Ga naar inhoud

Twee foutcodes


berg144

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik denk het niet. Het is bij mijn weten een weinig voortkomend probleem en als inderdaad je BST kapot is (heb je dat gecontroleerd?) dan zou ik er vanwege door Guido in het geciteerde topic genoemde redenen geen voorstander zijn om te overbruggen met een weerstand.

 

Heb je overigens na het herhaaldeijk leeglopen van de accu ook laten kijken of die nog wel voldoende capaciteit heeft en ook alle foutcodes gereset of laten resetten? Met andere woorden: je accu is ondanks een aantal keren leeglopen nog in goede staat en de foutcodes zijn terug gekomen?

Link naar reactie
  • Administrator

Zie het aangehaalde topic. 

 

En zijn de foutcodes al gereset en daarna terug gekomen, of alleen uitgelezen?

 

Sowieso zou ik me eerst richten op de bron van het leeglopen van je accu in drie dagen (wat echt EXTREEM snel is), zolang je geen continue accuspanning hebt, kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat daarmee ook andere problemen (terug) blijven komen. 

Link naar reactie
  • Administrator

Zijn er aftermarket electronische zaken in het spel? Bijvoorbeeld alarm, bepaalde modules (dak / licht), telefonie, audio, andere verlichting, etc.? 

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ja, dat kan ook, die is namelijk altijd actief. Maar die kun je eenvoudig met 1 zekering "saboteren": Zekering 48 op het plaatje. Misschien - voor zover nog niet bekend - heb je sowieso nog wat aan dit schema met circuits die " always hot" blijven om wat te experimenteren:

 

Image  

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Oké, zal beginnen met het makkelijkste.

1. Airbag lampje heb ik een weerstand van 2.2 ohm geplaats en dat werkt.

2. Heb een dummy gemaakt van een zekering met twee draadjes er aan om de lek stroom te kunnen meten. Dus zekering er uit en dummy er in en meten maar.

 

Alleen nu nog mijn stuurkolom, maar herrie (piept) als ik vanuit stilstand parkeer, dus geen last van sticky steering maar toch irritant.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.