Ga naar inhoud

Aux aansluiting niet stabiel


RobW

Aanbevolen berichten

Aux aansluiting niet stabiel

Sinds 2018 ben ik de trotse bezitter van een ZZZZ. Geen klachten op 1 klein dingetje na. Het geluid via aux. In het dashboardkastje ligt een auxkabel (female) waar je een telefoon op kan aansluiten middels een auxkabel (male male). Werkt perfect. Tot je over een hobbel rijdt. Dan veranderd het geluid in een blikken variant. Vaak kan je weer herstellen door kabeltje eruit erin maar je begrijpt…met een weg met veel hobbels ben je dit zo zat. Ik heb de radio al een keer er uit gehad en gekeken of er achterin iets los zat maar dit leek niet het geval. Nu kan ik natuurlijk alle kabels aan vervangen maar ik vroeg me af of dit probleem vaker voor komt of er misschien iemand is die het verholpen heeft.

Link naar reactie
  • Administrator

Standaard heeft een E85/86 geen AUX aansluiting die uitkomt in je dashboard kastje.

 

Alle radio's kunnen een AUX aansluiting aan, maar als die niet in het afdekplaatje in het schuine deel onder de knoppen van je klimaatbeheersing zit, dan had je Z4 af fabriek geen AUX. In de aftermarket producten zit veel kwaliteitsverschil in en die gaan natuurlijk ook wel eens gewqoon kapot.

 

Als het geluid niet stabiel is, dan zit er vermoedelijk ergens een slecht contact of een slechte aansluiting. Als je zeker weet dat dit niet aan de kant van je radio is (zit het hele stekkerblokje inclusief omhulsel daar en weet je zeker dat de contactpunten in het stekkerblokje goed op hun plek zitten en blijven zitten als je het stekkerblokje op de radio inplugt?

 

Simpelste oplossing is wellicht een nieuwe kabel kopen en installeren, bevredigender (geen gezeur met draden) is misschien een Bluemudic / Bluespeak oplossing of een uitgebreidere Bluetooth oplossing, maar dat kost je - indien aanwezig - je CD wisselaar. 

Link naar reactie

Hoi Maurits,

bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. Het ligt zeervwaarschijnlijk aan de kabel die vanuit de radio naar het dashboardkastje gaat. Ik heb vanmiddag de radio er uitgehaald en die kabel eens goed geinspecteerd. Die is niet van fabriekswege en is al eerder gerepareerd. Ik denk een kabelbreuk gevonden te hebben en hersteld. Hij lijkt het nu te doen maar moch dit niet zo zijn weet ik nu wat ik moet vervangen. Nogmaals bedankt voor je reactie.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.