Ga naar inhoud
  • 0

Cabrio kap gaat moeilijk open maar normaal dicht


leonardo

Vraag

Quote

Hoi

Liefhebbers,

 

Nadat ik 2 maanden geleden heb geconstateerd dat mijn Hydro pomp van de kap het niet meer deed ( een blok roest) heb ik een nieuw motortje besteld en deze met een kennis van achteruit de kofferbak de defecte pomp tevoorschijn gehaald. Wel een hele onderneming ppfff. daarbij ook met de gedachten deze na vernieuwen van de motor deze achter in de kofferbak te gaan plaatsen.

na diverse uren later is dat ook gebuurt. Na alles goed te hebben gecheckt en weer het olie op peil gebracht te hebben, een proef draai gedaan de eerste keren van open en dicht liep niet helemaal 

gesmeerd, hij had er moeite mee met open en dicht te gaan. Maar na diverse malen het ritueel te herhalen was het toch zoals het behoorde te zijn. Tot dat ik de afgelopen week de auto aan het cleanen was wilde ik de kap open doen om overal goed bij te komen met poetsen. De kap had het moeilijk en ik hoorde de hydrauliekpomp gewoon draaien ik heb de kap met de hand moeten helpen om open te gaan. was niet prettig om te doen nadat eigenlijk alles goed werkte 2 weken geleden. ik heb daarna deze ook maar weer dicht gedaan maar dat liep als een trein deze ging dicht zoals het hoort te gaan.   

Dus met dit lang verhaal zit ik met iets wat ik niet weet wat ik hier aan zou kunnen doen.  ik wil toch graag zonder ergernis de kap open willen doen.

 

Ik hoor graag alle input van de Z4 Liefhebbers of techneuten. 

Alvast bedankt groetjes Leon

 

Link naar reactie
  • Antwoorden 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Horus,

Thanks voor de reactie.

We hebben bij het wisselen van de motor het olie vat weer op pijl gebracht.

Maar als er lucht in de leiding zit, moet de kap toch ook moeilijk dicht gaan. het is toch een gesloten systeem voor open en dicht. of zijn het er 2 een voor open en een voor dicht?

Link naar reactie
  • 0

De pomp is 1 electromotor die afhankelijk van de polariteit de ene of de andere kant oppompt, dus je zou inderdaad denken dat hij in beide richtingen evenveel power zou moeten genereren.

Toch denk ik ook als eerste aan lucht in het systeem, afhankelijk van waar de luchtbellen zich bevinden is dit gedrag volgens mij wel plausibel. Zeker omdat je olie hebt bijgevuld.

Een andere mogelijke oorzaak is toch een klein lek ergen in de hydrauliek, check het reservoirtje even of het niet te leeg is.

Als je met de hand de kap open en dicht doet, merk je ergens een weerstand of gaat het helemaal soepel?

Tot slot: Waar heb je de nieuwe motor besteld, wel een originele?

 

Ik heb nu 3 keer een verzopen dakmotor vervangen/gereviseerd bij mijn E85s (allemaal verschillende) en heb dit gedrag nog niet eerder meegemaakt. Ik heb ook nog nooit de olie hoeven vervangen/vullen, dus even heel kort door de bocht zou ik het daar in zoeken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

 

 

En nog dit (credits JAS1169):

In the event that you opened the hydro system when changing out the motor, try this. Engage the red Emergency handle & manually bring the top up & down a few times. Since the pump is self-bleeding, this should, if there are any air pockets remove them. reset the red handle & try the down switch again

If the above does nothing. Since you've moved the pump to the trunk, take a flashlight and place it behind the top plastic on the pump & sort of shake the pump. Can you see any hydo fluid inside? If yes, while in trunk near the pump with the flashlight have someone push top down & after the motor starts with the flashlight behind can you see a decrease/increase in the fluid??? (1)
(1) Yea, I know, that plastic top gets really yellow with age & it's tuff to see thru.

If you can see a lot of fluid in the plastic top and it's not moving at all when the motor is running then you may have made an error when you changed out the old motor. However, if you took off the hydo lines when swapping out motors you may have somehow crossed the connections at the pump. This sort of cross connection could result in the motor running but no movement.

When you start checking the fluid level in the above steps and if you can't see any fluid in the system, top it off with hydo fluid using the screw in the middle of the plastic top. This will tell you if you've either cured your issue or if there a leak within the hydo system.

 

Link naar reactie
  • 0

thank you.  I will follow your story.  it sounds plausible what you say.  As soon as I go check this with someone I will get back to you with what it has become.  Greetings Leon.

10 uren geleden, timewa zei:

De pomp is 1 electromotor die afhankelijk van de polariteit de ene of de andere kant oppompt, dus je zou inderdaad denken dat hij in beide richtingen evenveel power zou moeten genereren.

Toch denk ik ook als eerste aan lucht in het systeem, afhankelijk van waar de luchtbellen zich bevinden is dit gedrag volgens mij wel plausibel. Zeker omdat je olie hebt bijgevuld.

Een andere mogelijke oorzaak is toch een klein lek ergen in de hydrauliek, check het reservoirtje even of het niet te leeg is.

Als je met de hand de kap open en dicht doet, merk je ergens een weerstand of gaat het helemaal soepel?

Tot slot: Waar heb je de nieuwe motor besteld, wel een originele?

 

Ik heb nu 3 keer een verzopen dakmotor vervangen/gereviseerd bij mijn E85s (allemaal verschillende) en heb dit gedrag nog niet eerder meegemaakt. Ik heb ook nog nooit de olie hoeven vervangen/vullen, dus even heel kort door de bocht zou ik het daar in zoeken.

 

Succes!

Dank je Timewa,

Ik zal dit in het zoeken naar het euvel zeker ook mee nemen.

Groetjes Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.