Ga naar inhoud

Carly OBD en dakbediening via sleutel


GuusZ403

Aanbevolen berichten

Coding met MyCarly: ramen niet terug met remote dakbediening

Beste Z-vrienden, ik heb al een tijdje MyCarly en langzamerhand alle gewenste codes ingesteld. Zo ook de bediening van het dak met de sleutel. Dat werkt op zich prima maar het enige is dat de ramen helemaal naar beneden gaan en na dak open of sluiten niet meer omhoog gaan, wat mi juist wel zou moeten kunnen. Iemand deze ervaring ook? Moet ik iets voor de ramen anders instellen? 

 

Alvast bedankt!

 

Gr. Guus 

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Dat ze helemaal naar beneden gaan klopt inderdaad niet. Je moet het wel gewoon werkend kunnen krijgen met Carly. Zie bijvoorbeeld It’s Joel die het “live” voordoet:

 

 

Heb je misschien iets dat conflicteert, zoals een losse one-touch dakmodule?

Link naar reactie
Carly OBD en dakbediening via sleutel

Ik heb een Carly adapter aangeschaft en de app geïnstalleerd om mijn auto uit te lezen en te kunnen programmeren. Op internet zijn er grote voor en tegenstanders van dit systeem. Ik heb op zich best een positief gevoel erover. Er zijn diverse zaken die je eenvoudig kan instellen, aan of uit kan zetten. De reden dat ik dit systeem heb gekocht is vooral omdat je hiermee het dak kan programmeren zodat je met de sleutel op afstand het dak kan openen en sluiten. Het openen gaat goed, maar bij het sluiten van het dak stopt het dak er halverwege mee. Als ik de YouTube filmpjes van diverse gebruikers zie kom ik nergens dit probleem tegen. Vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben of hebben gehad. 
 

Groet en stay safe, Bart

Link naar reactie

Hi, gebeurt dit elke keer?

Ik weet wel dat deze manier erg gevoelig is, als de batterij van de sleutel zwak is, of het signaal verstoord wordt, dan houdt het ermee op.

Zelf heb ik vervolgens toch een module geïnstalleerd, dat werkt altijd. 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb jullie beide topics samengevoegd: er was al een heel recent topic over Carly en dakbediening.

 

Wat Harold zegt is absoluut waar: het systeem is erg storingsgevoelig via de sleutel. Zeker omdat de batterijen in de sleutel ondertussen ook erg op leeftijd zijn.

 

Als het je echt primair om de dakbediening gata zou je kunnen overwegen om een dakmodule in te (laten) bouwen. Daarmee kun je  meer en speelt onderbreking van het signaaal geen rol meer (je drukt op de sleutel naast de auto en kunt dan gewoon weglopen Je hebt geen continue signaal nodig.).

Link naar reactie

Ik begrijp, dat @DBVS, al een Carly module heeft aangeschaft; of ie ook gemonteerd is, dat is dus nog even onduidelijk. Zo ja, dan heb ik het idee dat ie zijn werk niet doet. Dat omdat je zonder Carly met de sleutel afstandsbediening het dak ook kunt openen en sluiten. Dat geeft dan precies de problemen als gemeld. Daarvoor moet de elektronische module wel juist geprogrammeerd zijn; anders doet ie het ook niet. Je moet wel heel dicht bij de auto staan en niet even afgeleid raken waardoor de sleutel verder van de auto komt; dan kan het maar zo mis gaan. En….rijdend werkt het ook niet en daar voorziet de Carly wel in heb ik begrepen.

Link naar reactie

Wat voor Carly module bedoel je Horus? Ik heb van Carly een OBD Bluetooth interface gekocht. Deze steek je in de stekker onder het stuur en dan leg je verbinding met iPad en kun je uitlezen van de computers in de bmw en functies coderen. Normaal gesproken kun je de z4 niet met de sleutel bedienen. Dat moet je dus coderen. Dat heb ik gedaan en het resultaat is dus niet goed. Net ook een reactie gekregen van de helpdesk van Carly en deze geven aan dat deze klacht nooit eerder bij hun is gemeld. Dus daar kan ik geen verder advies van verwachten...

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk dat Horus in verwarring is gebracht door mijn opmerking over een dakmodule.


Er zijn hier bijvoorbeeld meerdere tevreden gebruikers van de XCarStyle dakmodule (waaronder ik zelf), je hebt nog een wat simpeler variant van Gaptech en bij CabrioCare in Naarden verkopen ze nog weer een andere.

