Ga naar inhoud

Dimlicht Z3 1997 gaat niet meer uit als schakelaar bediend wordt


Rob63

Aanbevolen berichten

Dimlicht Z3 1997 gaat niet meer uit als schakelaar bediend wordt

Help!!!

Ik heb een probleem met de lichtschakelaar van mijn Z3 uit 1997.

Zodra ik de schakelaar uittrek gaat zowel het stad als dimlicht aan wat natuurlijk goed is de dim functie van de interieur verlichting werkt ook, tot zover helemaal goed.

Wanneer ik de verlichting uit wil schakelen en dus de verlichtingsknop indruk gaat de interieur verlichting uit, het stadslicht uit maar het dimlicht blijft branden?????

Ik heb de schakelaar gedemonteerd en de stekker los gehaald en zelfs dan blijft het dimlicht branden??? de enige manier om het licht uit te krijgen is de accu losgooien of zekering 11 en 12 eruit halen. Als ik de accu of de zekering na verloop van tijd weer terug zet is het licht uit alleen zodra ik het met de schakelaar weer aan en uit zet gaat het wederom niet uit!!! ook niet na een uur of meer????

Iemand een idee wat dit kan zijn??????

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aangezien je zo te horen de schakelaar zelf uit kunt sluiten: Is er iets met de lichtmodule gebeurd? Heb je iets geconfigureerd met BMW Scanner, INPA of andere software?

Je kunt die namelijk zo coderen dat de lampen altijd branden, volgens mij een landspecifieke optie voor Zweden ofzo. En dan kun je lang zoeken naar een hardwareprobleem.

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat het goed is om even uit te zoeken of er ook een relais voor het dimlicht in de zekeringkast aanwezig is. Omdat de lampen ook zonder schakelaar blijven functioneren vermoed dat die sluiting maakt de contacten blijven kleven. Zo een relais kost de kop niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.