Ga naar inhoud

Rolbeugels voor Z3 1.9i uit 1996


marcelM5993T

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel goede ervaring met andere fora (Porsche oa) en hoop dus hier ook dezelfde enthousiastelingen aan te treffen,

We zijn sinds en paar dagen in het bezit van een Z3 1.9i uit 1996, zilvergrijs. Het is de auto van mijn vrouw en ze is helemaal blij. Zelf rijd ik een E39 M5 en een Porsche 993 targa, allemaal in het zilvergrijs, dus we prijzen ons zeer gelukkig.

NU willde ik graag haar wagen een beetje opleuken met oa rolbeygels en heb me een beetje verdiept in de mogelijkheden.

Als ik het goed begrijp is de 1996 Z3 af fabriek nooit met rolbeugels uitgevoerd en deze passen dan ook niet. Echter wel de aftermarket beugels.

Op de verscheidene internet site (ebay/marktplaats) worden verscheidene varianten aangevoerd.

Mijn voorkeur gaat uit naar chrome en het type dat naar voren geknikt staat, de rechte modellen vind ik wat minder, maar wel acceptabel.

De vraag moge nu duidelijk zijn:

- is dit mogelijk

- welke beugels (merk)

- waar, hoeveel etc.

Ps,

mooie auto's staan er hier op het forum trouwens.

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan hoef je niet verder te zoeken. Voor al je Z3 wensen kijk je gewoon even bij onze grote steun en toeverlaat in de woelige wereld der Z's.

Wat doe jij nou?? :)

Welkom hier met je imposante autoverzameling. Een M5 én een 993 Targa (ik dacht turbo... :) ).

Je vind hier veel, heel veel info over de z3 en we vinden altijd onze weg naar goedkope onderdelen. Op de link die DJ Leonardo geeft kan je mooi de onderdelen bekijken en ze dan ergens anders kopen (wij weten wel waar), want deze dealer is wat aan de prijzige kant (lees: veel te duur).

Rolbeugels op een '96 is lastig, je hebt dan echt één van de eerste z3s te pakken. Er zijn mensen die het voorelkaar krijgen, maar die hebben zelf de bevestiginspunten moeten maken. Rolbeugels zijn via Ebay prima te krijgen. Je zou even via de zoekfunctie kunnen kijken of je het onderwerp kan vinden; ik zal zo ook even kijken.

Link naar reactie

TUURLIJK WAS DAT EEN GEINTJE!!!!

Ik denk:eens even kijken hoe lang het duurt voor hier commentaar op komt :schater:

duurde toch nog bijna een half uur. :)

Overigens van harte welkom hier marcel. Bart Braatschep moeten we een beetje om lachen.

OEPS! :) nou, heb ik het alweer over 'm

Link naar reactie

Hmm, stel je voor: je meld je hier nieuw aan en bent op zoek naar rolbeugels. Al snel krijg je een linkje naar een site waar ze beugels verkopen. Ziet er goed uit, zaakje gekocht.. BB errug blij met de gratis reclame, marcel veel te veel centen kwijt... :)

Ivo haalde de angel er al uit :)

Link naar reactie
Hmm, stel je voor: je meld je hier nieuw aan en bent op zoek naar rolbeugels. Al snel krijg je een linkje naar een site waar ze beugels verkopen. Ziet er goed uit, zaakje gekocht.. BB errug blij met de gratis reclame, marcel veel te veel centen kwijt... :)

Ivo haalde de angel er al uit :D

Noah, ik had niet verwacht dat het lang zou duren. Dus dan had hij binnen 10 minuten naar Braat moeten hollen om die fout te maken.

En nu zal hij die fout NOOIT maken: doel bereikt :)

Link naar reactie
De vraag moge nu duidelijk zijn:

- is dit mogelijk

- welke beugels (merk)

- waar, hoeveel etc.

officieel zijn rolbeugels op een 96 niet mogelijk maar met wat geknutsel kan het wel:

ziehier

Ik heb een 96 en ga het binnenkort doen.

Plaatsen kan als volgt:

link

en hier een voorbeeld met chrome

alumex

AC schnitzer maakt ze ook

Link naar reactie

He dat gaat vlot hier, bedankt voor de antwoorden.

een paar dingetjes:

- die BB, brens braatworst :D of hoe ie ook mag heten, daar was ik reeds tegenaan gelopen en aangezien ik veelvuldig op ebay en marktplaats browse waren zijn prijzen me ook niet ontgaan, dat moge duidelijk zijn.

- rolbeugels. Ik begrijp het als volgt:

Voor een 1996 Z3 geen voorbereiding af fabriek, dus twee mogelijkheden:

1) alles achteraf inbouwen, ik heb de instructied gezien op het web, steunen lassen etc. Dan heb je wel echte rolbeugels

2) cosmetische rolbeugels a la:

89315.jpg

Er zit nogal een behoorlijk prijsverschil en ook installatie.

Eigenlijk vind ik optie 2 afdoende (wil eerlijk gezegd geen 100-en euro's uitgeven)

maar dan wel met de geknikte beugels, en die ben ik nog niet tegen gekomen, waar???

Begrijp ik het goed dat deze beugels gewoon aan 1 kant boven de cover "zweven"..

Bvd

Link naar reactie
Begrijp ik het goed dat deze beugels gewoon aan 1 kant boven de cover "zweven"..

Bvd

Dat begrijp je goed. Als je dat niet wilt zul je ook de nodige kunstof delen moeten vervangen, wat ook aardig in de papieren gaat lopen.

Er bestaat ook een variant waarbij de zwevende uiteindes met een dwarsstang verbonden zijn, en dus niet op het deksel leunen. Vind ik zelf wat fraaier.

Link naar reactie
Bij cabrio care staan ze voor €525,-

bmw7.jpg

Oke.... is wel een aardig bedrag, maar voor dat geld wordt het erin geknutseld voor je. Er zijn namelijk wat aanpassingen nodig voor dit type rolbeugel in de auto die eigenlijk niet voorbereid is voor rolbeugels.

Al met al, als je er zelf geen zin in hebt en even 2 uurtjes de tijd hebt is Cabrio care een heel goed adres.

Link naar reactie
Nope.......geen trillingen en rare bijgeluiden.......(zelfs niet over de 200 :rolleyes: )

Over de 200 km/h heb ik nog nooit gereden. 't Is toch mooi dat zo'n simpel buisje (dat er uitziet als een rollbar :schater: ) zo veel indruk kan maken.. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.