Link naar reactie
1 uur terug, DBVS zei:

Wat voor Carly module bedoel je Horus? Ik heb van Carly een OBD Bluetooth interface gekocht. Deze steek je in de stekker onder het stuur en dan leg je verbinding met iPad en kun je uitlezen van de computers in de bmw en functies coderen. Normaal gesproken kun je de z4 niet met de sleutel bedienen. Dat moet je dus coderen. Dat heb ik gedaan en het resultaat is dus niet goed. Net ook een reactie gekregen van de helpdesk van Carly en deze geven aan dat deze klacht nooit eerder bij hun is gemeld. Dus daar kan ik geen verder advies van verwachten...

Carly is eigenlijk geen module, maar een dongle....werkt super, voor allerlei functies, ik gebruikte het in beide bmw's. Lekker mee rommelen, kan weinig verkeerd gaan.

Voor dak openen, heb ik ook gedaan, vond het dus te gevoelig. Dus gaptech geïnstalleerd, werkt super. Just my thoughts.

Link naar reactie

Ja, ik heb filmpjes gezien van die modules. Kan het zijn dat de facelift vanaf 2006 wel deze functie al standaard heeft? Zoiets had ik vernomen en tevens dat de 3.0 pre facelift de enige versie is die via Carly te coderen is. Scheelt een smak geld en als het zou werken ben ik verder blij. Als het bij Joel werkt, zou het bij mij toch ook moeten werken...

Link naar reactie

Ik heb inderdaad gedacht dat de "Carly" een dakmodule was. Excuus.

Je hebt dus geprogrammeerd en een voor mij herkenbaar resultaat verkregen. Het kan goed gaan, het openen/sluiten, maar dan moet ik de sleutel ingedrukt houden in buurt van het scharnierpunt van het dak. Ik gebruik deze toepassing bijna uitsluitend nog als de ZZZZ in de zon heeft gestaan met gesloten dak; het is me dan te heet binnen en neem ik een misser op de koop toe. Helaas ik had het niet helemaal goed begrepen.

Link naar reactie

Hoi Horus, Maar als ik het dus goed begrijp is die functie bij jou dus ook geprogrammeerd? 2.5i kan dus ook? Ik kan hem op 10 meter afstand openen, maar vooral sluiten geeft een probleem. Ik zou het juist prettig vinden om op 30 meter dit te kunnen openen en sluiten. Vooral sluiten als je ergens bent en het begint te regenen. misschien is de sleutelbatterij te zwak en kan me voorstellen dat het een enorme belasting is voor die batterij, want je houdt hem zo 20 a 30 seconden ingedrukt. 

Wat kosten die modules? En makkelijk in te bouwen?

 

Heeft iemand toevallig dat Engelse filmpje gezien over die schakelaar die je tussen de sportknop kan plaatsen? Echt super makkelijk. Hoef je nooit meer na te denken of hij aan staat. Heeft een technische vriend van Joel ontworpen en verkoopt ze voor rond de 60 euro.

Link naar reactie

Hi.

Ik heb een 2.5 en zoals ik scheef, werkte het, maar niet altijd betrouwbaar. Vandaar de vraag, stopt hij altijd of gebeurt dit af en toe?
Bij mij werkte hij soms volledig / goed en af en toe stopte hij zo maar ergens.


Prijzen staan gewoon online, gaptech kost 86 pond, dus met verzending een dikke 100 euro. Montage heb ik zelf gedaan, er staat genoeg online.

Je sluit hem aan op de bestande bekabeling, en plaatst hem onder de asbak. Dan opent het dak door drie keer op je sleutel op openen te drukken, sluiten door 2x op openen en 1x op sluiten. Werkt vlekkeloos, op afstand ook. In de auto gaat het dak open door 1x te drukken, ipv vasthouden, gebruik ik echter nooit meer.

 

Filmpje gezien, heb geen automaat, de sportknop doet niet veel.

 

 

Link naar reactie
  • Administrator
13 uren geleden, DBVS zei:

Wat kosten die modules? En makkelijk in te bouwen?.


Even op het forum de zoekfunctie gebruiken, of Google. Geeft  je een beter beeld van de prijzen èn gebruiksmogelijkheden. Die zijn namelijk niet gelijk. De Gaptech is relatief goedkoop, maar kan ook het minst en is qua gebruiksgemak ook net een tandje minder. De Gaptech kan niet rijdend openen en sluiten. Iedereen die claimt dat niet te missen heeft het eenvoudigweg nooit gebruikt (en met name niet in een regenbui of op plaatsen waar je moeilijk kunt stoppen).

