Ga naar inhoud

Koppelingsstop


Aanbevolen berichten

tijdsduur: In 10 minuten voor elkaar.

kosten: maarliefst 35 cent :)

werkt het: als een dolle! B)

stappenplan:

-ga naar de bouwmarkt en koop een slotbout met moer van 10 mm dik en zo'n 4 tot 6 cm lang.

Ik had 'm van 4 maar dat is voor het goeie net iets te kort dus dat ga ik vanavond ff aanpassen

-schroef je huidige koppelingsstop (plastic) d'r uit.

-Haal het rubbertje d'r af

-de kop van de slot bout is eigenlijk te klein. maar de achterzijde van het rubbertje valt precies over de kop heen.

-een stuk gaffertape gepakt en in het midden een vierkantje uit geknipt. De achterkant van de kop van de slotbout valt daar precies in.

-tape over het rubbertje heen geslagen, en vast!

-inschroeven.

Ik was eerst zeer behoudend begonnen. Maar je merkt al snel dat je 'm strakker kan afstellen. Vandaar ook dat ik die bout iets te klein had gekocht. Nu zit ie op het uiterste puntje wat natuurlijk niet zo goed is want je merkt dat ie een beetje wiebelt.

Ook even op letten dat de koppelingsplaten, indien ingetrapt, echt geen contact maken, anders slijt de boel wel erg hard :)

rijden:

verwacht geen wonderen. Je hebt niet ineens een sport koppeling. Maar het benadert het wel. Je weet gewoon dat als je de koppeling iets los laat. je gelijk gekoppeld hebt.

Het mooie is dat je je niet meer kan vergissen in het aangrijpingspunt. Wat bij nog wel eens gebeurt als ik wat snel wil optrekken. Je bent ook veel sneller gekoppeld en ontkoppeld, wat de schakel tijd drastisch terugbrengt. Kijk, daar win je pas races mee. B)

Maar ik vind het ook comfortabeler rijden. :cooltext:

zie rechts het originele rubbertje

Afbeelding(184).jpg

het tape d'r op

Afbeelding(185).jpg

dichtvouwen en klaar!

Afbeelding(186).jpg

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

niet 2 moeren gebruiken? Ook 1 om het rubber ECHT vast te zetten (niet dat ik twijfel aan de powerrrrr van Du©(k)(t) tape :cooltext: )

Link naar reactie
niet 2 moeren gebruiken? Ook 1 om het rubber ECHT vast te zetten (niet dat ik twijfel aan de powerrrrr van Du©(k)(t) tape  :cooltext:  )

Ja, had ik naar gekekn maar je krijgt de moer d'r niet ver genoeg op. Het schroefdraad houdt op. Ik kon geen enkele slotbout vinden met doorlopend schroefdraad. Een gewone moer kan ook niet want daar zit weer geenbrede kop op.

Maar als ik een langere bout heb, ga ik 'm denk ik lijmen. Even kijken welke lijm geschikt is.

Het trouwens gaffer tape. Het heeft een linnen rug en is daardoor lekker stug. Je kan het eigenlijk alleen bij theater, televiesie en geluids speciaal zaken kopen. Veel gebruikt om snoeren langs verschillende zaken te tapen. Geliefd om zijn makkelijke "afscheurbaarheid"

Link naar reactie

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit. Als ze ooit nog eens vande band rollen wil ik er graag een!

Maar tot die tijd... heb ik er al eentje ;)

En misschien is ie niet zo mooi, maar daar ziet niemand iets van!

Ik zal nog eens kijken of ik de mijne kan verbeteren. ik zal even vragen of ze bij Detmar kunnen lassen. Ik had al een ringetje ontdekt wat precies in het originele rubbertje past. Als dat ringetje op een gewone bout gelast wordt....voila!

Iets voor de klus dag!

Link naar reactie
Het trouwens gaffer tape. Het heeft een linnen rug en is daardoor lekker stug. Je kan het eigenlijk alleen bij theater, televiesie en geluids speciaal zaken kopen. Veel gebruikt om snoeren langs verschillende zaken te tapen. Geliefd om zijn makkelijke "afscheurbaarheid"

en bij para's gebruikt om vliegtuigen aan elkaar te plakken B)

Maar de Makro heeft het ook: Duck tape of Tesa Power Tape :(

http://www.ducktapeclub.com/ducktivities/

;)

Link naar reactie
Zal morgen die stops verzenden !

Hmm, moet ff doosjes of envloppen halen.

Sledge is ie zo niet wat te lang? Mijne is 2x lengte origineel..

laat ff de kosten weten Dylotic, maak ik die over naar je :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.