Ga naar inhoud

Sound generator loskoppelen


Bmwz4driver

Aanbevolen berichten

Sound generator loskoppelen

Goedenavond Forum leden!

 

Ik heb recentelijk een mod gekocht uit een 3.0si en dat is de sound generator. Deze kon ik zeer goedkoop verkrijgen uit Engeland.


Nu heb ik de sound generator aangesloten, geluid is top. Echter vroeg ik mij af of het mogelijk is om de pijp die in mijn cabine gaat los te halen zodat het geluid zich verspreid onder de motorkap. 

Wie heeft dit wel is ondernomen? Neem aan dat het niet schadelijk is aangezien er geen lucht in of uit wordt gezogen. 
 

Hoor het graag!

gr,

Chris

Link naar reactie

Het enige dat zo'n pijpje doet is het doorgeven van aanzuiggeluid aan het schutbord en daarmee de cabine. Als je die afkoppelt is het enige resultaat dat er minder motorgeluid in de cabine is. Het geluid zal zich niet "onder de motorkap" verspreiden, dat is niet hoe zo'n resonantiepijpje werkt.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Om wat meer “aanzuig” geluid onder de motorkap te krijgen zou je een 57i K&N filterkitje kunnen monteren 

  • Like 1
Link naar reactie
8 minuten geleden, Ruud_19 zei:

Om wat meer “aanzuig” geluid onder de motorkap te krijgen zou je een 57i K&N filterkitje kunnen monteren 

 

Nee dat vind ik te. 
Iets meer sportief geluid is het uitgangspunt.

Vanmiddag maak ik een test rit met de pijp los uit de schutbord zonder schuim.

Mocht het puur de vibraties zijn wat uit de sound generator komt dan plaats ik deze terug in het schutbord met een klein schuimpje voor en achter en dan ben ik helemaal tevreden. 
 

bedankt voor de reacties!

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.