Ga naar inhoud

CV stuk getrokken


evz3

Aanbevolen berichten

CV stuk getrokken

Ondanks adviezen niet de straat op te gaan, wel besloten om even met de Zed te rijden.  Mijn doel was om te controleren of  mijn wielhop opgelost was.

Wielhop was praktisch ogpelost tot het moment dat ik geen aandrijving meer had.  Dat maakte een abrupt einde aan de rit.

Ondanks de nare Corona situatie bleek mensen erg gewild te helpen met duwen van deze 22 jaar oude roadster :-)

 

Resultaat:

Linker CV stuk.

 

De CV heb ik ~ 1000km geleden vervangen voor een nieuwe. Een Ruville CV koppeling revisie kit compleet met birfield koppeling, blikjes rubbers en cv vet.

De slijtage lijkt zich te concentreren rond de buiten rand.

 

Nu mijn vraag.

1. Waar zit de CV slijtage bij een gezonde (Z3) CV koppeling? 

2. Heb ik iets  over het hoofd gezien met het swappen van eenfacelift  achter-as?

3. Zijn de  rubbers wellicht te zacht zodat ik teveel toe spoor krijg tijdens acceleratie en de CV uit zijn verband trek?

 

 

Hieronder de foto.s

Origineel vs revisie en de schade :-)

z3_cv_stuk4.jpeg

z3_cv_stuk3.jpeg

z3_cv_stuk2.jpeg

z3_cv_stuk1.jpeg

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is stiekum gewoon een patstopic betreffende hoeveel koppel je electromotor wel niet geeft 😄

 

Voor de rest kan ik je niet echt helpen. Het enige wat ik zie is dat er schade lijkt te zijn idd aan de buitenkant van je as (dus in het stuk wat je lager en wielflens ingaat).

Heb je (of iemand anders) ooit geprobeert de wielflens uit het wiellager te trekken, of het wiellager te vervangen?

Als je dat niet goed doet, kan je je aandrijfas beschadigen, bijv. door een pulley te zetten tussen de wielflens (drive flange hub in de onderdeelcatalogus) en de aandrijfas.

 

Voor mijn gevoel bij toespoor zou de aandrijfas langer worden en zou er geen schade ontstaan op de plek waar nu schade lijkt te zitten.

Maar die schade kan ook ontstaan zijn bij het breken van de CV koppeling. Zo te zien is de kooi op een gegeven moment gebroken en dan gaat alles natuurlijk alle kanten op.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Niet zo bedoeld 😆, al maak ik we wel oprecht zorgen om de gezondheid van de aandrijving.

De nieuwe motor weet de boel flink te stressen 😬

 

Wat ik momenteel verdenk is dat de aftermarket CV niet goed is geweest mbt de slijphoek van de kogelager banen. Als daar een afwijking in zit wordt het binnenste deel van de CV een kant op gemasseerd...

De uitslag van het binnenste deel wordt beperkt door de kooi... Maar de kooi van de aftermarket CV is erg dunnetjes....

 

Had voor  een oude CV bewaard ... Daarmee ben ik deze week naar mijn werk geweest. Echter zou ik graag de rechter kant ook weer willen vervangen met degelijk oude CV' s...

Binnenkort maar op de demontage websites kijken :-)

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.