Ga naar inhoud

LCM Light Controle Module vraag


Nicq

Aanbevolen berichten

LCM Light Controle Module vraag

Hallo,

 

Ik heb wat problemen met mijn Z4 helaas.

als ik hem uitlees krijg ik de volgende melding, maar verder dan 80% kan ik hem niet uitlezen:

 

87 K-bus storing

BE Interne storing lichtmodule

 

als ik op forums lees komen mijn problemen overeen met de storingen die een LCM kan veroorzaken.

 

Nu wilde ik op de sloop kijken, heb wel paar gevonden zoals ik hem (wel mistlampen, geen xenon en niet automatisch).

 

maar lees veel over dat de kilometerstand staat opgeslagen in deze module.

maar is dit ook voor de “oude” Z4 het geval.

 

is iemand bekend met het wisselen? Kan dit zo en pakt hij de stand over vanuit de computer? 

 

las hier voornamelijk over het wisselen van LCM voor andere functies, hoe ging dat in zijn werk?
 

het gaat om een E85 van 2005 (bouwjaar zal wel 2004 zijn)

 

alvast bedankt!

 

bijgaand een foto van mijn module

8962ED9A-B192-4FCF-AEE6-D4DB6C21EE10.jpeg

aangepast door Nicq
Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Nicq,

 

Je km stand staat idd in de LCM. Het is de backup van de km stand in je instrumentencluster en als dit niet overeenkomt krijg je een foutmelding in je display (een stip voor de km stand).

 

Het is op zich wel goed te doen om dit zelf te herprogrammeren maar je moet dan wel goed weten wat je doet. De eenvoudige BMW scanner tool kan dit bijvoorbeeld, maar niet met alle chipsets. De veiligste manier is om toch je dealer hierbij te betrekken, of iemand te vinden die vaker met dit bijltje heeft gehakt.

 

Op de Duitse ebay staan regelmatig diverse LCMs te koop voor schappelijke bedragen. Er zijn wel veel varianten: Let daarbij niet alleen op het aantal en soort knoppen, maar wees er ook bewust van dat er verschillende kleuren zijn (zwart, grijs...).

 

Voorbeeld:

https://www.ebay.de/p/BMW-Z4-E85-Lichtschalter-Halogen-6953037/4025775266

 

Succes!!!

aangepast door timewa
Link naar reactie

Dank je, dan wacht ik nog even met die optie. Iemand gevonden die hem als het goed is ook kan programmeren.

 

had gelezen dat hij de software kwijt kan zijn.


En anders ook nog optie gevonden van repareren van de LCM, dan houdt ik de originele gewoon.

 

dank je voor je bericht

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.