Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische ramen reageren niet meer.


Bradth

Vraag

Elektrische ramen reageren niet meer.

Mijn Z4 (E85, bj 2005) daar werken de elektrische ramen niet meer van. De auto heeft een tijd stil gestaan en mogelijk ook met een lege accu. De ramen reageren geheel niet op de bediening van de schakelaars. De zekeringen zijn in orde. Ik zoek een elektrische schema van de Z4, maar dat lijkt een moeilijke zoek tocht. Wie heeft er een tip waar ik schema's kan verkrijgen? Of waar ik moet zoeken mbt de storing. Al vast bedankt!

Link naar reactie
  • Antwoorden 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Beste reacties voor deze vraag

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als beide ramen helemaal niets meer doen, en perfect hebben gewerkt voordat je accu leeg raakte, is het zeer onwaarschijnlijk dat het de electromotoren, mechanismes of kabelboom zijn.

 

Hoe zeker ben je dat alle zekeringen goed zijn, echt 100%? Echt gemeten?

 

Heb je geprobeerd om de knop voor openen op je sleutel a.b. ingedrukt te houden? Dus normaal openen maar knop ingedrukt houden. Als de ramen dan wel open gaan is je knoppenpaneeltje verdacht.

 

Hoor je wel een bimetaaltje klikken als je in een stille omgeving (contact aan, motor uit) de raambediening ingedrukt houdt? Zo ja worden de electromotoren wel aangestuurd, bimetaaltje zit op de motor zelf.

 

Kan ook zijn dat de posities opnieuw ingeleerd moeten worden. Veel over te vinden hier, uit mijn hoofd: Knop omhoog 5sec ingedrukt houden in bovenste positie, naar beneden ingedrukt houden 5sec, en weer omhoog en 5 sec vasthouden na hoogste punt.

 

Bij mijn Z4 waren de raampjes ook al eens in de war qua eindposities, en opnieuw inleren hielp.

 

Hopelijk bij jou ook, succes!

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.