Ga naar inhoud
  • 0

Geventileerde schijven voor Z3 1.9i


Erz3

Vraag

Geplaatst:

Hallo mede zetters,

Afgelopen zomer ben ik met de ZZZ in het zwarte woud heerlijk wezen touren op soms smalle erg steile weggetjes. Op de motor afremmen ging niet lukken dus moest (te) vaak remmen om het veilig te houden. De remmen werden logischerwijs dus bloedheet. Geventileerde schijven en mogelijk wat dikker zou naar mijn idee een goede upgrade kunnen zijn. Kan ik remklauwen en schijven van een 2.2 bv zonder al te grote ingrepen plaatsen?

  • Antwoorden 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Beste reacties voor deze vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst:

Met mijn 2.2 had ik vorig jaar in het zwarte woud geen problemen met het te veel moeten remmen hoor. 😉 

Maar ik denk dat 6 cilinders net wat harder afremt dan 4 cilinders.

 

Is het een optie geweest van een 2.2 om geventileerde schijven te hebben dat je weet?

Mijn Z3 heeft namelijk zeker geen geventileerde schijven.

  • 0
Geplaatst:

Ik heb een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem met mijn JCW Mini gehad. De originele S schijven begonnen te faden. Daarom toen een set k-sport schijven en klauwen erop gezet. Met name de diameter en het aantal zuigers per klauw maakten het grote verschil. Het omzetten ging probleemloos, het enige waar ik op moest letten was of de diameter van de schijf in de velg past. Verder geen aanpassingen hoeven doen.

  • 0
Geplaatst:
18 uren geleden, kolsthoorn zei:

Met mijn 2.2 had ik vorig jaar in het zwarte woud geen problemen met het te veel moeten remmen hoor. 😉 

Maar ik denk dat 6 cilinders net wat harder afremt dan 4 cilinders.

 

Is het een optie geweest van een 2.2 om geventileerde schijven te hebben dat je weet?

Mijn Z3 heeft namelijk zeker geen geventileerde schijven.

Ik zie bij autodoc geventileerde schijven staan bij de 2.2 versie. Het zou dus optie kunnen zijn of modeljaar?

10 uren geleden, MacDeluxe zei:

Ik heb een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem met mijn JCW Mini gehad. De originele S schijven begonnen te faden. Daarom toen een set k-sport schijven en klauwen erop gezet. Met name de diameter en het aantal zuigers per klauw maakten het grote verschil. Het omzetten ging probleemloos, het enige waar ik op moest letten was of de diameter van de schijf in de velg past. Verder geen aanpassingen hoeven doen.

 

Zojuist, Erz3 zei:

Ik zie bij autodoc geventileerde schijven staan bij de 2.2 versie. Het zou dus optie kunnen zijn of modeljaar?

 

 

10 uren geleden, MacDeluxe zei:

Ik heb een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem met mijn JCW Mini gehad. De originele S schijven begonnen te faden. Daarom toen een set k-sport schijven en klauwen erop gezet. Met name de diameter en het aantal zuigers per klauw maakten het grote verschil. Het omzetten ging probleemloos, het enige waar ik op moest letten was of de diameter van de schijf in de velg past. Verder geen aanpassingen hoeven doen.

Ik ga eens navragen bij bmw specialist 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.