Ga naar inhoud
  • 0

Accubak


Bigpapa

Vraag

Kan je ook een gaatje boren in de accubak in het water weg te laten lopen?

Ik heb enorm veel last van waterlekkage. Derde remlicht al nieuwe rubber en zelfs maar afgekit, en alles na gekeken naar blijft water houden. Is het niet mogelijk om een gaatje te maken dat het water wegloopt. Neem aan dat onder de accubak geen chassis doorloopt.

Graag jullie mening. Is zo erg dat mijn versterker al onder water stond. En wil geen sluiting hebben met de accu.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een gat boren om water weg te laten lopen is absoluut geen structurele oplossing, zou ik zeker niet doen. Je moet de lekkage echt bij de bron oplossen. Een gat boren lost niks op en is vragen om nieuwe (corrosie) problemen.

 

Over het derde remlicht schrijf je "nieuw rubber". Ik maak er uit op dat je het oude derde remlicht herbruikt hebt, klopt dat? Zo ja: Direct een nieuwe originele bestellen bij BMW/Ekris. Het kunststof veroudert en brokkelt af, is dus niet waterdicht zelfs als het rubber wel zou afdichten.

 

Heb je de afwatering van het dakje (de "plug" vlak voor het achterwiel) ook goed schoongemaakt zodat alle afvoeren goed werken zoals beoogd?

 

Link naar reactie
  • 0

Die plug is niet te zien zonder demontage werk; laat staan fotograferen......

Het onderste deel van het binnenscherm aan de voorkant van beide achterwielen is demontabel. Twee boutjes en een kunststof moertje los nemen; dan is er nog een boutje onder de auto in de hoek van de side skirt en het kleine 'spatlapje' dat voor het achterwiel zit. Om deze te zien moet je onder de auto met je hoofd; dat is niet comfortabel. Je kunt dat boutje eventueel wel voelen, echt helemaal in de hoek, of met een spiegeltje of je telefoon bekijken. Zodra ook dat boutje er uit is, kan je dat onderste kunststof deel van het binnenscherm naar boven toe weg nemen.

Dan kan je in een holte kijken, waar ook het doosje in zit met daarin de verbindingsstekker van de ABS (aan de rechterzijde zit in dat doosje ook de stekker van de remblok slijtage indicator).  Aan de bestuurderszijde zie je helemaal links achterin die holte de bewuste 'prop' zitten. Die kan je er naar beneden toe zo uit trekken. Mocht die prop toevallig al niet meer aanwezig zijn, dan is het gat waar hij in hoort te zitten met het oog erg slecht waar te nemen. Maar goed, is die rubber prop verstopt met rommel, dan zal er ook in dat gat nog wel wat (blad ed.) achtergebleven zijn. Dat moet er uit, om een goede afwatering te hebben van het water dat langs je cabriokap naar beneden komt! Kan dat water niet weg, dan komt je pomp van het dak mogelijk onder water te staan en dat is niet fijn voor hem!

Succes!

  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.