Ga naar inhoud

Cassettehouder vervangen


EricZZZ

Aanbevolen berichten

Cassettehouder vervangen

Beste mede-Z3-genoten,

 

Ik ben sinds afgelopen week trotse bezitter van een Z3 uit 1997. Al eerder wat andere cabrio's gehad, maar dit rijdt echt anders. Een geweldige beleving...ben er dus echt blij mee.

Ik heb echter 2 vraagjes, waar wellicht in dit forum als eerder een antwoord op gevonden is.

 

In mijn Z3 zit een BMW radiocassetterecorder. Ik nog wat bandjes opgenomen, maar bij het afspelen draait de muziek erg langzaam. Kennelijk heeft de cassetterecorder wat last van de tand des tijds.

 

In de middenconsole zit een cassettehouder voor 6 bandjes. Deze is er eenvoudig uit te halen. Ik wil daar echter een ander opbergbakje in plaatsen, daar ik de cassettes toch niet ga gebruiken. Heeft iemand zoiets te koop of is er wellicht een verkoopadres, waar dit soort accessoires te koop zijn?

 

Mijn 2e vraag is of er iemand een digitale Nederlandse gebruikershandleiding heeft van de Z3. Er zit een Duitse handleiding bij.  Ook digitaal is prima (pdf, doc o.i.d.)

 

Alvast dank voor de moeite.

 

M.vr.gr.

 

Eric

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Welkom Eric bij het forum, op je vragen heb ik geen antwoord maar leuk dat je er ook bij bent. Veel fijne open kilometers.

Link naar reactie

Beste Eric, hartelijk welkom!

 

Zo'n cassettespeler past wel bij dat tijdsbeeld natuurlijk. Ik heb zelf een klein Sony museum met o.a. bijna alle Walkmans vanaf de allereerste (TPS-L2), en die oude Walkmans repareer ik ook wel eens. Bijna altijd volstaat een goede schoonmaakbeurt en een nieuw snaartje. De snaartjes drogen altijd uit en worden dan te slap om de capstan nog goed aan te laten drijven, maar verder gaat er meestal niets stuk aan goede cassetteloopwerken. Dus overweeg reparatie als je de auto 100% origineel wil houden.

 

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

 

 

Link naar reactie

En wat de handleiding betreft: Duitse en Engelse zijn makkelijk te downloaden, en een Nederlandse is zo bij de dealer te bestellen voor max. een paar tientjes:

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.