Ga naar inhoud

Airbag Control Unit


kai

Aanbevolen berichten

Airbag Control Unit

Goedemiddag heren,

 

Ik ervaar problemen met de elektronica van mijn BMW Z4 E85 uit 2004, dit ging gepaard met het airbag lampje dat ging branden op het dashboard en bestaat uit o.a. geen geluid bij richting aangeven, afstandsbediening, dakbediening die niet werkt, etc.

 

Nu heb ik al enig onderzoek gedaan en gevonden dat dit mogelijk een de Airbag Control Unit (65. 77-6935920)  zou kunnen liggen, deze ligt natuurlijk niet op een eenvoudige plek maar heb gelukkig wel een handleiding kunnen vinden die het een soort van uitlegt. Eenmaal bij de unit aangekomen was wel duidelijk dat er het e.e.a mis is............ bij het loskoppelen van de module verdwijnen alle elektronica problemen, daarmee durf ik wel te concluderen dat de unit het probleem is.

 

Wat ik vervolgens heb gedaan is het volgende:

  • Contact gehad met Offenga of ze misschien dit (oude) onderdeel hebben, deze hebben ze niet.
  • Contact gehad met Dusseldorp, de unit wordt niet meer produceert en leveren ze niet, de nieuwe kost +800 euro.
  • Verder online gezocht naar het (oude) onderdeel maar deze niet kunnen vinden.
  • Naar Elektrofix in Arnhem geweest met de hoop dat ze misschien de unit kunnen repareren, deze kreeg echter de OBD koppeling met de auto niet werkend en kon dus niks uitlezen.

 

Nu heb ik de volgende opties:

  1. Nieuwe Airbag Control Unit voor ongeveer 800 euro bestellen bij Dusseldorp en hopen dat het daarmee is opgelost.
  2. Oude Airbag Control Unit voor ongeveer 300 euro op ebay kopen en hopen dat het daarmee is opgelost https://www.ebay.co.uk/itm/173361300655#viTabs_0
  3. De OBD koppeling zelf aan de praat krijgen en terug naar Elektrofix in Arnhem.
  4. Naar Autobedrijf van Vuuren, hier heb ik een aantal keer naar verwezen zien worden.

 

Vragen:

  1. Kunnen jullie mij misschien zeggen welke ODB kabel (USB)/software op mijn E85 uit 2004 werkt zodat ik foutcodes kan uitlezen en eventueel het e.e.a. wegschrijven of is er misschien iemand in de buurt van Deventer die mijn Z4 zou kunnen uitlezen zodat ik 100% bevestigd heb dat het aan de Airbag Control Unit ligt.
 

Tips en ideeën zijn welkom!

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

aangepast door kai
Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het ziet er naar uit dat de printplaat die je laat zien wel een schoonmaakbeurt kan hebben! En dan is het de vraag nog of er aanvullend nog restauratiewerk gedaan moet worden.

Kan ACTronics (Almelo meen ik; even googlen) je wellicht helpen? Die doen allerlei elektronica werk voor alle merken. Wellicht bellen, want ze zijn niet dol op particuliere klanten daar! Succes.

Link naar reactie

Wat uitlezen betreft: Een goedkope optie is BMW Scanner. Die kan de foutcodes uitlezen en clearen. Er zijn ook talloze OBD handhelds en anders de INPA PC omgeving die het kunnen doen.

 

Als ik zo kijk naar je module is die misschien nog wel te redden. Ik denk dat er wellicht conformal coating over de SMD componenten zit. Als dat echt zo is zijn waarschijnlijk alleen de exposed contacten aangetast, en dat is wellicht te fixen. Ik weet niet of je wel eens in Enschede komt maar zo ja wil ik wel een reparatiepoging doen voor je.

 

Check ook even de connector en kabelboom op corrosieschade.

 

Een quick scan levert ook op dat 65776928570 waarschijnlijk een drop-in is. Zo ja dan is er hier eentje te koop voor ruim 300 piek:

https://www.lllparts.co.uk/en/product/control-unit-airbag/mpn/65776928570

 

Check wel up front heel goed de compatibiliteit en of er eventueel nieuwe firmware geflasht dient te worden, wat nog geen sinecure is.

 

Succes!

 

 

aangepast door timewa
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.