Ga naar inhoud

Productie aantallen Z4 en Z4M Coupe


bmwz4mfan

Aanbevolen berichten

Productie aantallen Z4 en Z4M Coupe

 

Enige tijd geleden wilde ik weten hoeveel BMW Z4 Coupés er in totaal zijn gebouwd. Deze zijn beschikbaar in twee varianten: het basismodel 3.0si en de bekende M-variant.

Ik heb gegoogled, gezocht in forums, Wikipedia opgeroepen maar niets gevonden. Tot nu....

Z4 Coupé 3.0si

Op een Duitse site heb ik iemand gevonden die rechtstreeks aan de "BMW Group" heeft geschreven en van het "Head of Customer Service Center" de volgende statistieken heeft ontvangen.
Het betreft het verkoopvolume in het totale resultaat met een uitsplitsing naar productiejaar.:

 

 

Z4 Coupé Produktionszahlen

 

 

Een mooi overzicht en bovendien wordt de geografische spreiding van de verkochte coupés opgesplitst in Europa, Noord-Amerika en andere markten:

Z4 Coupé Absatzländer

 

 

En hierbij de verdeling naar links/rechts rijden van alle Z4 Coupés

Z4 Coupé Links- und Rechtslenker Statistik

 

Ik kan geen garantie geven op deze aantallen, maar op basis van informatie van andere pagina's lijken mij deze wel te kloppen. Naar informatie per kleur ben ik nog op zoek

.

 

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Altijd leuk deze lijstjes. En in totale aantallen ontlopen de Z3 Coupe en Z4 Coupé elkaar niet veel, volgens mij. Hoewel van de Z3 Coupe er een variant meer was en volgens mij er ook meer M-varianten van zijn verkocht.

 

Hoop ooit - bij meer budget 🙈 - nog een keer een mooie Z4 Coupé te kunnen toevoegen (zonder afscheid te moeten nemen van mijn z3-Tjes). Blijft een machtig mooie wagen. 

Link naar reactie

Dit is wat BMW Registry zegt over de coupe (E86):

 
spacer.gif
How many versions of the E86 M Coupe were produced?
BMW M offered three distinct versions of the E86 M Coupe: European-spec models in both left-hand drive and right-hand drive configurations, plus a single North American-spec version.
spacer.gif
How many of each version were produced?
DU91 (ECE-spec, LHD): 1,714 produced from 04/2006 through 07/2008
DU92 (ECE-spec, RHD): 1,052 produced from 04/2006 through 06/2008
DU93 (NA-spec, LHD): 1,815 produced from 04/2006 through 08/2008
spacer.gif
What changes were made to the E86 M Coupe during its production?
Very few changes were made to the E86 M Coupe during the less than three years that it was produced. For the 2007 model year (starting 10/06 production), an auxiliary input was added to the BMW Business audio head unit, the previous Flat Tire Monitor (FTM) was replaced with a more accurate Tire Pressure Monitor (TPM) system, High-Definition radio became a factory option and Monaco Blue metallic (A35) paint was added to the exterior color selection list in North America (it was offered from the start of M Coupe production in other markets). For the final 2008 model year (which began in October of 2007), Silver Grey metallic (A08) paint was replaced by Space Grey metallic (A52) paint.

 

 

Dus net iets andere aantallen vreemd genoeg, maar het zal wel kloppen dat er 3529 E86 Ms geproduceerd zijn.

Daarvan zullen er vast een paar total loss gereden zijn, en een aanzienlijk deel is omgebouwd voor het circuit.

Ik zou inschatten dat er wereldwijd nog 2000 tot 2500 exemplaren in goede originele staat zijn.

 

En wat de M roadster betreft:

 

How many of each version were produced?
BT91 (ECE-spec, LHD): 1,425 produced from 01/2006 through 07/2008
BT92 (ECE-spec, RHD): 921 produced from 01/2006 through 07/2008
BT93 (NA-spec, LHD): 3,041 produced from 02/2006 through 08/2008

 

Dus 4466 LHD exemplaren en met dezelfde logica als hier boven zou ik dan denken dat er wereldwijd nog zo'n 3500 in originele en goede staat zijn. Waarbij ik mezelf gelukkig mag prijzen dat ik 1 v/d 3500 heb 🙂

 

Dit zegt BMW registry over de kleuren van de E85M, maar helaas niks over de aantallen per uitvoering:

 

image.thumb.png.c999b42896ef21687225b3a902a684fa.png

aangepast door timewa
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.