Ga naar inhoud

PDC inbouwen


Ploman

Aanbevolen berichten

PDC inbouwen

Helaas is de 1e eigenaar de optie PDC vergeten aan te vinken :(. Inmiddels heb ik, denk ik, alle onderdelen verzameld om mijn ZZZZ van parkeersensoren (achter) te voorzien. Het enige dat nog ontbreekt is de moed om te beginnen. Ik zit nog met de volgende vragen; kunnen jullie me helpen?

  • hoe / waar kan ik de sensoren het best laten spuiten (ze zijn nieuw via Ebay gekocht en volgens de verkoper overspuitbaar)
  • voor het voren van de gaten in de bumper, eerste voorboren met een klein boortje van binnen naar buiten en dan met een gatenboor (18mm) van buiten naar binnen?
  • coderen; waar kan ik dat het beste laten doen of met welke software kan ik dat zelf
  • worden de parkeersensoren (of eigenlijk de afstand tot de obstakels) in het navigatie systeem (professional, met zo'n op klap scherm) weergegeven of komen er alleen piepjes
  • heeft iemand ook sensoren aan de voorkant ingebouwd (niet die kentekenplaathouder)
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sensoren spuiten: als je de gaten in de bumper zonder schade weet aan te brengen (met andere woorden: overspuiten bumper niet nodig) kan je een spuitbus ‘op kleur’ laten maken en de sensoren zelf spuiten. De sensoren eerst goed schoonmaken/ontvetten, daarna de spuitverf in dunne laagjes aanbrengen.

 

Er zijn meerdere (online) aanbieders die op basis van de fabriekskleurcode spuitbussen leveren.

 

Zoals Mark hierboven al zei: er is een goede kans dat de uitsparingen voor de sensor al zijn voorgestanst in je bumper. Je suggestie voor ‘t boren zelf zou ik ook volgen: hart van het gat met een klein boortje van binnen naar buiten markeren. Aan de buitenkant de omtrek van de gaten ruim met afplaktape beplakken (voorkomt rafels als de boor het plastic raakt) en rustig, met niet te hoge toerentallen boren om te voorkomen dat het plastic door hitte vervormt.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Wellicht goed om het klein voorgeboorde gaatje met een "ruimer" op maat te maken. Een "ruimer" is conisch. en hapt wat minder dan een gewone metaalboor. Door het happen van de metaalboor krijg je mogelijk een minder mooi rond gat (zag toevallig vorige week bij Aldi voor weinig een pakketje met ruimers; voor kunststof zullen die wel voldoen lijkt me). Wellicht tijdens het ruimen de kunststof bumper koelen met...….water?? Succes gaat goed komen.

Met "Expertentool" en de bijbehorende kabel kan je zelf de programmering aanpassen.

aangepast door Horus
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou ik ben begonnen.... en al snel vastgelopen. Ik dacht laat ik beginnen met het opzoeken van de kabel die vanuit de kofferbak naar voren moet lopen. Ik dacht dat deze altijd aanwezig was, maar ik kan niet vinden. Weet iemand of deze kabel altijd aanwezig is of dat ik de deze kabel ook nog ergens moet opsnorren en dan naar voren moet zien te brengen ( tegenvaller 😞 )

 

aangepast door Ploman
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.