Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen van kofferbak embleem bmw z4 e85


leonardo

Vraag

Hallo,

Ik wil graag mijn bmw achter embleem van de kofferbak vervangen. Maar dat valt niet mee. Dacht eerst er van binnenuit bij te kunnen om deze los te krijgen. Maar zonder succes. Zijn er nog andere opties om deze los te krijgen?

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes leon.

Link naar reactie
  • Antwoorden 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij moet het altijd vanaf de buitenkant, bij de Z3 zaten er van die pootjes aan de binnenkant als ik mij goed herinner, dat zal bij de andere modellen waarschijnlijk ook zo zijn. Ik heb vorige keer van die interieur demontage tools van plastic gebruikt. Eventueel met een papiertje/stukje stof eronder om de lak te beschermen. Rondom steeds een stukje opwippen tot ie loskomt. Dat ging best aardig...

Link naar reactie
  • 0

Thanks Gentry,

Ik heb geprobeerd om er tussen te komen met diverse tools, maar geen loskomen aan. Klopt er zijn er ook met 2 pootjes aan de achterkant maar bmw heeft zoveel maten en modellen dat ik ook niet kan achterhalen welke er nou precies op moet komen. Wellicht iemand die hier al eerder mee te maken heeft gehad.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze vorig jaar vervangen op mijn E85. Bij Ekris heb ik toen besteld: artikel 51148132375 (embleem) + 2x 51141807495 (tule): https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/logos/51148132375-bmw-motorkap-logo-ekris-webshop

 

Het verwijderen van het oude embleem valt inderdaad niet mee. Deze zit met twee pinnen van buitenaf in de kofferbak gedrukt. Je moet deze met enige kracht eruit wippen. Bij mij braken toen de pinnen af en bleven dus in de kofferbak zitten. Deze samen met de tules met een tang uit de kofferbak getrokken. Daarna nieuwe tules geplaatst en eenvoudig het nieuwe embleem vastgedrukt.  

Link naar reactie
  • 0

Dank je SH75,

 

Maar van binnenuit is het niet mogelijk om deze los te krijgen. Er zit dan niets anders op om wat brute kracht toe te passen.

Link naar reactie
  • 0

Thanks Horus,

Een goede tip, wellicht met visdraad een mogelijkheid is. Ik laat weten als dit daadwerkelijk heeft geholpen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Horus en andere Forum leden,

 

ik heb het geprobeerd om jou advies op te volgen, maar zonder succes. aangezien het embleem goed met dubbele tape vast zit , zit deze ook nog vast met 2 borgpinnen die er zo vast inzaten dat ik met zaag gereedschap(multitool) aan de slag moest gaan. deze voorzichtig van links naar rechts doorgezaagd zodat ik 2 helften had die ik nu makkelijk per deel kon verwijderen. het deel met de borg pinnen heb ik afgebroken want deze zaten van binnenuit geklemd, daarna de gaatjes vrij gemaakt zodat ik van het nieuwe embleem de borg pinnen er weer fatsoenlijk in kon drukken.

 

weer iets bij geleerd. 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.