerm vrij makkelijk losschroeven en optillen, dan kun je gerichter kijken en zoeken.

Link naar reactie

Dank!

 

Het lijkt / klinkt als geratel, dus de airco-stelmotor zou kunnen.
Ik had gedacht dat de airco motor past begint, als de motor loopt.


Het lijkt hoger te zitten als de cd-speler, die gebruik ik nooit.
Klapscherm geprobeerd, die werkt prima.

Heb de radio er wel eens uit gehaald, ivm bluetooth module.
Dit weekend maar eens loshalen en zien dan. Vind het een rare plek, voor dat geluid.

 

 

 

Link naar reactie

Probeer er eens een CD in te drukken als je het geluid hoort, en kijk of je verschil merkt.

En bij de stelmotoren van de airco kun je de connectoren 1 voor 1 loshalen (niet heel makkelijk te bereiken overigens).

Succes!

Link naar reactie
Op 03/10/2023 om 00:58, timewa zei:

Probeer er eens een CD in te drukken als je het geluid hoort, en kijk of je verschil merkt.

En bij de stelmotoren van de airco kun je de connectoren 1 voor 1 loshalen (niet heel makkelijk te bereiken overigens).

Succes!

Er zit idd wel een cd in, en hij zegt ‘no disk’. De cd krijgen we er dus op de normale manier ook niet uit. Dus dat kan het zijn. Advies? Hoe krijg ik de cd er uit? Moet ik dan de radio open schroeven?

Link naar reactie

Dat was het idd. We gebruiken nooit de cd speler, maar de Bluetooth module. Er zat altijd nog een gebrande cd in, van de vorige eigenaar, die plots problemen gaf.

 

cd eruit kunnen halen dankzij deze draad:

https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=577153
 

opgelost! Dank voor de richting!

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.