Ga naar inhoud

Trillen motor.


Dobbels

Aanbevolen berichten

Trillen motor.

Beste,

 

Heb z3 1.9 ,en nu is de vraag ,als de auto stationair draait ,en schud de wagen,mijn toeren tal blijft stabiel.

Heb hem laten uitlezen bij BMW ,en er zijn geen fouten meldingen,wel van de centrale vergrendeling maar dat weet ik.

Ze kijken eens alles nazien ,maar ze spreken van dag werk,

Hij rijd normaal en heb groot onderhoud reeds gedaan.

Heb naar de rubber en opgang motor,maar dat ziet er allemaal goed uit.

Ben beetje einde raad.

 

Groeten Mike.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kan ook je vliegwiel zijn (als je een handbak hebt) of je vibratiedemper aan de voorkant van de krukas zijn.

Heb je ook getest of je motorsteunen goed zin (bijv. door de motor even te laten bokken dmv op de rem de koppeling op te laten komen)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
11 minuten geleden, GuidoK zei:

Kan ook je vliegwiel zijn (als je een handbak hebt) of je vibratiedemper aan de voorkant van de krukas zijn.

Heb je ook getest of je motorsteunen goed zin (bijv. door de motor even te laten bokken dmv op de rem de koppeling op te laten komen)

Beste,

 

Van het vliegwiel ,hebben ze mij ook gezegt ,maar als je koppeling induwt zou het moeten weg gaan,en dat is niet het geval.

Die vibratiedemper ga ik eens opzoeken waar die juist zit en nazien.

 

Groeten Mike.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Dobbels zei:

Beste,

maar als je koppeling induwt zou het moeten weg gaan,en dat is niet het geval.
 

 

Volgens mij hoeft dat niet per sé.

Je vliegwiel zit direct aan de krukas.

 

Ik geloof wel dat je vliegwiel vibraties met een lagere frequentie (lager toerental) wegneemt dan je vibratiedemper, dus bij stationair draaien zou ik het eerder bij het vliegwiel zoeken.

 

En misschien wat elektronische diagnose doen, Dat het dus niet bijv 1 cylinder is die niet onsteekt. Dan gaat je motor ook trillen maar krijg je meestal wel een motorstoringsmelding.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
1 minuut geleden, GuidoK zei:

 

Volgens mij hoeft dat niet per sé.

Je vliegwiel zit direct aan de krukas.

 

1 minuut geleden, GuidoK zei:

 

Volgens mij hoeft dat niet per sé.

Je vliegwiel zit direct aan de krukas.

Dan ga ik mijn versnellingsbak moeten weg nemen,kan dan misschien eens naar de koppeling ook eens kijken,135.00 km nu,

Groeten Mike

Link naar reactie
13 minuten geleden, GuidoK zei:

 

Volgens mij hoeft dat niet per sé.

Je vliegwiel zit direct aan de krukas.

 

Ik geloof wel dat je vliegwiel vibraties met een lagere frequentie (lager toerental) wegneemt dan je vibratiedemper, dus bij stationair draaien zou ik het eerder bij het vliegwiel zoeken.

 

En misschien wat elektronische diagnose doen, Dat het dus niet bijv 1 cylinder is die niet onsteekt. Dan gaat je motor ook trillen maar krijg je meestal wel een motorstoringsmelding.

Ga eens naar het vlieg wiel kijken,en heb diagnose laten doen maar daar is niets uitgekomen,juist van de centralevergrendeling maar dat wist ik.

Hou zeker op de hoogte,als ik het gevonden heb.

Groeten Mike.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.