Ga naar inhoud

Drift training


navigator

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag gaan kijken op Circuit Zolder, men deed er een test voor drifttrainings die vanaf september zullen doorgaan.

Hoofdmoot van de aanwezigen : BMW's vnl. M3's, 328i's en één Z3MQP.

Je vindt er meer van terug via : www.mdriftpower.be

De trainingen worden ingericht door Eran Racing : www.eranracing.be

Eerste dag op 2/9, daarna nog op 7/10 en 4/11. Zij organiseren trouwens ook de opencircuit days op Zolder.

Het leek me wel wat om te doen, omdat ik wel eens wil zien waar de grenzen van mij en mijn wagen liggen...

Trouwens, ik meende te zien dat het niet echt makkelijk was om de Z3M in een constante drift te houden. Heb er een filmpje van, maar is blijkbaar te groot.

Via de website van Mdriftpower zie je meer.

Zijn er nog mensen die interesse hebben om dit eens te doen ?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog niet teveel reakties om mee te doen, blijkbaar is onze Z3 ons dierbaarste bezit en zien we het niet zitten om hem in de wildste drifts te gooien.

Ik moet bekennen dat ik er ook niet echt op uit ben om zoals die kerels op de websites mijn Z3 in ellenlange drifts te smijten.

Mij leek het meer een manier om mijn auto beter te leren kennen op een veilig terrein.

Heb ondertussen ontdekt dat er in Duitsland een Pistenklub bestaat die ook Driftdays organiseert. www.pistenclub.de

Heeft hier iemand al ervaring mee ?

Link naar reactie
Lijkt mij trouwens wel heel spectaculair om te doen.

En die bandjes; tsja als ze bijna op zijn dan lijkt het me wel een mooie manier om ze dan maar helemaal kaal te maken :m:

probleem, heb net nieuwe banden erop zitten B) ..... toch maar eens op jacht gaan naar een extra setje (voor weinig) voor op de AEZ velgen die ik er af heb gehaald bij mij.

Link naar reactie

Ik heb toen in Zolder gezien dat die gasten allemaal met een smallere (en meestal stalen) velg achteraan reden. Hierop meestal een oudere band en steeds hard opgeblazen. Probleem is dat velen van ons achteraan een maatje 245 hebben opliggen en om dan een andere velg te vinden ...

Ik kan eens kijken of ik iets kan doen met de velgen van de rallywagen (325i E36)waarop ik navigator was.

Er werd toen ook nog gepraat over een samenaankoop van een goedkope (chinese ?) band. Meer hierover lees je wel op het forum van Zolder en Belgische Racefans : http://forum.depaddock.net . je moet kijken onder de rubriek Driver's Seat.

Iemand nog nieuws over de drifttraining op Birburg Airbase (Pistenclub Duitsland) ?

Link naar reactie

Hey Navigator!

Morgen 8/7 gaan we weer driften op Zolder (13-18h)!

Ik ben dus de M QP rijder aka Witten Drifter en één van de bezielers van MDRIFTPOWER.

Spijtig dat ik nu pas zie dat jij daar was, anders hadden we wel een leuke babbel kunnen doen en had je alvast mogen instappen.

Het verhaal ivm driften gaat bij mij zo...ik reed en Impreza en was een superheld (op circuit)....na drie jaar deed ik hem weg en een jaar later kocht ik een M QP. Al gauw bleek dat de M QP andere skills vereiste en dat een slide tegen 120 km/h op Zolder, Francorchamps or de NordSchleife al snel verkeerd zou aflopen. Via via kon ik langzaam en veilig leren driften.

Er is helemaal niks bruut aan en dat zie je ook wanneer we in de auto zitten coordinatie van gas, remmen en een beetje sturen zijn de kunst die ik me machtig probeer te maken (om ooit veilig over ciruit te gaan)....ondertussen is het wel een verslaving geworden want het vereist heel wat zekerheid (van jezelf) dat je hem tegen 80-90 km/h in een 90° bocht gaat gooien en niet in paniek gaat slaan.

Enkele duizenden Euro's verder begint dat goed te lukken maar de Z3 M is niet de makkelijkste onder de driftwagens (quaote van de NL driftkampioen P. Vlasblom): achterophanging E30, sper 25% ivgl me M3 E46 (100 % sper mogelijk) of de rood/blauw/wit met 75% sper, etc.

Dit gezegd zijnde als je het kan met een Z3 dan kan je het met de rest ook wel en omgekeerd. Elke auto vereist z'n eigen feeling.

Banden, ja daar kan ik een boek over schrijven van occasie tot nieuw van smal tot breed. Morgen probeer ik de Wanli's (Chinese Yokohama).

In het rijtje tips en tricks: ik rijd met 4 bar banden druk (soms iets te veel 3 to 3.5 bar zijn goed). Ik rijdt tevens met E34 of zeg maar ET 20 velgen...zo'n smallere achteras maakt een groot verschil (gaat het wat makkelijker glijden), verder ook nog met 215/45 of 225/45 ipv 255/40 of tevens 195/65 (dan wordt hij al onrustig als je rechtdoor rijdt en aanremt voor de bocht).

Wil je nu graag een DVD kopen ( http://www.mdriftpower.be/dvdgallery.htm ) want al deze know-how heb ik een jaar over gedaan ^_^

PS. Jullie zijn altijd welkom en ik wil jullie graag een beetje initiatie geven. Stuur me een mailtje op bwmdriftpower@hotmail.com indien interesse.

@Navigator: volgende keer moet je eens mee rijden.

Groeten,

M QP

Link naar reactie
@Navigator

Als je foto of videomateriaal hebt dan wil ik dat graag online voor je zetten. Ik heb een map voor je aangemaakt op de site waarin je alles kan ftp'en (klik op de link hieronder, bestanden gewoon plakken zoals in Explorer).

@ Trackfun,

Zoals ik elders al geantwoord had, ben ik morgen in de Eifel met mijn zettie en mijn madam. We gaan een weekendje touren en ook eens over de Nordschleife.

Jouw aanbod om mee te rijden aanvaard ik graag, maar 't zal voor de volgende keer zijn. Misschien bij de eerste drifttraining in september ?

Ivm het filmpje, mijn zoon maakte er een aantal (mss. weet je 't nog, die jongens met hun MTB's die stonden te watertanden...). Maar ik vind ze niet zo in 1,2,3. en hij is op jeugdkamp. Begin volgende week stuur ik je ze zeker door, evt. naar een eigen mailadres.

BTW De Eran dag van 12 augustus ga ik waarschijnlijk meedoen, mss tot dan ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.