Ga naar inhoud

Bout afgebroken veerpoot


Miez

Aanbevolen berichten

Bout afgebroken veerpoot

Gisterenavond ben ik rustig begonnen met de voorbereidingen om de schroefset te monteren op de Z3. Netjes de preload op 0 afgesteld en de veerpoten verwijderd. Crap! Breekt er een M12x20 bout af aan de onderzijde van de veerpoot. Ik ken mijn eigen krachten soms niet vrees ik. Nu zat het spulletje al een tijdje vast maar nu heb ik mooi een extra uitdaging.... 😞 Hebben jullie tips? Ik heb een groot deel al uitgeboord maar kom nu op het punt dat je mogelijk het schroefdraad meeneemt als je verder gaat.

 

Verder wil ik 4 nieuwe M12x20 bouten hebben, tips waar ik deze het beste kan bestellen?

Link naar reactie

Als je de bout al ver hebt uitgeboord kan je proberen om met een grote linkse tap het restant eruit te draaien.

Laat het restje bout eerst weken in kruipolie (geen WD40, maar echte kruipolie zoals IMAL) voor je de 'bevrijdingspoging' onderneemt.

Met wat geluk heeft het uitboren voldoende wrijvingswarmte opgewekt om bout en schroefdraad wat losser van elkaar te maken.

 

Voor de nieuwe bouten: onderdelenbalie van de BMW-dealer?

 

  • Like 1
Link naar reactie

De bout wilde niet loskomen verder, meerdere pogingen ondernomen maar helaas. Een gebruikte fusee besteld en nieuwe bouten bij de dealer. Spulletje eindelijk ik huis, breekt mij stuurkogeltrekker 😞 Dus nu een Fussedrijver besteld, die komt woensdag binnen, kunnen we weer verder. Dit is normaal een zondagklusje dacht ik.......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.