Ga naar inhoud

Luchtmassameter rubber ?


jje

Aanbevolen berichten

Luchtmassameter rubber ?

Goedendag allen , 

 

Een hele tijd geen enkele vraag of probleem met mijn z3 2.0 en nu 2 achter elkaar (;-)

De vraag is ; tijdens het rijden ging het motormanagement lampje ging branden .....op het forum had ik gezocht en gelezen dat dit vaak een scheurtje kan zijn in de rubberen balg bij de luchtmassameter .

Ik zoeken en inderdaad hij is gescheurd ...

Mijn vragen zijn dan ook ;

Is dit veel en moeilijk  werk om dit zelf te doen , moet je een hoop eraf halen om er goed bij te komen of is er een handige methode voor om zo weinig mogelijk te demonteren ? 

Waar kan ik dit onderdeel bestellen , en heeft iemand de juiste benaming /onderdeelnummer er van ?

Het lampje ging gisteren overigens weer uit , maar zal ongetwijfeld weer aan gaan , als dan het rubber vervangen is , blijft het lampje dan vanzelf uit , of zal hij uitgelezen en ge-reset moeten worden .

Heeft er iemand een lijntekening van hoe een en ander in elkaar zit ?

Sorry voor de vele vragen (;-) , maar alvast dank 👍

 

vrgr 

 

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

https://bmwshop.ekris.nl/nl/onderdelen

 

Gedetailleerde tekeningen en je kunt direct het onderdeel bestellen op chassisnr, heb je altijd de juiste.

Onlangs ook de luchtmassameter rubber vervangen van mijn E85 Z4, in de basis zijn de M52 en M54 vrij identiek aan elkaar.

Toch nog wel vrij lastig vond ik, ook omdat je zeker moet weten dat alles goed zit en weer vast.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Dank , het ontbreekt mij echter even aan tijd , maar ik heb gisteren nog even gekeken en het bleek echt 1 klein scheurtje in de bocht van het rubber te zijn . Heb het even goed ontvet en en gelijmd met rubberlijm . Op een later tijdtip zal ik het vervangen . Overigens is het lampje uitgegaan , en blijft hopelijk ook uit (;-)

 

Link naar reactie

Bij mij zat er een scheur in de kleine aftakking naar het blok, ik weet ook niet of jij die hebt.

Vooral dat kleine stukje was erg moeilijk aansluiten vond ik zelf.

48180077506_e2e2547455_o.jpgIMG_20190619_200638 by bofkont OEM, on Flickr

48180147777_68b668224c_o.jpgIMG_20190619_200602 by bofkont OEM, on Flickr

48180167067_21ff74320c_o.jpgIMG_20190619_182728 by bofkont OEM, on Flickr

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Ja klopt , bij mij precies hetzelfde op het kleine "aftakrubber" . Echter het was bovenop 1 klein scheurtje , vandaar even met rubberlijm erop gedaan , maar ik zal een keer aan de vervanging moeten gaan .

Dank voor de foto's 

Link naar reactie

Ja het gele motormanagement lampje begint te branden als de sensor te vaak verkeerde waardes ziet, in mijn geval dus ook.

Ik heb zelf een OBD2 scanner waarmee ik kan uitlezen en resetten echt ideaal.

https://www.bol.com/nl/p/autophix-obd2-eobd-diagnocosecomputer-autouitleesapparaat/9200000101033261/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-54859230941-S-294357559827-9200000101033261&gclid=Cj0KCQjwpPHoBRC3ARIsALfx-_KiD9RTzY6VDoW2t_pHrpZq2PaK6_T2rxWdF2nkcnbfso4ymt5KkJsaApJ6EALw_wcB

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.