Ga naar inhoud

Ontgrendelen deur werkt niet l+r


haroldv

Aanbevolen berichten

Ontgrendelen deur werkt niet l+r

Hi,

 

ik ken de verhalen van de gm5 module en bowden kabel, toch denk ik dat het wat anders is?

Beide deuren ontgrendelen niet. Bestuurderskant gaat dan alleen met sleutel open. Vergrendelen met ab gaat dan prima. 
Zelf vermoed ik dat het met de dakmodule te maken heeft (xcarstyle).

Eerste dag vakantie, echt ruk dit ;-)

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

Ja zuur!

 

Of het de Xcarstyle is moet je vrij makkelijk kunnen vaststellen. Die kun je volgens mij gewoon uitpluggen en dan werkt alles weer zoals daarvoor.

 

Succes! En fijne vakantie natuurlijk!

Link naar reactie
3 uren geleden, Maurits zei:

Ja zuur!

 

Of het de Xcarstyle is moet je vrij makkelijk kunnen vaststellen. Die kun je volgens mij gewoon uitpluggen en dan werkt alles weer zoals daarvoor.

 

Succes! En fijne vakantie natuurlijk!


Ff uitpluggen gaat niet, dan werkt het dak niet meer. Het snelheidssignaal is immers onderbroken door de module.

Slechtste aankoop ooit die module, support kennen ze daar niet. Of reageren überhaupt (eerdere ervaring)

Link naar reactie
  • Administrator

Oh, sorry. Het is al een paar jaar geleden dat ik hem voor het laatst heb geïnstalleerd; ik dacht dat je bij alle draden alleen maar in tapte, niet dat je ze ook onderbrak. 
 

Kun je hem ook niet uit coderen? Bij hun lichtmodule kan dat in ieder geval wel.

 

EDIT: bij deze kan dat ook; dan moet je de functies afzonderlijk uitschakelen:

 

3908D2EE-FE39-4F6D-9FE8-841AD052D644.thumb.jpeg.565f8ce3028e3fc844ff264ca7ecb9c8.jpeg

 

Als je de Xcarstyle module verdenkt (die overigens geen verbinding met je deurbediening heeft), zou ik eens kijken wat er gebeurt als alles “aus” is.

Link naar reactie

Hi. Dank! Dit werkt nu (3x snel op sluiten). Maar even zien nu.

Ik snap dat er geen 1 op 1 relatie is, toch stopt het dak als er een deur open gaat. Is niet hetzelfde, maar weet niet. Dat beide deuren niet werken en ook vanuit de centrale knop niet, dat heeft ook niets met bowden kabel te maken dan. Gm5 zou kunnen, maar ook dat denk ik niet. Sluiten werkt wel, openen niet. Ben stront eigenwijs, dat wel ☺️

Link naar reactie
  • Administrator

Mooi! Met eigenwijsheid kom je het verst toch?

 

Ik heb bij mijn E85 ook de relais op de GM5 module laten vervangen. Toen had ik ook geen "volledig symmetrische symptomen". Wat bij jou wel atypisch is voor GM 5 module problemen is dat het èn meteen consisitent is èn links en rechts volledig gelijk is. Mij bekende gevallen van problemen met de relais op de GM5 module beginnen meestal "af en aan"en ook niet links en rechts vanaf het begin hetzelfde. 

Link naar reactie

Ik weet het zeker…het ligt aan die module.

als ik storing krijg, gaan ook de zijknippers branden.

En ‘ligt aan de module’ is relatief, ik denk dat iets niet goed aangesloten is. Heb alles doorgemeten en gecontroleerd, maar zie de fout niet.

support gevraagd van xcarstyle, maar dat is echt absurd slecht. Zelfs nee/geen idee/ oid krijg je niet als antwoord.

Ze vroegen me de module op te sturen, na 2,5 mnd kreeg ik hem terug. Zonder enig info, wat ze gedaan hadden en wat de conclusie was.

Dat vind ik bijzonder.

 

Zoek straks in NL wel een ervaren inbouwer, die mee kan kijken (regio Zwolle).

 

nu werkt het dak en deuren, na de ‘reset’ (had handleiding bij me)

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Op 26/07/2021 om 12:08, Maurits zei:

Mooi! Met eigenwijsheid kom je het verst toch?

 

Ik heb bij mijn E85 ook de relais op de GM5 module laten vervangen. Toen had ik ook geen "volledig symmetrische symptomen". Wat bij jou wel atypisch is voor GM 5 module problemen is dat het èn meteen consisitent is èn links en rechts volledig gelijk is. Mij bekende gevallen van problemen met de relais op de GM5 module beginnen meestal "af en aan"en ook niet links en rechts vanaf het begin hetzelfde. 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.