 

13 uren geleden, DBVS zei:

Heeft iemand toevallig dat Engelse filmpje gezien over die schakelaar die je tussen de sportknop kan plaatsen?.


Yep, zit er bij mij al tot volle tevredenheid in. Hij verkoopt er overigens bar weinig van heeft hij mij verteld.

 

Ik zie dat je wel interesse hebt in wat aanpassingen: blader dan eens een topic van iemand die al langer een E85 van voor tot achter door. Krijg je hopelijk weer nieuwe ideeen over wat we en niet kan. Neem bijvoorbeeld dat van Ruud_19, van JK-Z4-3.0i, Shoveltje, Menko of dat van mij.

Link naar reactie

Op zich wil ik er niet teveel aan veranderen. Ik heb reeds NRF banden en de velgen laten poedercoaten. dakmotor verplaatst, Bluetooth adapter toegevoegd ipv cd wisselaar. verder wil ik zoveel mogelijk origineel laten. Maar dat dak op afstand en die sportknop aanpassing vind ik wel heel erg handig. Verder zijn er buiten DSP weinig opties beschikbaar af fabriek. Ik wil ook vooral veel genieten van het rijden. Uitlaat is nog als nieuw, dus meneer Eisenmann moet nog maar even wachten! 🤪

 

Wat is het beste systeem volgens jullie naast Gaptech?

Link naar reactie
  • Administrator
5 uren geleden, 2.5si zei:

Neem bijvoorbeeld dat van Ruud_19, van JK-Z4-3.0i, Shoveltje, Menko of dat van mij.

 

4 uren geleden, DBVS zei:

Wat is het beste systeem volgens jullie naast Gaptech?

 

3 uren geleden, 2.5si zei:

In alle genoemde Z4s zit dezelfde. Maar dat kan ook een kwestie van kruisbestuiving zijn ... :wink:

 

In al deze Z4s (zie bovenste citaat) zit bij mijn weten dezelfde dakmodule van XCarStyle. Kun je meer mee dan met een Gaptech, maar is ook grofweg twee keer zo duur. Met die van CabrioCare Naarden kun je volgens mij hetzelfde, maar die gaan uit van plaatsing door hen (en dat scheelt bijna EUR 200,- in de prijs) 

Link naar reactie

Ik heb net nog eens wat geprobeerd te coderen, maar ik kan dus niet coderen dat ik de dakfunctie wil vergeten, maar wel de ramen kan afsluiten en eventueel openen via Carly. Dat kan wel, maar dan gaat dat dak ook open en dicht. (Vaak tot de helft dus). Zou het te maken kunnen hebben dat ik wellicht een firmware update op het systeem zou moeten zetten? Ruud van Vuuren heeft getracht e.e.a. Te updaten, maar dat wilde niet lukken. Het raam sluiten met de afstandsbediening zou ik toch wel prettig vinden... 👍 volgens mij zat dat standaard op een golfje cabrio 3! 😂😂😂

Daarnaast heeft Ruud ook geprobeerd om mijn systeem op Nederlands te zetten. Maar kan het zijn dat je het systeem dan eerst moet upgraden naar V32?

Link naar reactie

ramen sluiten kan standaard al met de afstandbediening, net als in je golf 3, heb je het al eens geprobeerd of je alles kan sluiten met de sleutel in de deur? Als dat niet werkt, is er wat anders aan de hand, denk ik.

Link naar reactie

Ik kan inderdaad het raam met de sleutel dichtdoen, dus dat werkt, maar ik vind het sowieso raar dat ik de functie van sluiten met afstandsbediening voor de ramen niet kan activeren zonder dat dat dak zo raar gaat doen. Ben ik nou de enige die dit probleem met Carly heeft? 

Link naar reactie

gaptech doet ramen open, dak open en dan ramen weer omhoog (tenzij je de deur open doet) of
ramen naar beneden, dak dicht en ramen omhoog/dicht.
Dat alles door 3x op de sleutel te drukken, in 1 gang.
Afzonderlijk programmeren heb ik niet geprobeerd, niet gewenst voor me en ik ga nu niet rommelen.

 

tip: ga je niet zitten te ergeren...gaptech en klaar.

je moet idd stil staan als je de knop wilt indrukken, maar je kan daarna wel rollen.
het lijkt me ook niet handig om te snel te rijden, terwijl het dak open of dicht gaat.
 

Link naar reactie

Dank je wel voor vele reacties! Ik zet voorlopig de raam en dakfunctie uit. Jammer dat Carly verder niet veel meer voor me kan doen. Beter meteen die gaptech gekocht. Was bijna even duur...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.