Ga naar inhoud

DSC problemen


040BMWZ3

Aanbevolen berichten

Sinds begin 2021 heb ik DSC problemen met mijn BMW Z3 3.0i. Eerst af en toe, later steeds vaker. Soms ging de auto in de limp home mode, maar meestal reed hij goed. Ik heb diverse foutcodes uitgelezen, maar nooit een defect onderdeel in het DSC systeem kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat het de ABS controller moest zijn die de storingen veroorzaakte, en dus heb ik die vorig jaar laten repareren.

De foutcodes die ik voorheen had waren toen weg en kwamen ook niet meer terug. Maar nu begon de auto aan één zijde vanzelf te remmen. Foutcodes 5E38 en 5E4F. Het kalibreren van de stuurhoeksensor hielp niet.

De controller werd opnieuw gerepareerd, maar ik kreeg toen foutcodes 5DF2 en 5DF5 (ABS-DSC unit internal fault). Ik heb dus de controller nog maar een keer laten repareren, en toen deed hij niets meer. Ik kon de ABS module niet meer ontluchten met mijn OBD scanner.

IK heb toen een tweedehandse controller gekocht en ingebouwd. Daarmee kon ik de ABS module wel weer ontluchten, maar al na een paar bochten greep DSC in en had ik de foutcodes 5E3C, 5E38 en 5E5E (rotation rate sensor, rotation rate signal en brake light switch). Een tweedehands giersensor (BMW nummer 3452 6 754 289) bracht geen uitkomst. Dus toch maar een nieuwe sensor gekocht: 3452 6 864 094 à €513,- (het originele onderdeel is niet meer nieuw leverbaar) maar ook dit blijkt niet de oplossing te zijn: foutcode 5E3C ABS-DSC Rotation rate signal.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik kan de DSC uitschakelen en dan rijdt de auto prima, maar binnenkort moet ik naar de APK en dan moet het systeem werken...

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.